«سالاد» عنوان جدید نمایشگاهی از کامبیز درم‌بخش

«سالاد» عنوان جدید نمایشگاهی از کامبیز درم‌بخش
گالری دیلمان
گفت‌وگو  رضا یاسینی با کامبیز درم‌بخش


به گزارش گروه هنربانی آوام: کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی از جمعه 13 اردیبهشت نمایشگاهی با عنوان «سالاد» در گالری دیلمان برگزار می‌کنند. این نمایشگاه دومین کار مشترک حسینی و درم‌بخش است؛ پاییز سال گذشته این دو هنرمند نمایشگاهی با عنوان «جغدآباد» برپا کردند.سالاد کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی گالری دیلمان

کامبیز درم‌بخش با اشاره به افتتاحیه نمایشگاه «سالاد» در روز جمعه گفت: این نمایشگاه مخلوطی از کارهای مختلف است که با دوست جوانم سهیل حسینی عرضه می‌کنیم. کارهای عرضه شده در این نمایشگاه یک موضوع واحد ندارد، برای همین اسم آن را «سالاد» گذاشتیم. این آثار بیشتر جنبه‌ی دکوراتیو دارد و با آثار شناخته‌شده‌ی من که مفهومی است، فرق دارد. این‌ها آثاری زیبا و دکوراتیو هستند.

درم‌بخش ادامه داد: کارهای دکوراتیو از من هنوز شناخته نشده است اما سال‌‍‌هاست بر روی آنها کار می‌کنم. در حال حاضر حدود چهار تا پنج هزار از این طرح‌ها دارم که دسته‌بندی شده است.

این هنرمند با اشاره به سوژه‌ها و موضوعات مختلف در این نمایشگاه گفت: انسان، طبیعت، درخت، گل و حیوانات همگی از موضوعات مختلف نمایشگاه «سالاد» هستند. از هر 100 تایی که هر روزه در کافه طرح می‌زنم 10 تا را قاب و نگهداری می‌کنم که امروز مجموعه عظیمی شده که نمی‌دانم چطور باید آن را عرضه کرد. تلاشم می‌کنم این آثار به تدریج در نمایشگاه‌های مختلف ارائه دهم.سالاد کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی گالری دیلمان

او درباره درون‌مایه این آثار افزود: آثاری که در نمایشگاه «سالاد» عرضه می‌شود گرافیک_نقاشی_تصویرسازی است هم‌چنین من کاریکاتوریست هستم و طنز کارکاتور نیز در آثارم دیده می‌شود. از طرفی امروزه موج جدیدی برای حیوان دوستی راه افتاده که اتفاق بسیار خوبی است بنابراین بخشی از آثار من تایید این جریان است و تلاش کردم از حیوانات یک تصویر خیلی صمیمانه و دوستانه‌ای عرضه کنم.

درم‌بخش با بیان اینکه حدود 85 درصد مخاطب‌هایم جوان هستند، گفت: یکی از دلایلی که با جوان‌ها نمایشگاه می‌گذارم این است که اکثر طرفدارانم از جوانان هستند و این برای من افتخار است که با وجود اختلاف سنم با آنها همیشه ارتباط دارم. طرح‌های من جوان و چون روح من شاد هستند. کسانی که من را ندیده‌اند فکر می‌کنند این کارها را یک جوان کشیده است.

این کاریکاتوریست درباره قیمت آثارش گفت: قیمت آثار من نسبت به کار، سابقه و شهرتم کم است اما من قیمت‌ها را پایین می‌گیرم تا به دست مردم برسد. خوشبختانه تولید من زیاد است و خوشحالم که مردم با درآمدهای پایین بتوانند کارهایم را بخرند.

او در پایان افزود: با تیمی که اخیرا تشکیل داده‌ام، می‌خواهم همه فکرهایم را این‌بار به صورت کانسپچوال ‌آرت به انواع مختلفش تبدیل کنم؛ یعنی از چوب و سنگ و عکس گرفته تا عروسک و … .

البته این کارها سرمایه زیادی می‌خواهد که مجبورم شخصا هزینه کنم. این کارها نیاز به کمک دارد اما متاسفانه چنین امکاناتی در کشور ما وجود ندارد و قیمت وسایل کار هم بیداد می‌کند.سالاد کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی گالری دیلمان

در ادامه این گفت‌و‌گو سهیل حسینی نیز گفت: مهر و آبان سال گذشته نمایشگاه مشترکی با کامبیز درم‌بخش داشتیم که جزو یکی از شلوغ‌ترین نمایشگاه‌های سال گذشته بود. بنابراین با تجربه‌ای که داشتیم تصمیم گرفتیم امسال هم یک نمایشگاه داشته باشیم. آثاری که در نمایشگاه امسال ارائه می‌شود از نظر ابعاد، موضوع و تکنیک با هم متفاوت است و از این روست که نام آن را «سالاد» گذاشتیم.

حسینی با اشاره به آثارش در نمایشگاه امسال افزود: کارهای من شامل 3 جغذ در ابعاد بزرگ، 3 گربه و چندتایی فیگور انسانی است که با تکنیک چاپ روی کاغذ دست‌ساز همراه ترکیب مواد کار شده است. آثار درم‌بخش نیز جوهر، مدادرنگی و ماژیک است.

او در پایان گفت: بازه زمانی تولید آثار این نمایشگاه از سال 1388 تا 1398 است؛ این‌ها گزیده‌ای از کارهای این دوره‌ی 10 ساله است که در مجموع شامل 57 اثر می‌شود.سالاد کامبیز درم‌بخش و سهیل حسینی گالری دیلمان

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «سالاد» می‌توانند 13تا 27 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 20 به گالری دیلمان به آدرسِ شریعتی، بالاتر از ظفر، کوچه پورمشکاتی، پلاک 50 مراجعه کنند. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

نویسنده