آثار سیما شاهمرادی در گالری هما به نمایش درآمد

آثار سیما شاهمرادی در گالری هما به نمایش درآمد
افتتاح نمایشگاه «نارنج‌ها می‌رسند» در گالری هما
گزارش نمایشگاه 


نمایشگاه سیما شاهمرادی در گالری هما

سیما شاهمرادی متولد 1351 در شهر اصفهان، تحصیل کرده‌ی کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر اصفهان و کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. از جوایزی که او تاکنون از آن خود کرده است می‌توان به منتخب کاتالوگ مسابقه تصویرگری لائورا اورویتو با موضوع اسطوره تروا، در سال 2010، در بولونیا ایتالیا و برنده قلم زرین دوسالانه بلگراد برای تصویرگری کتاب افسانه ترنج طلایی اشاره کرد. شاهمرادی تاکنون نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده و اکنون نیز شاهد نمایشگاه انفرادی دیگری از وی در گالری هما هستیم.

نمایشگاه سیما شاهمرادی در گالری هما

در بخش‌هایی از بیانیه‌ی این نمایشگاه می‌خوانیم:

دیده شدن در پنهانی

سیما شاهمرادی در فضای فرهنگی با کلاژهایش شناخته می‌شود، او با بافتن حصیرهایی از مینیاتور نه تنها ژست زنانه‌ی -به قول شاپیرو- فماژ اثر را شکل می‌دهد که از جانبی دیگر مسائل مهمی چون ساختار پرتناقض جهان موجود را مورد پرسش قرار می‌دهد، شهروز نظری درباره‌ی آثار او نوشته‌ است: «در نقاشی شاهمرادی به طور قطع بیشتر آنچه گفته شده، پشت کالبد جسمانی اثر پنهان می‌ماند.»

استتبارهایی که بنا به گفته‌های شاهمرادی خیلی هم غیر عمدی نیست. این بار اما شاهمرادی دست به شکلی از افشا زده است طراحی‌هایی به عنوان نارنج‌ها می‌رسند و عنوان کنایه آمیزش اشاره‌ای‌ست به یک شکل از صیرورت در کار او، چشم‌اندازهای شبه مینیاتوری که تصویر حصیری شده‌ی شاهمرادی را قبل از تعیین نهایی نشان می‌دهند و شاهمرادی آن‌ها را به مثابه شکلی از اندیشیدن هنرمندانه اثر برملا کرده است.

نمایشگاه سیما شاهمرادی در گالری هما

جدیدترین نمایشگاه انفرادی سیما شاهمرادی تحت عنوان «نارنج‌ها می‌رسند» روز جمعه ۳۱ خرداد در گالری هما افتتاح شده و تا روز سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ دایر می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 الی 19 به گالری هما به نشانی: تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک مراجعه نمایند.

نمایشگاه سیما شاهمرادی در گالری هما

نمایشگاه سیما شاهمرادی در گالری هما

نویسنده