نمایشگاه بین‌المللی بولونیا

تندیس: پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب کودک و نوجوان در شهر بولونیا روز دوشنبه دهم فروردین ماه با حضور ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران و و ۷۵ کشور جهان آغاز به کار کرد . این نمایشگاه با حضور معاون وزیر میراث، فعالیتهای فرهنگی و گردشگری ایتالیا ، معاون وزیر فرهنگ کرواسی، سفیر کرواسی در ایتالیا، معاون فرهنگی و روابط بین دانشگاهی، شهردار بلونیا، رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و رئیس نمایشگاه بولونیا در محل نمایشگاههای شهر بولونیا افتتاح گردید.

جایزه جهانی بولونیا ، فروردین هر سال، در بولونیای ایتالیا برگزار می‌شود و به تصویرگران برجسته جهان، در دو بخش ادبیات تخیلی و آزاد، تعلق می‌گیرد. اهدای این جایزه برای اولین بار از سال ۱۹۶۳ و از سوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک بولونیا آغاز شد و در حال حاضر یکی از معتبر‌ترین جوایز تصویرگری در جهان به حساب می‌آید

نمایشگاه بین المللی کتاب کودک بولونیا از  ۳۰ مارس تا ۲ آوریل ۲۰۱۵ برابر با ۱۰ تا ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ به مدت چهار روز برگزار می‌شود که در آن بیش از ۱۲۰۰ ناشر از ۷۵ کشور جهان شرکت دارند.

در این دوره از نمایشگاه، مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب از ناشران مختلف شرکت داشت. امسال موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مدیریت اجرایی پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بلونیا را به تشکل‌های فعال در نشر کودک و نوجوان واگذار نموده و برخی از فعالان و تصویرگران برتر را در حوزه نشر کودک و نوجوان برای این نمایشگاه دعوت نموده است. در این میان سه هنرمند تصویرگر ایرانی به نام‌های نرگس محمدی، فاطمه قاسمی و فرشته نجفی در این عرصه شرکت داشته‌اند.

نویسنده