هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید | کانر هرینگتون، تصویرگر فرهنگ شهری مردانه

هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید
معرفی ده هنرمند معاصر
کانر هرینگتون، تصویرگر فرهنگ شهری مردانه

سایت تندیس: میثم تقی خانی


کانر هرینگتون

کانر هرینگتون Conor Harrington (1980) اهل ایرلند؛ هنرمند خیابانی بسیار مستعدی است،کسی که برای آثار دراماتیک و درخشان خود که با نقوش مختلف هنر خیابانی و نقاشی‌های واقع‌گرایانه‌ی جاه‌طلبانه درآمیخته، شناخته شده است؛ نقاشی‌های سایز بزرگ و نیرومند او روی دیوار یا بوم و نسخه‌های پرینتی با ترکیب‌بندی‌های پیچیده و سخت، که استادانه با تصاویر کلاسیک اساتید بزرگ نقاشی و عناصر معاصر کار شده‌اند، و نمایانگر برخی از گیراترین صحنه‌های هنر معاصر در زمانه ما هستند.
کاربرد آزادانه قلمو، تصاویر به ظاهر ناتمام، رنگ پاشی و پرداختن به تزینات نگارشی گرافیتی، از جمله تمهیدات بصری وی است. در حالی که شخصیت های نظامی در نقاشی های خیابانی قدرتمند کانر هرینگتون، به مردانگی فرهنگ شهری اشاره می کنند، می توان آنها را به عنوان سلف پرتره‌ی اندوهناک و رواقی مسلک نقاش تفسیر کرد، او می‌گوید: “من علاقه‌مند به پویایی بین عناصر مخالف هستم.” هرینگتون معتقد است که جامعه، مردان را بیش از حد میبیند و او کار کنونی خود را به عنوان یک یادآوری ساده از منظر مشارکتهای احساسی مردان در نظر میگیرد. کانر هرینگتون با استفاده از تصاویر واقعگرایانه از افراد در قطعات خود، عناصر انتزاعی را نیز همراه با موضوع نقاشی خود ترکیب می‌کند.کانر هرینگتون
تصویرسازی او از فرم انسان مسحور کننده است: او به طرز ماهرانه‌ای قسمت های خاصی از فیگور را شفاف می سازد در حالیکه دیگر ابعادش را با استفاده جسورانه از خط خطی کردن ، سایه زنی و انفجار رنگی در اثرش پنهان می کند. در هنر هرینگتون یک رکن موکد دیگر نیز وجود دارد، تکیه بر یک پالت رنگی تیره‌تر، تا پیام مورد نظر خود را به مخاطبانش منتقل کند.کانر هرینگتون
در نهایت، توانایی ترکیب تکنیک های غیر متعارف و معاصر با تمرکز بیشتر بر فرم تاریخی انسان ،به او اجازه می دهد که هنرش به لحاظ ذاتی انقلابی تر باشد و در عین حال دارای حفظ حساسیت تاریخی نیز باشد. یک مثال دراینباره چنان که اشاره شد استفاده‌ی هرینگتون از جنبه‌های مردانه هنر فیگوراتیو است. او غالبا درگیری‌هایی را نشان می دهد که در مفهوم هویت مدرن مردانه و نقش آن در “بحران جنسیتی” یافت می شوند.
کانر، اهل کورک ایرلند و یک نویسنده گرافیتی پیشین، امروز در استودیویی در شرق لندن کار می کند، اما در سراسر جهان از دوبلین، آمریکا و بریتانیا گرفته تا نروژ و اسپانیا بسیار فعال است.
کانر هرینگتون

شماره‌های قبل از این پرونده را اینجا دنبال کنید:

نویسنده