دویست‌و‌نود‌وپنجمین شماره تندیس منتشر شد

دویست‌و‌نود‌وپنجمین شماره‌ی تندیس ویژه‌ی نوروز 1394 در روز 19 اسفند 1393 منتشر شد. پرونده‌‌ی بازخوانی هنرهای تجسمی در سال 1393 و پرونده‌ی خاطرات شفاهی با عنوان مرور خاطرات هنرمندان ضمیمه این شماره شده است. ویژه‌نامه‌ای نیز برای دومین سمپوزیوم نقاشی باغ موزه‌ی قصر در این شماره تهیه و چاپ شده است.
تصویر روی جلد، برگی از هنرهای سنتی ایران به مناسبت نوروز 1394 است.
سردبیر در سر‌مقاله‌ی این شماره از انتشار 25 شماره‌ی تندیس و از چاپ و آماده‌سازی هفده عنوان کتاب در نشر پیکره و همچنین برگزاری هشت نشست پژوهشی هنر و تشکر از جامعه هنرهای تجسمی و مخاطبین داشته‌اند و سال نو را تبریک گفته‌اند.
نرگس فرشی، برای صفحه‌ی هنرمندانی که باید شناخت جاناتان میس را معرفی کرده است.tandis-namayeh-295
شش نمایشگاه برگزار شده در گالری‌های تهران در صفحه‌ی گالری‌گردی را می‌بینیم.
مهرنوش علی‌مددی درباره‌ی نمایش آثار حامد نورائی در گالری مهروا و نمایشگاه گروهی تصویرسازی در گالری هفت ثمر نقد نوشته است. فرید امین‌اسلام به نمایشگاه گروهی عکس در گالری آرته پرداخته است. جواد حسنجانی نمایشگاه «چشم‌انداز» در گالری هور و نمایش آثار رسول کاظمی در گالری هنر نقد کرده است. نسترن احمدی برای نمایش آثار هما خوشبین در گالری هما نقد نوشته است.
مهدی احمدیان‌شیجانی در نقد کتاب این شماره به کتاب «فرهنگ تصویری؛ مبانی و مفاهیم» اشاره کرده است. توسط انتشارات « اداره‌ی کل پژوهش‌های سیما» چاپ و انتشار یافت.
مهسا فرهادی‌کیا در بخش فمنیسم و هنر به مناسبت سالروز 8 مارس مطلب خود را با عنوان «جنبش حق رأی زنان در آثار هنرمندان کارتونیست» ارائه کرده است.
در صفحه نقاشی این شماره علی گلستانه و شکوفه غفاری با ترجمه‌ی متنی، گفت‌وگوی از گبی وود با مارلن دوما را ارائه کرده‌اند.
مهران دانایی و سجاد عمادی در صفحه دنیاگردی در چند بخش به نمایش مجسمه‌های زاویر ویلهان از دفت پانک در نیویورک، کارهای جدید بنکسی در فلسطین، نمایشگاه عکس‌های ماری سسیل تیس در هلند و  به حراج دو نقاشی جدید از جنس کورتز در نیویورک پرداخته‌اند.
علیرضا بهارلو در صفحه‌ی نقد  مروری بر مهم‌ترین رویدادهای هنری اروپا در سال2014 را مورد بررسی قرار داده است.
پرونده‌ی بازخوانی هنرهای تجسمی در سال 93 با دبیری سیدامیر سقراطی با مقالاتی از نویسندگان زیر منتشر شده است: شروین طاهری، سجاد امینی، علی فرامرزی، حافظ روحانی، آیدین خانکشی‌پور، مهسا تهرانی، جواد حسنجانی، ثنا ولدخانی، شهروز مهاجر، امید روحانی، فرید امین‌الاسلام و گفتگویی با بهرنگ صمدزادگان، مجید اخگر، بهنام کامرانی، مهدی احمدیان‌شیجانی.
پرونده‌ی خاطرات هنرمندان به دبیری مهرنوش علی‌مددی با نوشته‌هایی از هنرمندان زیر منتشر شده است:
لیلی گلستان، معصومه مظفری، مسعود خیام، خشایار فهیمی، مصطفی اوجی، بابک احمدی، داوود شهیدی، گلی امامی، احمد مرشدلو، فرح ابوالقاسم، محمدعلی بنی‌اسدی، جواد مجابی، محمد‌حسن حامدی، فرشته یمینی‌شریف، امیر اثباتی، شیث یحیایی، محمد قاسم‌زاده، حمید رحمتی و علی ذاکری.
در بخشی دیگر به نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی در کیش می‌پردازیم.
ویژه‌نامه‌ای به مناسبت دومین سمپوزیوم نقاشی در باغ موزه قصر به چاپ رسیده است.

نویسنده