نمايشگاه اسدالله کیانی گشايش يافت

تنديس: نمايشگاه نقاشيخط اسدالله کیانی در گالری ساربان گشايش يافت.

به گزارش گالری ساربان این نمایشگاه شامل ۲۷ اثر نقاشیخط از اسدالله کیانی است که در ابعاد متفاوت روی بوم و کاغذ خلق شده‌اند شامگاه جمعه ۲۸ فروردین با حضور جمعی از هنرمندان و هنردوستان گشایش یافت.

اسدالله کیانی متولد فروردين ۱۳۲۵ و فارغ التحصيل رشته معماری داخلی از دانشکده هنرهاي تزئيني سابق (دانشگاه هنر) است. كياني فعاليت مستمري در زمينه‌هاي معماري داخلي، گرافيک، نقاشي، نقاشيخط از سال ۱۳۴۸ تاکنون داشته است. همچنين خلق حدود 2500 تابلو در زمينه هاي خط و نقاشي و نقاشيخط که در مجموعه هاي خصوصي، موزه ها، بخش هاي دولتي، بانک‌ها و آرشيو شخصي نگهداري مي شوند از جمله فعاليت‌هاي اين هنرمند مي‌باشد. او همچنين تاکنون به برگزاري ۸۲ نمايشگاه گروهي در ايران و ۱۵ نمايشگاه خارجي ،۱۷ نمايشگاه انفرادی در ايران و خارج از کشور پرداخته است.

اسدالله کیانی

اسدالله کیانی در حاشیه این مراسم در مورد آثار به نمایش درآمده گفت: «زیبایی یکی از شاخصه‌های خط فارسی است و در خوشنویسی این زیبانویسی برای اثرگذاری مطلب و ثبت در ذهن مطرح است. در آثارم فرم و حرکات حروف و یا گوشه ای از حرفی به تصویر کشیده شده است به دور از قالب های مرسوم و قواعد و اصول خطاطانه و بدون خوانایی کلمه یا جمله ای.»
اما این حرکات حروف دارای مفهوم و معنی دیگری غیر از مفهوم کلامی است. بخشی از یک کلمه و نشانه ای از آن که علاوه بر بازنمایی زیبایی خط فارسی ،این آزادی عمل را به همراه دارد که معنا و تصویر تازه‌ای از کلام یا نوشته و شعری را بنمایاند، حسی درونی را منتقل کند و زیبایی های بیرونی هستی را انعکاس دهد.
حرکت هایی که در طبیعت زیبا، امواج دریا و شاخه‌ی درختان و اندام انسان می‌بینیم و چیزهایی از این دست که تاثیر می‌گیرند از زندگی جاری انسان ها از گذشته تا حال و شاید با نگاهی به آینده. نمایشگاه نقاشیخط کیانی ۲۸ فروردین افتتاح شد و تا ۷ اردیبهشت همه روزه بجز سه‌شنبه‌‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی(مهناز)،کوچه مهماندوست،شماره ۸ مراجعه و یا باشماره تلفن ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

نویسنده