مرجان شکری با «ذره دیوانه‌ی خدا» در ابعادی بزرگ

مرجان شکری با «ذره دیوانه‌ی خدا» در ابعادی بزرگ
گالری چهار

به گزارش آوام مگ: نهمین نمایشگاه مرجان شکری با عنوان «ذره دیوانه‌ی خدا» روز جمعه 13 اردیبهشت از ساعت 16 افتتاح می‌شود. این نمایشگاه با هفت تابلو در قطعه‌های بزرگ تا 23 اردیبهشت در گالری چهار ادامه دارد.

مرجان شکری ذره دیوانه‌ی خدا

شکری سبک کارهایش را متافیزک‌آبسترکت معرفی می‌کند و می‌خواهد همه شهودش را با آثارش به مخاطب منتقل کند. اومعتقد است احساس ناب و شفاف درونی آثار نمی‌تواند بیننده را درگیر نکند. سوالی که بیننده در مواجه با اثر می‌پرسد همان نقطه ارتباط و تلاقی اثر با مخاطب است که برای مرجان شکری اهمیت به سزایی دارد. این هنرمند جوان هنر را راهی برای بروز شهود و وجد بی هیچ واهمه و مرزی می‌داند.

مرجان شکری در بیانیه خود اینچنین عنوان می‌کند: از منظری متافیزیکی همه ما پیوسته در یک خلا معلق شناور در زمان و مکان بسر می بریم، سیالیتی دائم و در حال گردش بی پایان. گاه به صورت نور و گاهی بسان یک انفجار یا بینگ بنگ!

تمام عناصر وجودی و پیرامونی ما در ذات خود واجد یک نیروی جوهری هستند که روی هم تاثیر گذارند. اگر توجه و مکاشفه ما به اطراف عمیق تر شود، این نیروی بنیادی را درک خواهیم کرد.

گاهی درونمان احساس شوری جریان دارد از جنس همین نیروی سیال که بیانش سخت است. اما هنر می تواند بهترین زبان برای بیان این احساس درونی باشد: جایی که از شهود و وجد گفته می شود، بدون واهمه و بدون مرز…

من در این جهان ذهنی با رنگها وارد معاشقه می شوم؛ رنگهایی که با جنون و دیوانگی من به حرکت در می آیند تا فریاد من را تجسم بخشند…

۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

گفتنی است؛ علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «ذره دیوانه‌ی خدا» می‌توانند همه روزه از ساعت 9 الی 23 به آدرس شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، کوچه اشراقی، شماره 4 گالری «چهار» مراجعه کنند.

گفتگویی در همین ارتباط را اینجا بخوانید:

مسعود اسکندری ؛ عکاس مهاجر

مسعود اسکندری خویی متولد ۲۳ آذر ۱۳۴۰ دانش آموخته عکاسی از دانشگاه هنر . فوق لیسانس عکاسی از دانشگاه هنرتهران  و مستند نگاری از دانشگاه Ryerson کانادا (Master of Fine Arts in Documentary Media) . تدریس در گالری هنر همیلتون و دستیار خانم Pearl Van Geest هنرمند  و مدرس نقاش کانادایی .

0 comments
مصاحبه با مرجان شکری

شفافیت و حسِ ناب در نقاشی‌های مرجان شکری

شفافیت و حسِ ناب در آثار مرجان شکری گفت‌وگوی جاوید رمضانی با مرجان شکری، هنرمند نقاش آوام مگ: تنظیم سارا اوسطی –  نقاشی را از کجا شروع کردید؟ در هجده‌‌سالگی به کلاس‌های طراحی رفتم، ولی اصلاً از این‌که یک شیء را جلویم بگذارم و مثل آن را بکشم لذت نمی‌بردم. بعد از آن، مدتی به کلاس رنگ‌شناسی رفتم اما بعد کلاس‌رفتن را کات کردم و خودم شروع به کشیدن آثار کوبیستی کردم. بعد از مدتی با استاد بهبهانی آشنا شدم و […]

0 comments

نویسنده