پنجشنبه , ۶ تیر ۱۳۹۸
خانه | پژوهش | کریستوفر پازیو، هنرمندی محیطی که از هندسه‌ی طبیعی الهام می‌گیرد

چالش فضا در چیدمان

کریستوفر پازیو، هنرمندی محیطی که از هندسه‌ی طبیعی الهام می‌گیرد

پرونده چالش فضا در چیدمان |کریستوفر پازیو، هنرمندی محیطی که از هندسه‌ی طبیعی الهام می‌گیرد
معرفی هنرمندان چیدمان
آوام مگ: ترجمه‌ دینا صنیعی

christopher puzio 1

کریستوفر پازیو متولد ۱۹۷۱ در نیوجرسی ایالات متحده است. پازیو هنرمندی محیطی است در سَن‌دیه‌گو، که در زمینه‌ی مدیاهای چندگانه کارهای قابل توجهی ارائه داده است؛ او در درجه‌ی اول با فلز کار می‌کند تا عناصر مجسمه‌وارِ دراماتیک و اِلِمان‌های محیط‌زیستیِ چشمگیر ایجاد کند. پازیو مدرک کارشناسی ارشدِ خود را از آکادمی هنر کرانبروک در دیترویت دریافت کرد؛ او در آن‌جا تمرکزش را روی علاقه‌ی اصلی‌اش، ساخت و طراحیِ اِلِمان‌های فلزیِ محیطی گذاشت. یکی از پروژه‌هایش «این‌جا آن‌جا نیست» در موزه‌ی هنر معاصر سَن‌دیه‌گو مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر نمایشگاه‌های متعدد در سراسر کشور، پازیو عضو هیئت علمیِ دانشکده‌ی معماری دانشگاه ودبوری و هم‌چنین دانشگاه سَن‌دیه‌گو است و سخنرانی‌های گسترده‌ای در زمینه‌ی هنر، صنایع دستی و طراحی دارد.

christopher puzio 2

او در‌ مورد ‌کارهای خود چنین می‌گوید:

«کار من عمدتاً مطالعه‌ی هندسه، الگو و ساختار در طبیعت است. این کنجکاویِ عمیق نسبت به دنیای طبیعی هم‌چنان علاقه و تمایل اصلی در کار من است. به‌عنوانِ یک هنرمند، قصد دارم سنّت‌های فلزی و صنایع دستی و زبانی ساختاری را ایجاد کنم که شامل روش‌های معاصر و تکنولوژی طراحی است و آن‌ را توسعه بخشم. اشیاء و فضاهایی که من در محیط ایجاد می‌کنم در نهایت در اطراف ما ساخته می‌شوند تا به فضا شکل دهند. امید من آن است که آن‌ها الهام‌بخش باشند و حسّ کنجکاوی و شگفتی را القا کنند.

christopher puzio 3

نمایشگاه‌های انفرادی

کتابخانه‌ی مرکزیِ سَن‌دیه‌گو، کالیفرنیا ۲۰۱۵

«ضربه‌ی روحی، بدون منبع»، سَن‌فرانسیسکو، کالیفرنیا ۲۰۱۲

«طراحی، نمونه‌ی اولیه، تِست»، گالری اجیت پراپ، سَن‌دیه‌گو، کالیفرنیا ۲۰۱۰

«شغل جدید: بیور بزرگ، لویس ده جیسس»، سَن‌دیه‌گو ۲۰۰۸

«روح‌القدس»، دانشگاه کالیفرنیا، برکلی ۲۰۰۷

«کارهای اخیر»، کالج معماری بوستون، ۲۰۰۷

christopher puzio 4

برخی نمایشگاه‌های گروهی

«پنج‌گانه | هنر معاصر»، سَن‌دیه‌گو، ۲۰۱۸

«پنج‌گانه | هنر معاصر»، سَن‌دیه‌گو، کالیفرنیا ۲۰۱۵

انستیتو هنر سَن‌دیه‌گو، نمایشگاه زمستانی، سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۴

«موضوعات هنر عمومی»، دانشگاه ودبوری، سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۳

«ویژگی‌های اختیاری»، هنر سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۲

نمایشگاه هنر معاصر ۲۰۱۲

«گوتیک»، مرکز شهرستان اورنج‌کانتی برای هنر معاصر ۲۰۱۲

«جنبش»، انجمن صنایع فلزی هنر سَن فرانسیسکو ۲۰۱۱

«ماده»، گالری بیکری، سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۱

«مجسمه‌سازی در باغ»، انجمن هنر عجیب و غریب سَن‌دیه‌گو، کالج کویاماکا ۲۰۱۱

«مدل‌ها»، گالری WUHO، لُس‌آنجلس ۲۰۱۱

«این‌جا آن‌جا نیست» هنر سَن‌دیه‌گو، موزه‌ی هنر معاصر سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۰

«قهوه و دونات»، گالری نانوایی، سَن‌دیه‌گو ۲۰۱۰

«صندلی برای این صفحه»، گالری گوگنهایم، دانشگاه چپمن و فروم لس‌آنجلس ۲۰۱۰

«اورتا / دیگری»، دانشکده‌ی معماری ۲۰۰۹

«فرم‌های محلی عملکرد، طراحی در درازمدت»، سَن‌دیه‌گو، کالیفرنیا ۲۰۰۷

«دوسالانه‌ی قضایی»، گالری هنر کانن، کارلس آباد، ۲۰۰۷

«نمایش گروه طراحی»، گالری فضاپیما، سَن‌دیه‌گو، کالیفرنیا ۲۰۰۶

«چاپ ادبی در قرن ۲۱»، آکادمی موزه‌ی هنر کرانبروک ۲۰۰۴

نمایش دیترویت طراحی، بازار هنرمندان دیترویت ۲۰۰۳

«جرم انتقادی»، موزه‌ی هنر جدید دیترویت ۲۰۰۳

قسمت‌های قبل از پرونده چالش فضا در چیدمان را اینجا ببینید:

نوشته‌های پیشنهادی

خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی

تاریخ نظریه‌ی تناسبات بشری | خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی

خلاصه کتاب معنا در هنرهای تجسمی بخش یازدهم تاریخ نظریه‌ی تناسبات بشری به مثابه‌ی بازتابی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.