نمایشگاه عکس تاریخی «تهران از نگاه یرماکوف»

نمایشگاه عکس تاریخی «تهران از نگاه یرماکوف»
نمایشگاه عکس تاریخی «تهران از نگاه یرماکوف» از روز سه‌شنبه 7 اسفند ماه 1397، ساعت 16 در موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.

نمایشگاه عکس تاریخی تهران از نگاه یرماکوف

این نمایشگاه حاصل چند سال پژوهش  است که به کوشش احمد چایچی امیرخیز گردآوری شده و مجموعه‌ای از عکس‌های دیمیتری ایوانویچ یرماکوف از عکاسان برجسته قفقاز و روسیه در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی است. در این نمایشگاه 40 قطعه عکس 16 در 21 سانتی‌متر از این عکاس به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس‌ها بر اساس کاتالوگ‌های چاپ شده‌ از آثار یرماکوف و با محوریت شهر تهران برگزیده شده‌اند.

دیمیتری ایوانویچ یرماکوف (زاده 1846، درگذشت 1916 میلادی) یک عکاس اهل کشور روسیه بود. محل عکاسخانه دائمی او در شهر تفلیس بوده است. در حال حاضر عکس‌های زیرنویس‌دار و بدون زیرنویس و نگاتیوهای یرماکوف درمجموعه‌های سرتاسر جهان پراکنده شده‌اند. وابستگی او به ارتش و دولت روسیه‌ی تزاری این اجازه را به او ‌داده است، به ایران و کشورهای مختلف دو قاره آسیا و اروپا مسافرت و عکاسی کند. عکس‌های گرفته شده به خصوص در شهر تهران در این مسافرت‌ها تنوع جالبی دارند.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند تا روز پنج‌شنبه 29 فروردین ماه 1398 در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 17 و پنج شنبه از ساعت 9 تا 13 به موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88848993 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزهwww.iranphotomuseum.com    مراجعه کنند.

برنامه نمایشگاه های دیگر را اینجا ببینید.

نویسنده