پنجشنبه , ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خانه | پژوهش | آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

آشنایی با عکاسان معاصر 

آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید
والریا چرچی VALERIA CHERCHI
آشنایی با عکاسان معاصر 

سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش

عکاسی امروز زبان ارتباطی جهان معاصر است. عکاسی، سیاست دیدن است، دیدن چیزهایی که مردم عادی در زندگی روزمره‌شان نمی‌بینند و یا درآن غرق شده‌اند. عکاسی مستند_سیاسی با آثار عکاسان متعددی از دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت و سعی در دیده‌شدن از طریق روایت داشت. روایت‌هایی از ضدفرهنگ‌ها، خرده‌فرهنگ‌ها، جوامع دینی و اقلیت‌ها. والریا چرچی با بیرون کشیدن آرشیوهای قدیمی عکس و فیلم‌های وی‌اچ‌اس قدیمی، زندگیِ زیر پوست شهر را روایت می‌کند. جزیره‌ایی به ظاهر زیبا و توریستی در ایتالیا که امّا حالا داستان جدیدی دارد.

V Cherchi 19
والریا چرچی عکاس ایتالیایی است که در ساردینیا ایتالیا به دنیا آمد و در آنجا بزرگ شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته طراحی صنعتی و کارشناسی ارشد خود را در عکاسی مُد دریافت نمود.
فعالیت‌های او بر پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی متمرکز بوده و تحقیقات او عموماً بر کاوش در موضوعاتی از قبیل زمان، خاطرات و سابقه مرتبط با تجربه شخصی او استوار است. او علاقه‌مند به کاراکترها و داستان‌های حقیقی و ملموس بوده که اغلب بوسیله متون و عکس نقل شده‌اند.
او در سال ۲۰۱۶ در دوره بین‌المللی آی‌اس‌اس‌پی به همراه سیمون نارفالک شرکت کرد و در سال ۲۰۱۸ کارهایش توسط مجله بریتانیایی سالانه عکاسی «حائز اهمیت» قلمداد شد.Valeria Cherchi
او درباره‌ی مجموعه‌ی جنجالی «برخی از شماها بودید که لوسیا را کشتید» اینگونه بیان داشته است که: «این مجموعه تلاش من برای انتقالِ حس یکی از تاریک‌ترین برهه‌های تاریخی سرزمینم ساردینیا را نشان می‌دهد. جزیره‌ای به ظاهر روستایی که در بین سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۹۷ تقریباً ۲۰۰ نفر از آنجا ربوده شدند و بعضی‌ها به قتل رسیدند. من دو داستانی که زبانزد خاصّ و عام شده بود را از آرشیو فیلم‌های خبری بیرون کشیدم و بر روی درماندگی دو مادر که سرنوشت آنها با ربوده شدن یک کودک و قتل تلافی جویانه کودک دیگر گره خورده بود مترکز شدم. آنهایی را که با نقل‌قول‌ها و خاطرات وحشتناک همخوانی داشت پس از انتخاب، با آرشیوهای خانوادگی ترکیب و پیاده سازی کردم. من انگشت اتهام را فراسوی این اتفاقات گرفتم. جایی که حدّ و مرز یک جامعه بزرگتری توسط اومرتا ( قانون سکوتی که گروههای مافیایی از آن به عنوان بسته نگاه داشتن دهان مردم استفاده می‌کنند) تعیین می‌شود.»V Cherchi 23

ابدی و زودگذر، گذشته و آینده، مالیخولیا و از خودگذشتگی، اینها کلماتی هستند که می‌توان در توصیف مجموعه‌ی دیگری از او با نام: «کسی که بودم» به کار گرفت. تنش‌های دو وجه متضاد که با یک وحدت یکسان به هم می‌رسند. پروژه‌ایی از دل عکاسی و مُد که رابطه‌ی بین هنرمند و خاطراتش را تقدیس می‌کند
و مستقیماً به خاطرات گذشته متصّل بوده و حس نوستالژی را برای سرزمین او به همراه دارد.cherchi valeria 10

مجموعه‌ی دیگر هنرمند «لُرد، لب‌هایمان را بگشا» نام دارد که مابین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ بوجود آورده است. دو لفظ «زن» و «کشیش» به راحتی قابل تعریف هستند امّا درک آنها عمیقاً دشوار است. زیرا هر دو دارای نظام‌های متفاوت «زنانگی» و «معنویت» می‌باشند و رمزگشایی آنها بسیار پیچیده است. این دو نظام فکری باعث شد تا او به کاوش برای پی‌ریزی شخصیت زنان سرزمین‌اش بپردازد. هدف این پروژه برانگیختن اذعان عمومی بود. در مورد اینکه واقعاً این زنان که هستند؟ اجازه انجام چه کارهایی را دارند؟ و اجازه انجام چه کارهایی را ندارند؟ آیا مادر هستند؟ همسر هستند؟ و آیا عاشق هستند یا خیر؟Women priest valeria cherchi 381
هنرمند می‌گوید: «ما لب‌هایمان را برای تنفس کردن باز می‌کنیم، همچنین برای خوردن، نوشیدن و بوسیدن نیز این کار را انجام می‌دهیم. ما همیشه برای سخن گفتن باید لب‌هایمان را بگشاییم، و همیشه باید شنیده شویم. با ارتباط عمیقی که با موضوعات کارهایم برقرار کردم به هدفم که همانا آشکار کردن جزئیات زندگی آنها (زنان سرزمینم) بود رسیدم، جزئیاتی که اشاره به زنانگی و معنویت، علاقه مندی و اشتباهات آنها دارد.»

Women priest valeria cherchi 3011
نمایشگاههای هنرمند به شرح زیر می‌باشند:
۱- دیده نشده – هلند ۲۰۱۸
۲- فستیوال عکاسی گورنسی – لندن ۲۰۱۸
۳- فستیوال عکس لاندسکرونا – سوئد ۲۰۱۸
۴- آیندگان – اسپانیا ۲۰۱۸
۵- بی‌جی‌پی – لندن ۲۰۱۸
۶- شو آف – لهستان ۲۰۱۸ (گروهی)
۷- اکتیویسم – ایتالیا ۲۰۱۸ (گروهی)
۸- مدوس اوپراندی – ایتالیا ۲۰۱۶
۹- سیفست آف – ایتالیا ۲۰۱۵
۱۰- از مردم و مکان‌ها – لندن ۲۰۱۵
۱۱- کسی که بودم – ایتالیا ۲۰۱۳
۱۲- سالون۱۳ فوتوفیشن – لندن ۲۰۱۳

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

Fiona Struengmann 33

آنچه برعکس می‌نماید | فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت

پرونده آنچه برعکس می‌نماید فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش فیونا استرونگمن Fiona Struengmann در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن و دیده شدن، می‌شود . عکاسان اولیه با اختراع دوربین‌های سوراخ سوزنی …

۰ comments
Nicholas Hughes 1

آنچه برعکس می‌نماید | عکاسی آرام نیکلاس هیوز

نیکلاس هیوز | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیکلاس هیوز Nicholas Hughes انسان خیال می‌کند همه چیز طبیعت را می‌داند و از همه رازها و جذابیت‌ها و معجزه‌های آن آگاه است. طبیعت، شکوهمند، با ابهت و سرشار از جذابیت‌های جادویی است و انسان مغرور باید در برابر …

۱ comment
masao yamamoto 10

آنچه برعکس می‌نماید | ماسائو یاماموتو با عکس‌هایی که در کف دست جا می‌شود

ماسائو یاماموتو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش ماسائو یاماموتو Masao Yamamoto واکاوی شیزوکای درون به خوبی یاد دارم که در دوران کودکی، پنهانی عکس‌های دوران جوانی پدرم را از آلبوم عکس مادربزرگم جدا کرده و آنها را در کیف خود نگاه داری می‌کردم. فکر می‌کنم تقریباً همه …

۰ comments
CHRIS MCCAW 30

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید آشنایی با عکاسان معاصر جهان سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش کریس مک‌کاو CHRIS MCCAW بگذارید کمی زیاده‌روی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیه‌ایی می‌ماند که هنرمند نازل می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، …

۰ comments
Giulio Di Sturco 26

معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت …

۰ comments
Annie hanen 31

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments
Nick Hannes 40

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments
Ellie davies 13

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
Brian Taylor 16

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
2e1c7110 9783 4512 b8ba f75f178d88be

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
2010 Deictor 02 690x1031

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
lisa kereszi 16

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments
happy

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف …

۰ comments
adam jeppesen 15

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری …

۰ comments
Huang Xiaoliang 40

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

۰ comments
Henrik Spohler 20

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

۱ comment
andrias lang 79

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

۰ comments
marissa roth 1

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

۰ comments
Jimmy Nelson 15

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

پرونده رسانه‌ی نابکار

عکس به مثابه زندان | پرونده رسانه‌ی نابکار

پرونده رسانه‌ی نابکار: چرا منتقدان عکاسی از عکس‌ها بیزارند؟ قسمت سوم نویسنده: سوزی لینفیلد 1 (Susie Linfield) ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.