جایزه پوستر زمین سبز تمديد شد

تنديس:  جایزه پوستر زمین سبز به‌دلیل استقبال گسترده تا 22 فروردین‌ماه تمدید شد.

به گزارش هنرآنلاين، دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام فراخوانی، طراحان گرافیک ایران را به طراحی پوستری با موضوع «چشم‌اندازهای اکسپوی میلان ٢٠١۵» دعوت کرده‌اند.

جایزه پوستر زمین سبز عنوان این مسابقه ملی است که کیانوش غریب‌پور دبیر هنری آن است و هیئت انتخاب آثار و داوری را فرزاد ادیبی، ابراهیم حقیقی، بیژن صیفوری، ساعد مشکی و کیانوش غریب‌پور تشکیل می‌دهند.
اکسپوی ٢٠١۵ میلان با موضوع «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» از اردیبهشت تا آبان ماه ١٣٩۴ میزبان کشورهای جهان خواهد و جمهوری اسلامی ایران هم در آن حضور دارد.

به‌دلیل اهمیت این رویداد جهانی دو وزارتخانه صنعت، معدن، تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی جایزه پوستر زمین سبز را سامان‌دهی کرده‌اند، تا با تکیه بر نقش رسانه‌ای پوستر در تبلیغات فرهنگی – اجتماعی، زمینه شناساندن آن به مردم را فراهم آورند و با نمایش آثار برگزیده در اکسپو میلان، نگرش هنرمندان ایرانی را به اطلاع جهانیان برساند.

«تغذیه زمین، انرژی برای حیات، سفره جهانی و فرهنگ ایرانی» موضوع اصلی فراخوان جایزه پوستر زمین سبز است.

سفر به میلان و شرکت در اکسپو ٢٠١٥ هدیه ویژه و اصلی این مسابقه است که پس از آن به پنج نفر نخست از یک تا هفت میلیون تومان به علاوه تندیس و دیپلم افتخار تعلق خواهد گرفت. ضمن این‌که همه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت دریافت می‌کنند.

فراخوان جایزه پوستر زمین سبز تا ساعت هشت صبح روز 22 فروردین‌ماه تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برگه ثبت نام را از سایت هنرآنلاین دریافت و پس از تکمیل به همراه فایل آثار خود به نشانی Poster. expomilan@gmail. Com ارسال کنند. دبیرخانه برای هر شرکت‌کننده و در پاسخ ایمیل او، پیامی خواهد فرستاد مبنی بر تأیید و دریافت ثبت‌ نام و آثار ارسال شده. شرکت‌کننده چنانچه در مدت ۴۸ ساعت ایمیلی دریافت نکرده باشد، به این معنی است که ایمیل وی برای شرکت در مسابقه دریافت نشده و باید دوباره اقدام کند. حداکثر آثار ارسالی ۵ طرح از هر هنرمند است.

آثار پذیرفته شده در دهه اول اردیبهشت ۱۳۹۴ در یکی از گالری‌های معتبر تهران به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین منتخبی از آثار در محل غرفه ایران در اکسپو به نمایش در خواهد آمد و به طراحانی که اثرشان در نمایشگاه پذیرفته شده، گواهی شرکت و یک نسخه کتاب از مجموعه پوستر‌ها اهدا خواهد شد.

نویسنده