«خارج از مرز» یحیی رویدل به گالری دیلمان می‌رود

«خارج از مرز» مجموعه اخیر یحیی رویدل در گالری دیلمان

به گزارش گروه هنربانی آوام: یحیی رویدل چهارمین نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان«خارج از مرز» جمعه ۳۰ آذر ۹۷ در گالری دیلیمان به نمایش میگذارد.

یحیی رویدل گالری دیلمان

گالری دیلمان در دومین نمایشگاه خود به معرفی مجموعه «خارج از مرز» این هنرمند جوان می‌پردازد. این مجموعه در ادامه مجموعه پیشین او تحت عنوان «گراند» است که در گالری ثالث به روی دیوار رفت. آثار او در صدد ایجاد لحنی شخصی است که با نظامی سمبولیستی پیوند خورده است. ارتباط بین کرگدن، زن و عناصر تکنولوژیکی.
«به واقع تقابل انگیزه‌های رمانتیک و نظام واقع‌گرایانه آگاهی انسانی، محور شناخت هستی از زاویه دید نقاش می‌باشد. رویدل در گذر از نمایشگاه‌های گذشته خود، سعی در ارائه ساختار ذهنی پیچیده‌تری دارد، ساختاری که سعی در داخل نمودن تجربه زیست هنرمند در زیبایی‌شناسی او را آشکار می‌کند.
تصور حضور کردگدن در یک موزه ادوات پروازی تقابل دو متن است که روابط بینامتنی گسترده‌ای را حاصل می‌کند. رویارویی عناصر پرواز و سکون، رویا و خشونت، سنگینی و سبکی، تهاجم و تفاهم، چینش روابط عقلانی و نشانه‌ای سویه مفومی این نمایشگاه است، که همراه با تکنیک قابل توجه نقاش، تجربه زیبایی‌شناسانه مطبوعی برای مخاطبان حاصل می‌نماید.»
بخشی از نقد نمایشگاه به قلم جاوید رمضانی

یحیی رویدل گالری دیلمان
یحیی رویدل متولد ۱۳۶۷ می‌باشد و تحصیلات هنری خود را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته گرافیک و نقاشی به اتمام رسانده است. ا و تا کنون سه نمایشگاه انفرادی و بیش از۱۵ نمایشگاه گروهی را در کارنامه خود به ثبت رسانده.

نقد کامل نمایشگاه «گراند» به قلم جاوید رمضانی را اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
یحیی رویدل

نقدی بر نمایشگاه یحیی رویدل

پرواز را به خاطر بسپار کرگدن مردنیست، نقدی بر نمایشگاه یحیی رویدل سایت تندیس به قلم جاوید رمضانی موریه شاعر فرانسوی در سالهای ۱۸۸۶ میلادی مرام‌نامه‌ای را منتشر کرد و در آن حکم نمود که شی انتزاعی به قلمرو نقاشی تعلق ندارد و اساسا نقاشی هنری عینی برای بازنمایی چیزهایی‌ست که واقعی و موجودند. و از سویی آنان واقعیت محض را مبتذل و ناچیز می شمردند و به واقع هدف هنرمند، حل و فصل فضای میان دنیای معنوی و مادی […]

1 comment

نویسنده