نمایش مشکلاتِ هنر و هنرمند خاورمیانه در نیویورک

نمایش مشکلاتِ هنر و هنرمند خاورمیانه در نیویورک
حضور طراحی‌هایی از  امیر فرهاد در نیویورک


آثار امیر فرهاد در نیویورک

به گزارش آوام مگ: «مخاطرات شغلی» (Occupational Hazards) عنوان نمایشگاهی است که هم‌اکنون در مرکز فرهنگی اپکس آرت در منطقه‌ی منهتن نیویورک برپا است.

این نمایش که به کیوریتوری الکساندرا استاک سازماندهی شده است، به مشکلات هنر و هنرمند خاورمیانه برای خروج از مرزهای جغرافیایی می‌پردازد و مشخصا تمرکز خود را بر روی مصائب گمرکی و حمل‌ونقل متمرکز کرده است. آثاری که آسیب‌ دیده‌اند، گم شده یا حتا از بین رفته‌اند و نیز سانسور، خودسانسوری و فشارها و استرس‌های روانی بخش دیگری از این موارد را شامل می‌شوند.

آثار امیر فرهاد در نیویورک

استاک، کیوریتور سوییسی–آمریکایی که هم‌اکنون در مصر اقامت دارد، اعتقاد دارد گمرک‌ها به عنوان بازوی حکومت‌ها می‌توانند در ایجاد محدودیت برای هنر خاورمیانه بسیار تاثیرگذار باشند. او علاوه بر غرب آسیا و شمال آفریقا، هنرمندانی از اروپا و آمریکا را که به این منطقه رفت وآمد داشته‌اند، برای این نمایش انتخاب کرده و تلاشش بر این بوده تا تجریبات این گروه از هنرمندان را در نمایشگاهی روبروی مخاطب بیرون از جغرافیای مورد نظر قرار دهد.

آثار امیر فرهاد در نیویورک

امیر فرهاد با سه طراحی از مجموعه‌ی الفیه شلفیه مربوط به سال 1387 در این نمایش حضور دارد که با تغییراتی دوباره در طراحی‌ها تاثیر خودسانسوری برای عبور از جغرافیا را دستمایه کار خود قرار داده است.

هنرمندان این نمایش عبارت‌اند از ویلیام اندرسن (آمریکا – کویت) و مریم حسین‌نیا (کار مشترک)، محمد بن‌سلطان (تونس)، ولید بشتی (انگلیس – آمریکا)، آیسا دیبی (فلسطین – سوییس)، احمد حمود (مصر)، شوروق حارب (فلسطین)، خالد هورانی (فلسطین)، هودی لطفی (مصر)، کارول مدر (انگلیس)، یاسین محمد (فلسطین – مصر)،‌ کارن سندر (آلمان) و نگار تحصیلی (ایران).

آثار امیر فرهاد در نیویورک

نویسنده