موزه هنرهای شرقی رم

تندیس: نمایشگاه آثار هنر تا پایان فروردین ماه جاری در موزه هنرهای شرقی رم ایتالیا ادامه دارد.

موزه هنرهای شرقی رم، موزه هنرهای معاصر تهران و دفتر هنرهای تجسمی آثاری را در رشته‌های نگارگری خوشنویسی، نقاشی‌خط، سفال و سرامیک هنری از ۲۳ اسفندماه به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه که ۲۳ اسفندماه سال گذشته با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای شرقی رم آغاز به کار کرد تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سخنانی گفت: «ایران مهد تمدن طولانی و سرزمین زیبایی‌ها است که امروز گوشه‌ای از زیبایی‌های خود را در قالبهای هنری برای دوست داران ایتالیایی عرصه می‌کند و شاید هیچ ابزاری به اندازه هنر توان معرفی و حمل زیبائیهای تمدن و فرهنگ ایران را نداشته باشد.»

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد با ذکر اینکه ما در دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارتباط با مردمان کشورهای دیگر داریم اشاره کرد که هنر ابزار مناسبی برای این ارتباط است.

علی جنتی در ادامه افزود: «دوعنصر اساسی در وجود انسانی یکی عقل و اندیشه و دیگری احساس و عاطفه است، که از اولی حکمت زاده می شود و از دومی هنر. اندیشه های ماندگار خود را در قالبهای هنری عرضه می کنند چرا که به قول ارسطو هنر تقلیدی از طبیعت است و تولستوی هنر را انتقال تجربه شخصی هنرمند و سرایت دادن این احساس به دیگران قلمداد می‌کند بنابراین هم در دیدگاه اندیشمندان غربی و هم در مشرق زمین، هنر عالی‌ترین ابزار معرفتی است و می‌تواند ظرفی شایسته برای تمامی افکار، اندیشه‌ها و عقاید باشد.»

در این نمایشگاه ۵۶ اثر از هنرمندان ایرانی از جمله غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی خوانساری، کیخسرو خروش، مجتبی ملک‌زاده، ابراهیم حقیقی، فریده تطهیری مقدم، احمد پیله چی، احمد محمدپور، بیژن صیفوری، بهزاد اژدری، قربانعلی اجلی، عباس اکبری، بهرام حنفی، فریدون جوقان، نفیسه خلج و… به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، موزه هنرهای شرقی رم، موزه هنرهای معاصر تهران و دفتر هنرهای تجسمی برگزار شده است.

نویسنده