۲۸ پرتره در گالری طراحان آزاد

هنرآنلاین:
[one_third]

رزیتا شرف‌جهان، مدیر گالری طراحان آزاد درباره آخرین نمایشگاه این گالری در سال ۹۳ که از ۱۵ اسفندماه با عنوان “بس که آهسته غرق می‌‏شود” آغاز شده است گفت: ۱۵ اسفند ماه امسال مصادف با ۸ مارس؛ روز جهانی زن است. برای چنین روزی به این فکر کردم نمایشگاهی از آثار هنرمندان عرصه تجسمی که از چهره مادرشان کشیده‎اند یا به یاد مادرشان خلق کرده‌‏اند برپا کنم. هنرمندان بسیاری هستند که چنین کاری کرده‎اند به عنوان مثال آقای آغداشلو پرتره مشهری از مادرشان کشید‌ه‌اند یا خسرو حسن‎زاده و فریدون آو نیز آثاری با این موضوع دارند.
وی ادامه داد: ۲۸ هنرمند پذیرفتند که آثاری که با این موضوع دارند را برای این نمایشگاه در اختیار گالری قرار دهند. این آثار همگی چهره مادر هنرمندان است. به نظرم چنین آثاری خوب است که در چنین مجموعه‎ای دیده شوند زیرا اینگونه آثار معمولا خصوصی هستند و کمتر کسی آن‌ها را دیده‌ است.
مدیر گالری طراحان آزاد درباره آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه نیز گفت: از آقای کوروش شیشه‎گران یک اثر متعلق به سال ۱۳۴۰ در این مجموعه وجود دارد. متاسفانه به دلیل سفر آقای آغداشلو نتوانستیم پرتره مادر ایشان را در اختیار داشته باشیم اما در ‌‌نهایت آثار عکس، نقاشی و ویدئوآرتی از رضا بانگیز، فریدون آو، صادق تیرافکن، خسرو حسن‎زاده، غزال رادپی، فریدون غفاری، ملک نائینی، فرشید ملکی، مریم آئین، عباس شهسواری، شهلا حسینی، منوچهر معتبر، امین نورانی، شهرام کریمی، کتایون کرمی، پرستو فروهر، حامد صحیحی، محسن راستانی مهدی طباطبایی، لیلی درخشانی، محمد خلیلی، مژگان بختیاری، خسرو خسروی، فرید جعفری، شادی قدیریان و الهام اسدی در این مجموعه به نمایش درآمده است.
شرف‌جهان ادامه داد: بیشتر این آثار از مجموعه شخصی هنرمندان هستند و بعضی از آثار از جمله عکس‎‌ها قابل خرید و فروش هستند.
وی درباره ویژگی این نمایشگاه نیز افزود: این آثار علاوه بر آنکه با روز جهانی زن همخوانی دارند، ملاحظات عاطفی جالب توجهی هم بر آن‌ها حاکم است و این موضوع برای من بسیار مهم بود. به علاوه به وجه خصوصی زندگی هنرمندان مدرنیست ما کمتر توجه شده و آثار مربوط به این بخش نیز کمتر دیده شده است که به نظر من جا داشت به آن توجه شود.
نمایشگاه گروهی “بس که آهسته غرق می‌‏شود” تا ۲۲ اسفند ماه در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک۵ برپاست.

نویسنده