نمایشگاه علی قطبی در گالری گلستان

تندیس: نمایشگاه نقاشی علی قطبی در گالری گلستان از روز جمعه ۲۸ فروردین ماه ۹۴ برقرار خواهد شد

علی قطبی
علی قطبی

 

علی قطبی دانش آموخته در زمینه هنرهای تجسمی و روانشناسی است و پیش از آن از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان در رشته مجسمه سازی فارغ التحصیل شده است.

نخستین نمایشگاه انفرادی او در سال ۱۳۸۰ در اصفهان برگزار شد و تا امروز ۱۳ نمایشگاه از کارهایش را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه‌ها در چندین شهر از ایران نظیر اصفهان، شیراز و تهران و  همین‌طور شهرهایی خارج از ایران برگزار شده‌اند. نمایشگاه‌های خارجی علی قطبی در شهر لس‌آنجلس در امریکا و بوردوی فرانسه بوده است. افزون بر این علی قطبی تا به امروز در بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی شرکت کرده است.

این نقاش با نگاهی فارغ از جهان فلسفه و اندیشه‌های پشت پرده به نقاشی نگاه می‌کند. می‌توان گفت بیش از ایده‌ها این هم‌جواری رنگ‌ها، عناصر زیباشناسانه و نگاه طراحانه است که علی قطبی را بر می‌انگیزد. با نگاهی به کارهای پیشین اومی‌توان گفت او بدون رسالت خاصی در ایجاد لذت و آرامش در مخاطب کوشیده است.

 

 

از ۱۳ نمایشگاهی که تاکنون علی قطبی برگزار کرده است، بالغ بر ۹ نمایشگاه طراحی‌های او بوده‌اند و بقیه آنها به نقاشی‌هایش پرداخته‌اند. باید گفت در واقع نقاشی‌های علی قطبی تحت سلطه فضای طراحی‌های او هستند و عناصر خط و فرم‌های ترکیب‌بندی نشات گرفته از طراحی‌های خطی او جان کارهایش هستند.

سخن اصلی در کارهای وی دعوت به آ‌رامش و استفاده ذهن، چشم و احساس است. او از مخاطب دعوت می‌کند تا از یک ترکیب‌بندی درست، فهم و استفاده شایسته از مبانی هنرهای تجسمی لذت ببرد. علی قطبی با زبان نقاشی به ما می‌گوید که از روانی و بی تکلفی محض لذت ببریم.

علی قطبی
علی قطبی

نویسنده