جدال بی‌قهرمان، همچنان ادامه دارد

آنا ذرشین «نظام آباد» را به زمان هنر می‌برد
با هنربانی عیسی جباری
به گزارش گروه هنربانی آوام : نمایشگاه انفرادی نقاشی آنا ذرشین در گالری زمان هنر با عنوان نظام آباد با هنربانی عیسی جباری  ۲۰ مهر ۹۷ گشایش می‌یابد.

آنا ذرشین نگارخانه زمان هنر

مجموعه «نظام آباد» حاصل ۹ ماه کار پیوسته در دوره‌ی پیشبرد و ارائه آموزشگاه سکو زیر نظر عیسی جباری و زروان روح‌بخشان است و هنربانی این نمایشگاه را عیسی جباری به عهده داشته‌است.

در بیانیه نمایشگاه به قلم عیسی جباری آمده است:

در هم لولیدن، کش آمدن، فن زدن و بدل خوردن، کشمکش و در هم پیچیدن و … جدال کشتی گونه ای که شاید تمام روزمرگی های امروزمان باشد. بی قهرمان، امتداد پیدا می کند؛ در خیابان، مترو، بازار، پیاده رو، و هر آنجایی که هستیم، و تماشای آن یادآور درونمان هم هست. جدال پایان ناپذیر هر انگاره‌ی دوگانه ای که دچار خودگویی مان می کند. ادراک زشت و زیبای برخواسته از رفتار هایمان که گاه تمام آنها به هم می پیچند.

کشتی دیدن و گرفتن انگار که درخون مان است. سرشت و سرنوشتمان با آن گره خورده، اما این یک نمایش برای متولد شدن قهرمانان ملی تاریخ دار نیست، که عوامانه تا چند روزی وصف پیروزی اش را برای حس وطن پرستی مصرفش کنیم، بلکه رفتار  کشتی گیران را انگار هر لحظه از حیات مان مرتکبیم.

آنا ذرشین، این حالت را در بایدها و نبایدهای فردی می یابد و کشتی استعاره است برای به تصویر کشیدن کشمکش های خویش و گاه نظاره در پیرامونی که همواره آغشته به این احوال است. و دیگر استعاره نیست، ایجازیست که دلالت بر زیستمان دارد.

آنا ذرشین نگارخانه زمان هنرلازم به ذکر است نمایشگاه انفرادی آنا ذرشین با عنوان «نظام آباد» در گالری زمان هنر جمعه ۲۰ مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گشایش خواهد یافت و تا ۲۷ مهر ادامه دارد علاقه‌مندان  می توانند همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۱ الی ۱۸ به گالری زمان هنر  به نشانی زعفرانیه- خیابان آصف- کوچه پرویز وهابی- پلاک ۱۴ مراجعه نمایند.

نگاهی به آثار این نمایشگاه را در لینک زیر ببینید:

 

نویسنده