جشنواره هنر معاصر ارمنستان

جشنواره هنر معاصر ارمنستان
در دو بخش «محدوده صدا» و «صدای آزاد»
با هنربانی مزدک فیض نیا و مارینا هاکوبیان

هنر معاصر ارمنستان

به گزارش سایت تندیس: کشور جمهوری ارمنستان به مناسبت بزرگداشت صدمین سال تاسیس‌اش، اولین نمایشگاه بین‌المللی هنر معاصر ایروان را از تاریخ  ۶ مهر تا ۳ آبان ( ۲۸ سپتامبر تا ۲۵ اکتبر) برگزار می‌نماید.

در این رویداد  آثار بیش از هفتاد هنرمند بین‌المللی در هفت مرکز مهم شهر ایروان به تماشا گذاشته خواهد شد. در کنار نمایش آثار برنامه‌های متنوعی از جمله سخنرانی و گفتگو با هنرمندان نیز در این رویداد برقرار خواهد بود.

نمایشگاه شامل آثاری در زمینه نقاشی، مجسمه، عکس، ویدئو و چیدمان خواهد بود که تامین مالی آن توسط بنیاد بین‌المللی شاولا ( Shaula International) انجام شده‌است.هنر معاصر ارمنستان

هنربانی این رویداد را مزدک فیض نیا و مارینا هاکوبیان بر عهده داشته‌اند. مزدک فیض‌نیا، دکتری اقتصاد و مدیریت هنری از دانشگاه رم و مدیر هنری بنیاد خانوادگی فیض‌نیا در رم است، او هنربانی پاویون ایران در دوسالانه ونیز ۲۰۱۵ وپاویون موزه هنرهای معاصر در بینال معماری ونیز ۲۰۱۶ را بر عهده داشته‌است.

مارنا هاکوبیان نیز منتقد و تاریخ هنر نویس ارمنی است و هنربانی نمایشگاه‌های بسیاری را در ارمنستان و خارج از آن بر عهده داشته‌است.هنر معاصر ارمنستان

«محدوده صدا» و «صدای آزاد» عنوان بخش‌های اصلی این نمایشگاه هستند. «محدوده صدا» به آثار هنرهای معاصر ارمنستان و همنوایی آن همانند سازهای یک ارکستر با جریان هنر معاصر جهان اشاره دارد و «صدای آزاد» به نمایش آثار هنرمندان بین‌المللی در حوزه هنر معاصر پرداخته‌است که از طریق فراخوانی آزاد و زیر نظر هنربانان انتخاب شده‌است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی از ایران نیز حضور دارد که از آن جمله می‌توان به: سیراک ملکونیان، نیکزاد نجومی، سونیا بالاسانیان، محسن وزیری مقدم ، سهند حسامیان و شهریار احمدی اشاره کرد.

منبع و اطلاعات بیشتر: www.icaearmenia.org

نویسنده