برگزاري حراج گالری شماره شش

هنر آنلاين:
[one_third]

مرجان اندرودی یکی از دو کیوریتور این حراج درباره اين حراج يكروزه گفت: برای این برنامه عنوان حراج آثار هنری انتخاب شده است اما ذکر این نکته ضروری است که آثار در اینجا چکش نخورده و تنها به شکل فروش آثار برگزار می‌‏شود.
وی با بیان اینکه این حراج به صورت یک روزه و در ۲۲ اسفند ماه برگزار می‌‎شود افزود: در این فروش آثاری در رشته‎های عکاسی، نقاشی و طراحی حضور خواهد داشت. این آثار از نظر موضوع و تم هیچ محدودیتی ندارند اما از نظر اندازه از هنرمندان خواسته شده است که آثار مربع حداکثر ۳۰ در ۳۰ سانتی متر و آثار مستعطیل ۲۰ در ۳۰ سانتی متر داشته باشند.
کیوریتور حراج گالری ۲۶ ادامه داد: من و هیرش خیرآبادی هنرمندان این این حراج را از سه طیف انتخاب کردیم. در طیف نخست هنرمندان پیشکسوت حضوردارند. همچنین از هنرمندان تاثیرگذار معاصر که به لحاظ سنی جوان‏‌تر هستند نیز برای حضور در این حراج دعوت کردیم. گروه سوم هنرمندان که برای ما بسیار مهم بود، هنرمندانی جوانی هستند که عموما ساکن تهران نیستند و آثارشان با آنکه از دیدگاه هنری قوی و تاثیرگذار است اما کمتر دیده شده‎اند. البته از میان هنرمندان پیشکسوتی که آثارشان در این نمایشگاه به فروش خواهد رسید می‌‏توان به منوچهر معتبر، مریم زندی، معصومه مظفری، سعید شهلاپور و… اشاره کرد.
اندرودی با بیان اینکه سلیقه خاصی در انتخاب و داوری آثار ااعمال شده است گفت: برای ما تنها زیبایی صرف این آثار مهم نبود بلکه می‌‏خواستیم آثاری را در این حراج به نمایش بگذاریم که در آن‌ها ایده وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: نکته دیگری که برای ما بسیار مهم بود این است که هم هنرمندان و هم سایر مخاطبان هنر با این سطح از قیمت‎گذاری بتوانند اثر هنری بخرند و در ‌‌نهایت شکافی که میان قیمت آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت وجود دارد تا حدودی برداشته شده و قیمت‏‌ها عادلانه‎‌تر باشد.
حراج سالانه گالری شش ۲۲ اسفند برگزار می‌‏شوند علاقه‏‎مندان به حضور در این حراج می‌‏توانند دراین تاریخ به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک ۲، طبقه همکف، گالري شماره شش مراجعه کنند.

نویسنده