كشف استعدادها در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي هنري

اولین دوره از نمایشگاه­های هنری بهار در پیش رو است و برای بعضی از بازدیدکنندگان این بدان معناست که زمان آن رسیده که به دنبال استعدادهای جدید و استعدادهایی که از قبل وجود داشته اند، باشند. برای سهولت بیشترِ کلکسیونرهای جدید در شکار کردن این استعدادها، شبکه «آرت نت گالری» 10 هنرمندی که باید درنظر بگیرند را، دست چین کرده است. هرکدام از این هنرمندان از هر گوشه ای از جهان معرفی شده اند و در« ADAA: نمایشگاه هنر (آرت شو)»، «نمایشگاه آرموری»، «هنر بازِل هنگ کنگ» و «وُلتای نیویورک». در ادامه بعضی از نکات اولیه، برای راهنمایی به کسانی که به تازگی  وارد دنیای هنر شده اند را متذکر شده­ایم.

ADAA: نمایشگاه هنر (آرت شو)
تونی کِرَگ  crag Tony  
تونی یکی از برجسته ­ترین مجسمه­ سازان معاصر است که درحال حاضر مشغول به کار می­باشد. وی حرفه­اش را در چارچوب تأثیرات گوناگون، اَعم از تجربه­ هایش به عنوان یک تکنسین آزمایشگاه تا سرگرمی­اش با هنر منظر انگلیسی و مجسمه­ سازی مینیمالیستی توسعه داده است. کِرَگ در استفاده اولیه خود از اشیا و قطعات صنعتی که به صورت رندوم پیدا می­کند، رابطه­ای قابل تغییر با فرم، سطح، مقیاس و حجم درست می­کند. او به ­واسطه رویکرد پویا و روشهای تحقیقی خود نسبت به مواد و اشیا در جهان فیزیکی، مرزهای مجسمه­ سازی را به عنوان یک رسانه گسترش داده و نوآوری­های مستمری را به زبان مجسمه عرضه کرده است.

Tony-Cragg

نمایشگاه آرموری (آرموری شو)
دانیِل بورِن Daniel Buren
دانیِل بورِن، هنرمند مفهومی شناخته شده اهل فرانسه است. او زندگی حرفه ای خود را  در راه کاوش و بررسی رابطه بین نقاشی و فضای روی دیوار که او آن را  خانه مى­نامید، سپری کرد. در نمونه بارز اين ايده ، او آثاری خلق مي­كند كه مربوط به مكان خاصى بوده و به چگونگى تاثير فضا بر اثر هنرى و هم­چنين اثر هنرى بر فضا و بیان این دو عنصر از یکدیگر، پاسخ می­دهد. هرگونه مغایرت مشهودی که وابسته به مکان خاصی باشد توسط استفده او از نوارهای امضایش تقلیل شده و تمام کارهایش را به یکدیگر گره می­زند.

Daniel-Buren

هاگت کالاند Caland Huguette
غرفه ای از آثار اخیر هاگت کالاند به­زودی در نمایشگاه آرموری به نمایش گذاشته خواهد شد. این هنرمند لبنانی در ابتدا به­دلیل کارهای متفاوت و گاهی صرفاً از فرم زنانه شناخته شد. کارهای جدیدتر او از سبک قبلی­اش که بر بدن تمرکز داشت، فاصله گرفته و به قلمرو فرهنگی گراییده است. آثار جدید او که به نمایش گذاشته خواهد شد متأثر از باغچه وی در کالیفرنیا و هم­چنین تار و پود لبنانی اوست.

Huguette-Caland

كيهايند وايلى Kehinde Wiley
كيهاند وايلى نقاش مستقر در نيويورکه به واسطه پرتره­هايش از مردان و زنان آفريقايى-آمريكايى، كه اغلب سوژه­هاى آنها را از خيابان­هاى شهر گرفته است، شناخته شده است. در كارهايش سنت پرتره­هاى اروپايى كه همان پيش كشيدن سؤالاتى مربوط به نژاد، سياست و جنسيت است كاملاً نظر بیننده را جلب مى­كند. كارهاى او نه تنها در نمايشگاه آرمورى حضور داشته است، بلكه هم اكنون در موزه بروكلين در قسمتى مخصوص به نام خود او ” كيهاند وايلى : جمهورى تازه ” نمايش داده مى­شود.

Kehinde-Wiley

سِوِر كورِن Sverre Koren
سوركورن هنرمند نروژى، ابتدا كار خود را به عنوان يك نقاش و طراح فيگوراتيو بنا نهاد. اخيراً، او كار بر روى مجسمه­هاى فيگوراتيو را نيز به عنوان قسمتى از كار خود قرار داده است. كارهاى دو بُعدى و سه بُعدى او هردو به رقابت با ايده­هاى قديمى پرتره و مجسمه­سازى مى­پردازد. او براى ايجاد كردن شخصيت در آثارش از رنگ، طعنه و ژست­هاى القا كننده حس، بهره جسته است.

Sverre-Korren-Bjertnes

هنر بازل هنگ کنگ
ژانگ هُوای Hui Zhang
هنرمند چینی ژانگ هوای با سابقه­اى از سِن و طراحى صحنه پا به عرصه هنر گذاشته است. او در رسانه های مختلف کار می­کند و هنر وی به پاسخ گويى سؤالاتی مى ­ردازد كه پيرامون هنر تئاتر قرار دارند: حقيقت و متضاد آن چيست؟ زندگى و تئاتر چگونه با يكديگر اشتراك دارند؟ بُعد نمايشى كه به ­طور طبيعى با كار او همراه است، آثار هنرى او را عميقاً روحى روانى مى­كند.

Zhang-Hui

جاناتان میس Jonathan Meese
جاناتان میس یک هنرمند سیاسی خودشناخته  می­باشد، كه خود را كاملاً وقف هنر كرده است. آثار وى قوى، چالش برانگيز و جلب توجه مي­كند. اغلب با قرار دادن خود به­عنوان موضوع آثار هنرى­اش، پاسخ سردرگمى خود نسبت به جنگ ، قدرت و ايدوئولوژى سياسى را جستجو می­کند.

Jonathan-Meese

وُلتا در نیویورک
رودولوف پولانسکی Rudolf  Polanszky
نقاشی­های بازسازی شده رودولوف پولانسکی، هنرمند اهل ویَن(اتریش)، توپولوژی سه بُعدی بوم­های خلق شده توسط رویارویی مواد مختلف، مانند رنگ، منسوجات، چوب، پلاستیک، آسفالت و ورق آلمینیوم را کشف کرد. او به­واسطه كارهاى چند رسانه­اى وابسته به پردازش خود، شناخته شده است كه به بررسى و كاوش سؤالاتى كه در رابطه با قوه اختيار در مقابل  نتایج از پیش تعیین شده در هنر و رفتارهاى انسانى است، مي­پردازد.

Rudolf-Polanszky

هولدا گوزمان Hulda Guzman
هولدا گوزمان هنرمند جوان دومینیکنی است، که برای تولید آثار هنری­اش قوانین خودش را  دنبال می­کند. تا الان، او دو سِری مجموعه آثار هنری را خلق کرده است: در یک مجموعه از دست چپ و در مجموعه دیگر از دست راست خود استفاده نموده است. در آثار خلق شده با دست چپ او، فرمها بیشتر دارای شَماى كلى هستند و با دقت کمتری ارائه شده اند. درآثار خلق شده با دست راست، توجه بیشتر و دقیق­تری به جزئیات شده و فرمها بیشتر دارای هندسه و جلا هستند. تجربه خلق این دو مجموعه، باعث به ­وجود آمدن آثار متفكرانه هولدا در تولیداتش شده است.

Hulda-Guzman

مارسی واشنگتُن Marci Washington
مارسی واشنگتن هنرمند آمریکایی است، که به طور کامل در قلمرو آثار تخيلى کار می­کند. به­ واسطه کارش، دنياى خيالى و روايتى خود را مى سازد كه از استعاره های گوتیک و تصاويرالهامى از مُد روز استفاده می­کند. آثار آبرنگ واشنگتُن، بینندگان را به جهانی آشنا ولی خارق العاده هدایت می­کند.

Marci-Washington

منبع (+)
ترجمه و تلخيص: مريم ميرزماني

نویسنده