خانه | پژوهش | مأموریت خیالی کریستینا د میدل | آنچه برعکس می‌نماید

آشنایی با عکاسان معاصر

مأموریت خیالی کریستینا د میدل | آنچه برعکس می‌نماید

مأموریت خیالی کریستینا د میدل
آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
کریستینا د میدل CRISTINA DE MIDDEL

آوام‌مگ ترجمه امیر کوشامنش

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

تا می‌توانید تصور کنید. اکنون دیگر تمام داستان‌های ناتمامِ خبرگزاری‌ها خاتمه یافته است. داستان‌های پشت پرده در یک کادر مربع نمود یافته و سوژه‌ها در میان فضای قرینگیِ تصویر جا خوش کرده‌اند؛ سوژه‌هایی که چهره‌ی خود را پنهان کرده‌اند یا این‌که خود را به خواب زده‌اند؛ خواب عمیقی که دست‌پخت رسانه‌های خبری بوده و اکنون کریستینا د میدل سعی در تعبیر آن‌ها دارد. مفهومی که کریستینا نتوانست در روزنامه‌ها نشان دهد اکنون صریح‌تر از گذشته به‌عنوان یک اثر هنری (نه عکس خبری) در نمایشگاه‌ها و کتاب‌هایش به نمایش درآمده است.

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

مردم فکر می‌کردند او دیوانه شده است؛ برای کسی عادی نبود که شغل روزنامه‌نگاریِ خود را رها کرده و به دنبال عکاسی از چیزهایی برود که وجود ندارند. اما کریستینا در مأموریتی خیالی سیر می‌کرد: او می‌خواست جهان هنر و جهان فوتوژورنالیستی را به هم متصل ‌کند. او واقعیاتی‌ را روایت می‌کند که باورشان سخت است.آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

عکاس مستندِ معرفی‌شده در این بخش کریستینا د میدل نام دارد. او در سال 1975 در اسپانیا به دنیا آمد و اکنون در کشور مکزیک زندگی و کار می‌کند. د میدل، بعد از ده سال عکاسی ژورنالیستی، پا را از مرزهای تعیین‌شده‌ی عکاسی مستند فراتر نهاد و مجموعه‌ای تحسین‌شده‌ به نام «The Afronauts » (2012) را به نمایش درآورد. مجموعه‌ی یادشده تاریخچه‌ی یک برنامه‌ی فضاییِ شکست‌خورده در زامبیا (در دهه‌ی 1960) است. او، با بررسی روایت‌های مبهمِ آن شکست، تصویر سنتی قاره‌ی افریقا را به چالش کشیده است.

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

هدف او بررسی ارتباط مبهم عکاسی با حقیقت است. ماحصلِ بازی او با الگوها و بازپرداخت آن‌ها برای ساخت لایه‌های مفهومیِ موضوع خود، ترکیب شیوه‌ی عکاسی مستند با عکاسی مفهومی بوده است.

بر اساس فرضیه‌ای ثابت‌شده، توصیف اتفاقات جهانِ ما توسط رسانه‌های جمعی تنها باعث کاهش درک واقعی ما از جهان پیرامون می‌گردد. موضوعات انتخابیِ کریستینا د میدل، در واقع واکنشی به نیازِ کامل‌شدنِ درک ما یا به‌عبارتی آغاز مباحثه‌ای پیرامون استفاده از پتانسیل عکاسی به مثابه‌ی مواد خام جهت روایت موضوع خود می‌باشد.

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

او درباره‌ی این‌که ایده‌ها چگونه به ذهنش خطور می‌کنند این‌گونه گفته است: «من تنها چشم‌هایم را باز نگه می‌دارم، اخبار، واقعیت‌ها، چیزهای کوچک، مکالمه‌ها و… همگی را به حافظه می‌سپارم و برای نمایش و فهم بهتر، آن‌ها را به کار می‌گیرم. حال ممکن است این اطلاعات از طریق گشت‌و‌گذار در دنیای وب باشد، یا در فیلم و تلویزیون و یا سفر و در صحبت با راننده‌تاکسی. من آدم کنجکاوی هستم. سعی‌ام درکِ جهانی است که در آن زندگی می‌کنم. اطلاعاتی که از این جهان به دست می‌آورم و باعث رضایت من می‌شوند. من نسبت به مسیری که در آن قرار می‌گیرم به شدت بدگمانم، اما درست در همان لحظاتِ بدگمانی است که بزرگترین الهامات را دریافت می‌کنم؛ آن‌جاست که بیشترین موضوعاتِ خود را پیدا می‌کنم، موضوعاتی که همیشه بدون هیچ توضیحی ناتمام مانده‌اند.

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

د میدل در مجموعه‌ی اخیر خود تحت عنوان ِ « Excessocenus » به همراه برونو مورایس عکاس برزیلی، با استفاده از تصاویر رنگی و روشن، زوال مفرط و تأثیر آن بر محیط اطراف و سلامت روان را به تصویر کشیده است. او درباره‌ی این مجموعه می‌گوید: «برای ما جای شکی نبود که می‌خواستیم دو نکته را در این مجموعه لحاظ کنیم: از یک سو، سعی داشتیم به فرهنگی افراطی اشاره کنیم که سیاره‌ی ما را به‌سوی یک فروپاشیِ کامل هدایت می‌کرد، و از سوی دیگر می‌خواستیم نگاه‌‌ها را به سوی این وضعیت دراماتیک معطوف کنیم که خیلی عادی داشت نمود پیدا می‌کرد.»

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

کریستینا د میدل به‌طور مداوم اَشکال جدیدی از کارهای خود به وجود می‌آورد؛  به‌عنوان مثال، مجموعه‌های «This is what hatred did» (2014)، «Sharkification» (2015) و «Jan Mayen» (2015) در سال 2015 در قالب کتاب به چاپ رسیدند. کارهای او جوایز متعددی را در زمینه‌های مختلفِ مقاله‌نویسی و نیز زمینه‌های هنری کسب کرده‌اند، از جمله جایزه‌ی PhotoFolio Arles 2012 . د میدل هم‌چنین فینالیست جایزه‌ی Deutsche Börse شده  و موفق به کسب جایزه‌ی اینفینیتی از مرکز بین‌المللی عکاسی در نیویورک نیز شده است. او در سال 2017 به عضویت آژانس عکاسی مگنوم درآمد.

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

معرفی عکاس پیتر بایلوبژسکی

عکسی به مثابه‌ یک داستان تراژیک | نگاهی به آثار پیتر بایلوبژسکی

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس

آنچه برعکس می‌نماید | کاسیو واسکانسلوس نظاره گر جایگاهی متفاوت از جمعیت انسانی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس CÁSSIO VASCONCELLOS  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش من می‌توانم ساعت‌ها به حرکت جمعی مورچه‌ها روی تلی از خاک نگاه کنم. همینطور حرکت گروهیِ ماهی‌ها درون آب یا پرندگان درون آسمان. خوشبختانه هنرمندی که در این قسمت از مجموعه عکاسان معاصر معرفی خواهد شد این موقعیت …

۰ comments

عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll

پرونده آنچه برعکس می‌نماید | تومئو کول عکاس مکان‌های فراموش شده

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش «من کی هستم؟» این سوالی است که هر روز صبح از خودم می‌پرسم. البته وقتی بیدار می‌شوم پس از مدتی متوجه می‌شوم که من تومئو کول هستم و من یک عکاس هستم. فکرم این است که چقدر زندگی …

۰ comments

والریا چرچی VALERIA CHERCHI

آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید والریا چرچی VALERIA CHERCHI آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش عکاسی امروز زبان ارتباطی جهان معاصر است. عکاسی، سیاست دیدن است، دیدن چیزهایی که مردم عادی در زندگی روزمره‌شان نمی‌بینند و یا درآن غرق شده‌اند. عکاسی مستند_سیاسی با آثار عکاسان متعددی از دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت …

۰ comments

فیونا استرونگمن معرفی عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت

پرونده آنچه برعکس می‌نماید فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش فیونا استرونگمن Fiona Struengmann در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن و دیده شدن، می‌شود . عکاسان اولیه با اختراع دوربین‌های سوراخ سوزنی …

۰ comments

نیکلاس هیوز Nicholas Hughes عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | عکاسی آرام نیکلاس هیوز

نیکلاس هیوز | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیکلاس هیوز Nicholas Hughes انسان خیال می‌کند همه چیز طبیعت را می‌داند و از همه رازها و جذابیت‌ها و معجزه‌های آن آگاه است. طبیعت، شکوهمند، با ابهت و سرشار از جذابیت‌های جادویی است و انسان مغرور باید در برابر …

۱ comment

ماسائو یاماموتو  آشنایی با عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | ماسائو یاماموتو با عکس‌هایی که در کف دست جا می‌شود

ماسائو یاماموتو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش ماسائو یاماموتو Masao Yamamoto واکاوی شیزوکای درون به خوبی یاد دارم که در دوران کودکی، پنهانی عکس‌های دوران جوانی پدرم را از آلبوم عکس مادربزرگم جدا کرده و آنها را در کیف خود نگاه داری می‌کردم. فکر می‌کنم تقریباً همه …

۰ comments

کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید آشنایی با عکاسان معاصر جهان سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش کریس مک‌کاو CHRIS MCCAW بگذارید کمی زیاده‌روی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیه‌ایی می‌ماند که هنرمند نازل می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، …

۰ comments

جولیو دی استورکو عکاس معاصر

معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت …

۰ comments

عکاسان معاصر آنی هانن

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments

نیک هنس

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments

الی دیویس

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
برایان تیلور

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
پائو بوسکاتو

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
هیرویوکی ماسویاما

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
عکاسان معاصر لیزا کرسی

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments
وانگ کینگ سانگ

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف …

۰ comments
آدام جپیسن امپرسیونیسم در عکاسی

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری …

۰ comments
هوانگ جیالینگ

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

۰ comments
هنریک اسپولر

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

۱ comment
آندریاس لانگ

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

۰ comments

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

۰ comments

جیمی نلسون

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

معرفی هنرمند چیدمان آنت مسجر

پرونده چالش فضا در چیدمان | «آنِت مسجر» چیدمان دوباره‌ی خاطرات

پرونده چالش فضا در چیدمان «آنِت مسجر» چیدمان دوباره‌ی خاطرات | Annet Messeger معرفی هنرمندان چیدمان مجله ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.