حراج آنلاین گالری سیحون

تنديس: ششمین حراج آنلاین گالری سیحون از ۲۷ فروردين آغاز مي‌گردد

نادر سیحون مدیر گالری سیحون درباره ششمین حراج آنلاین این گالری اظهار داشت: “امکان برگزاری حراج آنلاین از‌‌ همان نخستین نسخه سایت گالری سیحون پیش‌بینی شده اما به دلیل آنکه در آن زمان امکان مشاهده تصاویر آثار در اندازه اصلی وجود نداشت این حراج‌ها برگزار نشد. در سال ۲۰۱۲ با به روز کردن سایت گالری؛ ایجاد امکان دیدن تصاویر آثار در اندازه بزرگ فراهم و نخستین دوره از این حراج برگزار شد و از آن زمان برگزاری آن ادامه دارد.”حراج آنلاین
وی همچنین درباره ویژگی این حراج نسبت به برگزاری حراج به شکل نمایشگاه توضیح داد: “یک هنرمند در طول سال عموما یک نمایشگاه انفرادی می‌‏تواند داشته باشد یا در تعداد کمی نمایشگاه گروهی شرکت کند درحالی که حراج آنلاین سیحون در طول سال سه یا چهار بار برگزار می‌‎شود و به این ترتیب امکان ارائه و فروش آثار را برای هنرمندان فراهم می‌‏کند. به منظور تشویق خریداران و امکان خرید آثار هنری با قیمت ارزان‎‌تر برای علاقه‎مندانی که توانایی مالی کمتری دارند آثار با ۴۰ درصد کمتر از قیمت اصلی در سایت معرفی شده‎اند.”

گفتني است در این حراج ۵۰ اثر نقاشی، ۱۲ عکس، ۱۲ مجسمه، ۳ طراحی و ۱۰ اثر خوشنویسی ارائه شده است که علاقه‎مندان می‌‏توانند آن‌ها به صورت آنلاين اقدام به  خريد نمايند.
در ششمین حراج گالری سیحون آثاری از احمد اسفندیاری، فریش البرکوه، رضا افسری، نگار آیت‎اللهی، افشین باقری، اسماعیل چشرخ، مرتضی دره باغی، حسین عدالتخواه، جمشید حقیقت‌شناس، علی فرامرزی، صدیقه فتح‎الله‌زاده، گلناز قدیری، هراک قاراپتیان، نیلوفر کسبی، پگاه لاری، فریده لاشایی، آرین لواسانی، مَد، منوچهر نیازی، حمید پازوکی، رضوان صادق‎زاده، ایرج شافعی، بهزاد شیشه‎گران، علی ترقی‌جاه، بهرام حنفی، بابک رشوند، رضا رینه‎ای، هانی شرار، کامبیز درمبخش، رامین اعتماد بزرگ، بهداد لاهوتی، آرمان استپانیان، صادق تیرافکن، آلفرد یعقوب‏ زاده و… به فروش گذاشته شده است.

گالري سيحون در سال ۱۳۴۵ توسط معصومه سیحون گشايش يافت. گالری سیحون یکی از اولین نگارخانه‌های هنری ایران است و قدیمی‌ترین گالری هنری فعال در کشور به‌شمار می‌آید كه از سال ۱۳۴۵ تاکنون بدون وقفه به فعالیت ادامه می‌دهد. گالری سیحون از آغاز کار تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نمایش از آثار معاصر هنرمندان ایرانی ارائه داده‌ است.

لازم به ذكر است كه حراج آنلاین گالری سیحون از ۲۷ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌‏شود و علاقه‏‌مندان برای خرید به سايت گالري سيحون مراجعه نمايند.

نویسنده