ابراهیم حقیقی در گالري شيرين

تنديس: نمایشگاه عكس‌هاي ابراهیم حقیقی با عنوان «ایران در آینه» جمعه ۲۱ فروردین‌ماه در گالری شیرین گشایش می‌یابد.

ابراهیم حقیقی متولد ۱۳۲۸ در تهران و دانش‌آموخته‌ي کارشناسی رشته معماری از دانشکده‌ي هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. عمده فعالیت او در زمینه‌ي گرافیک بوده است. وی همچنين در دانشگاه‌های تهران، فارابی، هنر، مدرسهٔ عالی تلویزیون و سینما و دانشگاه آزاد به تدریس گرافیک پرداخته است. علاوه بر آن فعالیت در رشته‌های طراحی صحنه، عکاسی، آنونس و تیتراژ فیلم در کارنامهٔ او دیده می‌شود. ابراهيم حقيقي همچنين عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران نيز است.

گفتني است در اين نمایشگاه ۲۵ عکس در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شود و هر عکس‎ بین ۳ تا ۵ ادیشن خواهد داشت. آثار این نمایشگاه عكس‌هايي از نقاط مختلف ایران از جمله شیراز، اصفهان، قزوین و برخی آثار تاریخی تهران است. ‎

ابراهیم حقیقی درباره‌ی نمایشگاه‌ «ایران در آینه» گفت: “این نمایشگاه شامل گزیده‌ای از عکس‌های من در شش سال اخیر است. در این شش سال به شهرها و مناطق مختلفی از ایران سفر و تلاش کردم نگاه تازه‌ای به معماری و طبیعت کشورم داشته باشم.
او ادامه داد: “ثبت اين عكس‌ها از کلوت‌های کرمان شروع شد. در سفرم به این مناطق برای ارائه‌ی عکس‌های متفاوتی از کلوت‌های کرمان با خودم آینه بردم و سعی کردم رفتار تازه‌تری را در عکاسی به‌نمایش بگذارم. علاوه بر کرمان از طبیعت و معماری مناطق مختلف هم عکس گرفتم و سعی کردم مکان‌های مربوط به میراث فرهنگی را در قاب دوربینم به ثبت برسانم. البته این نمایشگاه به‌طور کلی درباره‌ی طبیعت نیست و فقط تعدادی از عکس‌های کلوت‌های کرمان در آن به‌نمایش گذاشته می‌شود.”

«ایران در آینه» در تاريخ 21 فروردين 94 از ساعت 16 الي 20 در گالري شيرين گشايش مي‌يابد و تا تاريخ اول ارديبهشت ماه 94 نيز ادامه خواهد داشت. دوستداران براي بازديد از اين نمايشگاه مي‌توانند همه روزه از ساعت 10 الي 19 به آدرس تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچهٔ سیزدهم، پلاک ۵، گالری شیرین مراجعه نمايند.

نویسنده