این‌جا هنرمندان مشغول کارند

این‌جا هنرمندان مشغول کارند
نگاهی به رویداد نقاشی فرزانه قریشی در پروژه روبارو گالری صا
آوام مگ: عکاس: سولماز افتخارزاده- اشکان رشاد


گالری صا در سال ۹۸، در راستای ایجاد ارتباط بی‌واسطه میان مخاطب و هنرمند و فراهم کردن فضایِ کارگاهیِ مشارکتی برای هنرمندان، برنامه‌هایی را در قالب اُپن استودیو، ورک شاپ، اجرای زنده نقاشی و سمپوزیوم برگزار می‌کند.

اجرای زنده نقاشی در گالری صا

اولین دوره از این مجموعه فعالیت‌ها، تحت عنوان “روبارو” از شانزده فروردین کار خود را با حضور پنج هنرمند آغاز کرده؛ سحرافتخارزاده، سحر فتحی، فرزانه قریشی، مونا جولا، تاها حامد.

اجرای زنده نقاشی در گالری صا

در طی دوره‌های مختلف، هنرمندان به‌طور روزانه در فضای گالری روی آثار خود کار می‌کنند و هر جمعه برنامه‌هایی متمرکز برای یک هنرمند به اجرا در می‌آید- از جمله اجرای زنده نقاشی، نشست گفتگو با هنرمند، …

اجرای زنده نقاشی در گالری صا

در اولین رویداد از این مجموعه، جمعه بیست و سوم فروردین شاهد اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندِ نقاش فرزانه قریشی بودیم.

قریشی نقاشی‌هایش را لایه لایه با رنگ و بافت‌هایی که با ابزارهای غیرمعمول پدید می‌آورد قوام می‌بخشد. این هنرمندِ متعلق به نسل سوم مدرنیست‌های ایرانی طی دوران کاری سی ساله‌ی خود به آرامی از فضای فیگوراتیو فاصله گرفته، وارد انتزاع اکسپرسیونیستی شده و در نهایت به تلفیقی شاعرانه-روانشناسانه از این دو رسیده است.

اجرای زنده نقاشی در گالری صا

فرزانه قریشی که در اجرای خود دو اثر بزرگ‌اندازه خلق کرد، تا سی‌ام فروردین در گالری صا مشغول به کار خواهد بود.

بازدید از آثار و روند کار این هنرمند و دیگر هنرمندان “روبارو” هر روز غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 14 تا 20 برای عموم علاقمندان آزاد است.

اجرای زنده نقاشی در گالری صا

همچنین جمعه سی‌ام فروردین، در گالری صا، شاهد اجرای زنده نقاشی، توسط تاهاحامد خواهیم بود.

نویسنده