هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات | تلاش برای معاصرسازی مینیاتور

هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات 
تلاش برای معاصرسازی مینیاتور

 به گزارش آوام مگ: هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات با انتخاب و نمایش آثار 72 هنرمند، در دانشگاه هرات در حال برگزاری است. دبیر این دوسالانه، پوهنمل محمد توفیق رحمانی و خانم نوریه عدل هماهنگ کننده می‌باشند.

هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات 

هیئت انتخاب آثار: پوهنمل صالحه وفا جواد، پوهنیار احمد شعیب سلجوقی و خانم عدل ، پس از بررسی آثار رسیده، 35 اثر مینیاتوری، 113 تذهیب، 11 اثر نقوش هندسی، 6 اثر تشعیر، 9 اثر شیشه را انتخاب نمود. که از این میان 56 اثر از خانم‌های هنرمند و 16 اثر مربوط به آقایان هنرمند می‌باشد. دبیر دوسالانه مبنای انتخاب در این دوره را خلاقیت و تکنیک در سطح عالی و همچنین هدف این دوسالانه را بروز خلاقیت‌های هنرمندان این رشته، معرفی جلوه‌های تازه‌ی مینیاتور و تذهیب معاصر هرات، رشد و توسعه تذهیب و مینیاتور عنوان نموده‌اند. بنا بر گفته دبیر این دوسالانه امسال شاهد رشد کیفی از نظر ساختار و فرم و رنگ‌بندی در آثار پذیرفته شده هستیم.هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات 

در ادامه ایشان اظهار داشتند که آثار با در نظر داشتن تخیل، از نظر ساختار، فرم، ترکیب بندی و قالب با معیارهای هنر معاصر همنوایی دارد و از نظر سبک و روش حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. در تعدادی از آثار مینیاتور هفتمین دوسالانه، تکنیک‌های نقاشی آبرنگ و مینیاتور با هم تلفیق شده است. از دیگر همکاران این دوسالانه پوهنیار میر احمد نوید مشعوف، مسول تطبیق برنامه‌ها و همچنین پوهیالی عبدالغفار حبیبی و پوهیالی حمیده تسکین، به عنوان دستیاران این دوسالانه مشارکت داشته‌اند. نمایشگاه آثار هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات از 15 تا 31 اردیبهشت در پوهنتون هرات، پوهنحی هنرهای زیبا ادامه دارد.

هفتمین دوسالانه مینیاتور هرات 

نویسنده