zineb sedira در گالري خط سوم

| The third line gallery
| نمايشگاه انفرادي عکس
| هنرمند: zineb sedira (زينب صديرا)
| عنوان: شن‌هاي زمان
| گشايش: 29 اپریل (9 ارديبهشت94)
| پايان: 30 می  ۲۰۱5 (9 خرداد94)

اولين نمايشگاه انفرادي zineb sedira  (زينب صديرا) با عنوان “شن‌هاي زمان” 29 اپريل (9 ارديبهشت94) در گالري خط الثالث  “The third line gallery” گشايش مي‌يابد. اين اولين نمايشگاه اين هنرمند در منطقه خاورميانه مي‌باشد. زينب صديرا هنرمند مطرحِ هنر عرب، در اين نمايشگاه آثار عكاسي و مجسمه‌اي را به نمايش مي‌گذارد كه سندي است بر اتفاقات سياسي، اقتصادي و جغرافيايي اتفاقات و جريان‌هاي تجارت شكر.

او همچنين ويدئوي “Transmettre en abyme” به همراه چيدماني كه در در سه نمايشگر، به صورت هم‌زمان نمايش  داده مي‌شود را در فضاي گالري نمايش خواهد داد.
زينب صديرا در آثار عكاسي و ويدئوي خود تجربيات و ديدگاهش در زمينه سرعت، تكنولوژي، انتقال اطلاعات و كشف مسائل مربوط به محيط زيست را به شكلي صميمي و شفاف بيان مي‌كند.

زينب صديرا از پدر و مادري الجزايري در سال 1963 در پاريس زاده شد. او در مدرسه مركزي هنر سنت مارتين[1] و دانشكده هنر اسليد[2] به تحصيل پرداخت و پس از آن نيز در رويال كالج هنر[3] تحصيلات و تجربيات خود را تكميل كرد.

آثار زينب صديرا تا كنون در گالري‌ها، موزه‌ها و مراكز هنري بسياري از جمله Charles H. Scott Gallery, Vancouver (2013) – Palais de Tokyo, Paris (2010) – Rivington Place, London (2009) Photographers Gallery, London (2006 و غيره در دنيا نمايش داده شده است. و همچنين آثارش در موزه‌ها و مجموعه‌هاي بسياري مانند Musee National d’Art Moderne, Paris – Gallery of Modern Art – Tate, London- Victoria and Albert Museum نگهداري مي‌گردد.

زينب صديرا هم‌اكنون در لندن زندگي‌ و در پاريس، اجزاير و لندن نيز كار مي‌كند.
براي آشنايي بيشتر و مشاهده آثار اين هنرمند اينجا را كليك كنيد.

[1] Central St Martin’s School of Art

[2] Slade School of Art

[3] Royal College of Art

[foogallery id=”7067″]

نویسنده