هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید | دنیل ملیم

هنرمندان جوان که باید آنها را بشناسید
معرفی ده هنرمند معاصر
دنیل ملیم Daniel Melim هنرمندی از کوچه پس کوچه‌های برزیل
آوام مگ: ترجمه میثم تقی خانی


دنیل ملیم هنرمند برزیلی

دنیل ملیم هنرمند برزیلی؛ سال 1979 در سن برناردو دو کامپو، واقع در سائوپائولو متولد شده ­است. استودیوی وی در سن برناردو دو کامپو؛ شهری صنعتی نزدیک سائوپائولو، و همچنین محل تولد جنبش کارگری برزیل واقع است­. ملیم علاوه بر کار اصلی­‌اش تصویرگری، در زمینه نقاشی نیز به مطالعه پرداخته و تبدیل به یکی از نقاشان برجسته معاصر برزیل شده­ است. او سابقه مشارکت طولانی مدت در پروژه‌های سیاسی و اجتماعی در جوامع شهری خود را دارد، که از جمله گرافیتی را در فرآیندهای مشارکتی و آموزشی در بر می­‌گیرد.

دنیل ملیم هنرمند برزیلی

دنیل ملیم؛ هنر

از سال 2000، دنیل ملیم کنش‌های شهری خود را با استفاده از استنسیل توسعه داده که عملا این سبک را از نابودی نجات داد، این سبک از لحاظ تاریخی منشاء هنر خیابانی در برزیل است. تولید آثار آن با انتخاب مکان­‌ها مشخص می­‌شود، در فضاهایی که فرسوده شده‌­اند و عناصر ترکیبات متعدد (رنگ، ​​بافت و موقعیت) را فراهم می­‌کنند. بخشی از این آثار در محله‌­های دورافتاده ABC Paulista (حومه سائوپائولو) واقع شده­‌اند، به عنوان پروژه Jardim Limpão، بنابراین با مخاطبانی ارتباط پیدا می‌­کنند که معمولا به هنر دسترسی ندارند.

دنیل ملیم هنرمند برزیلی

نمایشگاه ها

ملیم علاوه بر کار در خیابان­‌ها، نقاشی­‌هایش را؛ که از طریق تجربیات کارهای مداخلات شهری و هنر خیابانی‌­اش توسعه یافته، در گالری‌­ها و موزه‌­ه‌ای برزیل و خارج از کشور، مانند گالری فرهنگی Choque، موزه افریقای برزیل، یادبود آمریکای لاتین، دوسالانه والنسیا در اسپانیا، MASP و دیگر مراکز و موسسات در سراسر جهان به نمایش می‌­گذارد. او همواره در حال تکاپو در حوزه­‌های عمومی هنر است و به عنوان یک مربی هنری در چندین پروژه اجتماعی در سائو­پائولو مشغول به کار بوده و در بسیاری از شهرهای دیگر، هنر حومه شهر را توسعه داده است. روش کاری او همچنین به منشائی برای نشریات متعددی مانند Caros Amigos، Ele e Ela، Le Mound، Defish و… تبدیل شده است.

دنیل ملیم هنرمند برزیلی

 

شماره‌های قبل از این پرونده را اینجا دنبال کنید:

نویسنده