موزه صلصالی منظره نامریی و آینده‌ی سیمانی

موزه صلصالی

| نمايشگاه انفرادی ميكس مديا

| هنرمند: حازم حرب

| عنوان: منظره نامریی و آینده‌های سیمانی

| گشايش: ۱ مارس ۲۰۱۵

| پايان: ۱ جون

موزه صلصالی یک موزه خصوصی با همکاری گالری عثر، جدیدترین آثار حازم حرب را ارائه می‌کند. این نمایشگاه که از آثار جدید این هنرمند می‌باشد تا ۱۱ خرداد در اين موزه نمايش داده خواهد شد.

موزه

در طی چند سال گذشته حازم یک شیوه چند وجهی در کار را پیش گرفته است، که در آن از نقاشی، ویديو، طراحی، مجسمه و چیدمان استفاده می‌کند. آثار او در رابطه با ساختار قدرت و سلسله مراتب آن می‌باشد. در این اواخر وی درگیر این سوال است که چگونه و در چه زمانی معماری دیگر یک دستگاه سرکوبگر نیست؟ چگونه مجسمه‌سازی می‌تواند بر علیه معماری عمل کند؟ چگونه مجسمه می‌تواند غیر یادبودی باشد؟
این نمایشگاه در موزه صلصالی که توسط لارا الخادی گردآوری شده است، شامل کارهای جدیدی است که حازم در سال گذشته انجام داده است. این آثار شامل کلاژهای جدید است که در آن عکسهای آرشیوی فلسطین قبل از ۱۹۴۸ در کنار سنگینی بلوکهای سیمانی، خطوط، مربعها و مستطیل‌های سیاه قرار گرفته است. حازم زبان رسمی را با تحقیقاتش درباره‌ی تاریخ فلسطین و معماری ترکیب کرده است و یک زبان زیبایی‌شناسانه بر مبنای سیاست‌های فرم بوجود آورده است. این نمایشگاه شامل مدل‌های معماری و مجسمه و چیدمان به همراه چند ویدئو کوتاه می‌باشد. یک کتاب از کلاژهای جدید حرب به همراه نقد از سوی نویسندگان مختلف نیز در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

حازم زبان رسمی را با تحقیقاتش درباره‌ی تاریخ فلسطین و معماری ترکیب کرده است و یک زبان زیبایی‌شناسانه بر مبنای سیاست‌های فرم بوجود آورده است

حازم حرب متولد ۱۹۸۰ در غزه است، در حال حاضر وی ساکن ایتالیا و دبی می‌باشد. او تحصیلات خود را در رشته هنرهای زیبا در موسسه طراحی در ایتالیا به انجام رسانده است. او نمایشگاه‌های انفرادی مختلفی مانند «من می‌توانم تو را بدون خانه‌ات تصور کنم» گالری اعتماد دبی ۲۰۱۲، «آیا این اولین بار است که به غزه می‌آیی؟» A.M. Qattan Foundation لندن ۲۰۱۰، «بدنهای سوخته» چیدمان ویدیو  Città dell’Altra Economia ایتالیا ، ۲۰۰۸، را طي اين سال‌ها داشته است، همچنین او در نمایشگاه‌های گروهی متعددی شرکت کرده است که می‌توان از ‘ساخته‌ی جنگ’ Luigi Pigorini’ ایتالیا ۲۰۰۷، تمام آنچه ناشناخته است Al-Ma’mal Art Foundation for Contemporary Art فلسطین ۲۰۱۱، ‘A Patch On My Evil Eye ‘ لندن ۲۰۱۰، ‘دیدی از درون’ دوسالانه عکس هوستون ۲۰۱۴ و ‘Sphere 6 ‘ فرانسه ۲۰۱۳   ۲۰۱۴ نام برد. در سال ۲۰۱۵ یک نمایشگاه گروهی با نام «زمینه‌های مشترک » در مونیخ خواهد داشت.

Hazem-Harb-1

او تا به حال برنده بورسیه از سوی The Delfina Foundation لندن و Cite des Arts پاریس و سیاتل شده است و در سال ۲۰۰۸ به عنوان هنرمند سال A.M Qattan  برگزیده شده است. آثار وی را می‌توان در مجموعه‌هایی مانند The British Museum; Sharjah Art Foundation; Centre Pompidou; Barjeel Foundation; The Oriental Museum – Durham University; Salsali Private Museum and Al Qattan Foundation یافت.

نویسنده