نگاهی به خویش تن، قدرت و سیاست در نمایشگاه “هماوردی”

نگاهی به خویش تن، قدرت و سیاست در نمایشگاه “هماوردی”
نمایشگاه “هماوردی” با آثاری از 10 هنرمند ایرانی و خارجی در گالری ماه مهر برگزار می‌شود.

به گزارش آوام مگ به نقل از هنرآنلاین: گالری ماه مهر از روز 21 دی ماه میزبان آثاری از 10 هنرمند است. این نمایشگاه که “هماوردی” نام دارد با نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.
نمایشگاه “هماوردی” با همکاری گالری Katharina Maria Raab برلین، Factory TT Berlin / Tehran و با حمایت خانه هنر آریا و Zuker e.V شکل گرفته است.
کیوریتوری این نمایشگاه توسط کاتارینا ماریا راب و آسیه سلیمیان انجام گرفته و آثاری از ریما اسلام مسلک، ماهی بینه بینه، مصطفی چوب تراش، آندرئا سالوینو، مینا طلایی، نگار عالِم زاده گرجی، علی و رامیار، احمد کامل، دیوید کریپِندورف و الیزابت مِسه به نمایش گذاشته می‌شود.

هماوردی گالری ماه مهر
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است:
“در جهان امروز مرحله‌ی جدیدی از تحولات نظام سرمایه‌داری را شاهدیم که با نفوذ رسانه‌ای، فروپاشی و جابجایی مرزهای اقتصادی و سیاسی، و همین‌طور با در دست گرفتن تولید و تحمیل آن، به دنبال مهار و یکدست‌سازی جهان است. با تسلط ابرکمپانی‌ها بر جهان تغییراتی در سراسر جوامع رخ می‌دهد که در فرهنگ، ساختارهای خصوصی و اجتماعی از جمله خانواده، نسل جوان، روابط زن و مرد و …تأثیر بسیاری می‌گذارد. الگوهایی می‌سازد که روابط ما را تعریف و یکسان‌سازی می‌کند. در این نظام با مهندسیِ روابط انسانی و فرهنگی و ضرورت‌های تکنیکی و”اصلاح” سنت‌ها و ساختارهای بومی، انواع رویه‌های محروم‌سازی، بهنجارسازی و نظم‌بخشی به کار گرفته می‌شود که “حکمرانی” بر افراد و گروه‌ها را تسهیل می‌کند. و در نهایت، به شکل‌گیری قدرت‌های نوینی می‌انجامد که از روش‌های سنتی حکومت‌داری متمایز است. در این روش، با اشکال متفاوتی از مهار اجتماعی و همین‌طور اِعمال قدرت و سرکوبگری درونی توسط خود افراد روبرویم.
این نمایشگاه با موضوع “خویش تن، قدرت، سیاست” و با عنوان هماوردی، تلاشی است برای نشان دادن دیدگاه هنرمندان معاصر نسبت به لزوم تغییرات در جامعه و همچنین تفسیر آن‌ها با هدف شفاف‌سازی و ساختن جهانی بهتر. نمایشگاه “هماوردی” رویدادی بین‌المللی است که هنرمندان ایرانی، آلمانی، ایتالیایی، سوئیسی، مراکشی و مصری را گرد هم آورده تا دیدگاه آن‌ها را نسبت به این موضوع بررسی کند.”
نمایشگاه هماوردی ۲۱ دی تا 8 بهمن ماه در گالری ماه مهر به نشانی بلوار آفریقا، خیابان نیلوفر، پلاک 7، موسسه ماه مهر، طبقه دوم برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ١۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

نمایشگاه های دیگر را اینجا دنبال کنید.

نویسنده