نقاشی‌های یدالله رویایی درگالری کاما

طرح و تصویر رویایی در حجم
نمایشگاه آثار یدالله رویایی، شاعر حجم با عنوان «طرح و تصویر در حجم» در گالری کاما برگزار می‌شود
آوام مگ:


نمایشگاه یدالله رویایی در کاما

نمایشگاه “طرح و تصویر در حجم” با نمایش 30 اثر از “یدالله رویایی” شاعر نوگرای کشورمان که به شاعر حجم معروف است  روز جمعه 6 اردیبهشت ماه در گالری کاما برپا می‌شود.

آرزو معتمدی، کیوریتور نمایشگاه “طرح و تصویر در حجم” درباره برپایی نمایشگاهی از این شاعر در گالری کاما توضیح داد: نمایشگاه “طرح و تصویر در حجم” به پیشنهاد مانی رضایی بواسطه پروژه “هزار توی شعر و هنر معاصر” شکل گرفت، وی در بخشی از این پروژه به بررسی و پژوهش در آثار تجسمی شاعران نقاش می‌پردازد و مجموعه کاما پس از برگزاری نمایشگاه موفق “احمدرضا احمدی” در بهار گذشته از این پیشنهاد استقبال کرد و  نمایشگاه “یدالله رویایی” شاعر حجم را برپا می‌کند.

او درباره ویژگی آثار نقاشی “یدالله رویایی” گفت: در نگاه اول این آثار ترکیب‌بندی واژه‌ها و اشعار ماندگار یدالله رویایی است که در کنار رنگ و فرمی نه به شکلی نقاش‌گونه که بیشتر رویایی از ذهن “رویا”(تخلص شاعر) در مسیر کشف نو از سوی شاعری که سالها واژه‌ها را در برابر چشمانمان برهنه قرار داده است را نمایش می‌‌دهد؛ در این آثار که با تکنیک ترکیب مواد بر روی مقوا انجام شده است شعر با رسم الخطی ویژه در میان تصویر و یا در بخشی دیگر و آمیخته با طرح و رنگ که از مفهوم حجم گونه شعر برساخته گشته به تصویر کشیده شده است.

یدالله رؤیایی بنیانگذار شعر حجم  17 اردیبهشت 1311 در دامغان به دنیا آمد. رؤیایی اولین شعرهای خود را در 22 سالگی نوشت و در مجلات آن زمان با نام مستعار “رؤیا” منتشر کرد و همزمان به تحصیلات خود در رشته حقوق سیاسی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران تا اخذ درجه دکترای حقوق بین‌الملل عمومی ادامه داد. کتاب‌های شعر منتشر شده او بر جاده‌های تهی، شعرهای دریایی، دلتنگی‌ها، از دوستت دارم، لبریخته‌ها، هفتاد سنگ قبر، منِ گذشته: امضا، در جستجوی آن لغتِ تنها هستند.

نمایشگاه “طرح و تصویر در حجم” روز جمعه 6 تا 11 اردیبهشت در گالری کاما برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.

نویسنده