فریدون آو هم‌زمان در دو گالری

تنديس:  نمایش آثار طراحی فریدون آو از ۲۱ فروردين در گالری زیرزمین‌ دستان.

گالری زیرزمین‌ دستان فعالیت جدید خود درسال ۹۴ را با نمایشی از آثار طراحی فریدون آو آغاز می‌‎کند. در این نمایشگاه هفت اثر طراحی از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌‏شود. این آثار همگی روی کاغذ خلق شده‌اند.

مدیر گالری زیرزمین دستان درباره این نمایشگاه گفت: “این نمایشگاه در دو بخش برگزار می‌‏شود؛ بخش نخست “۱+۷ کار روی کاغذ” نام دارد. این نمایشگاه که در گالری زیرزمین دستان برگزا‌ر می‌‎‌شود شامل هفت طراحی است که بیشتر آن‌ها با تکنیک میکس مدیا خلق شده، كه غلبه آبرنگ در میان تکنیک‌های دیگر بیشتر است.  این آثار مجموعه‌ است که آقای آو چند سال است روی آن کار می‌‎کنند و سرانجام در سال ۲۰۱۴ به پایان رسیده است.”

این هنرمند بسیاری از آثار این مجموعه را در کشور یونان خلق کرده است.

اینستالیشن “اشاره‌ها، نشانه‌ها و اشیاء مورد علاقه” نيز بخش دوم كار اين هنرمند است كه در سام‌آرت به‌طور همزمان با نمايشگاه او در زيرزمين‌ دستان برگزار خواهد شد.

به گفته مدير گالري زيرزمين دستان، ایده کلی این دو نمایشگاه فریدون آو این است که بیننده ابتدا در گالری زیرزمین دستان با آثار جدید او آشنا شود و سپس در سام‌آرت علایق و سلیقه‌های این هنرمند را بشناسد و متوجه شود که چه محیط، عواملی یا جزییاتی باعث شده است که او دست به تجربه‎های جدید هنری بزند.

این هنرمند در یادداشتی بر نمایشگاه آثار طراحی خود نوشته است: “این ۷+۱ اثرِ تابستانیِ روی کاغذ، در زمان‌های متفاوت آغاز شده، ولی در تابستان ۲۰۱۴ به پایان رسیده‌اند. سطح کاغذ، گزینه‌ انتخابی من برای کار و آبرنگ مدیوم محبوبم است. حاصل تابستان‌هایم در جزیرهٔ سیروس (یونان)، با وفور گل‌های باد آورده، باهر چه به دستم می‌رسید، اعم از پاستل، آبرنگ، آکریلیک، و مداد.”

فریــدون آو متولــد ســال ۱۹۴۵ در تهــران بوده و فارغ‌التحصيل رشته‌هاي هنرهـای کاربـردی، سـینما و تأتـر از انگلســتان و امریــکا است. مـوزه‌هـای بزرگـی در جهـان از جملـه بریتیـش می‌وزیـوم در لنـدن، لاکاس دو ِدپـو و مرکـز ژرژ پمپیـدو در پاریـس و نیـز مـوزه هنرهـای معاصـر در تهـران آثـار او را خریداری کرده‎اند.

نمایشگاه تازه فریدون آو از ۲۱ فروردین تا ۵ اردیبهشت در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره‌ ۶ و همچنین سام‎آرت دستان به نشانی خیابان فرشته، سام سن‌تر، طبقه اول برپاست.

نویسنده