جاوید رمضانی / روز نو سایت نو

جاوید رمضانی ؛ تندیس: روزهای پر التهاب سال نو گذشت و ما از سال گذشته تلاش بسیار کردیم که سایت تندیس را در قامت نو و قابل توجهی ارائه دهیم.

تلاش دوستان و همکارانم که بی‌وقفه و عاشقانه در سال گذشته کار کردند را همین جا ارج می‌نهم و تشکر فراوان خودم را از زحمات ایشان ابراز می‌دارم. همچنین امیدوارم که دوستان در خانواده تجسمی نیز ما را از توجه خود بی‌نصیب نگذارند و همکاری خود را با ادامه ادامه دهند.

به‌طور انضمامی اگر بخواهم توضیح دهم، در آذرماه سال گذشته قالب جدید سایت تندیس شروع به کارکرد و با تلاش‌های دوست گرانقدر آقای ارسونی علاوه بر قالب جدید سایت، نرم افزار موبایلی «تندیس خوان» نیز در قامت یک اپلیکیشن پرکاربرد ارائه داده شد که هم در جهت اصلاح گرافیک سایت و هم کاربرد سریع‌تر و بهتر، به طور مداوم در حال بروز رسانی است. کلیه بخش های سایت در حال فعال شدن است، از ارائه برنامه‌های گالری‌ های داخلی و خارجی گرفته تا قسمت نقد، پژوهش و … که به همت خانم سیری و دوست عزیزم آقای زاهدی و تیم همراه‌شان در حال تکمیل است. ارتباطات سایت در زمینه‌های ارائه خدمات تبلیغات و بازرگانی سایت، مسائل فنی و روابط عمومی با گسترش بیشتر سایت توسط خانم شهریاری در حال پویایی و خدمت رسانی به هنرمندان و مراکز هنری می‌باشد.

در سال جدید تولید محتوا و مقالات جدی و قابل توجه از اهداف اصلی ماست. امکان ارائه فضایی برای اطلاع رسانی خارج از دسته‌بندی‌های اقتصادی و نحله‌های فکر و نظری، نقطه ایدآل سایت می‌باشد.

به زودی نسخه تحت سیستم عامل اَپل (IOS) اپلیکیشن تندیس خوان نیز ارائه می‌گردد تا خانواده مخاطبان سایت را گسترده تر کند. این گستره وسیع و توجه به همه دوستان تا حد بضاعت ما از آنجاست که ویژگی معرفت جویی و زیبا پسندی، نه تنها توجه به زیبا بودن صورت است که توجه به زیبایی به عنوان بنیان و الگوی پایه‌ای هر حرکت و تولیدی است. این توجه به زیبایی در منش و رفتار پدیدار می‌گردد، این نکته را از آنجا گفتم که اهل هنر با تولید شی زیبا و البته گاهی نازیبا و نیز بر اساس هر تئوری و تفکری تنها اهل هنر نمی‌گردد و بر صدر نمی‌نشیند. بلکه توجه به زیبایی بطور مطلق به عنوان ساختار و الگوی همه تحرکات هستی و زیستی است که متر و میزان هنرمندان است.

پس اهل هنر با هر رویکردی در تولید هنر پای‌بند نوعی از زیبایی‌ هستند که در مقابل زشتی قرار نمی‌گیرد بلکه خود به تنهایی مسیر و امکان زندگی را فراهم می‌آورد و با شی زیبا و هنری بسیار متفاوت است.

امکان دادن به دیگران و گسترده کردن خوان صحنه و نمایش و گفتگو خصلتی است که امروز بسیار مورد نیاز است و در صحنه جامعه تجسمی باید استوار گردد.

پذیرش، همدلی و مماشات فارغ از خودمحوری و جزمیت در ایجاد این فضای فرهنگی آرزوی ماست.

[author image=”http://www.homaartgallery.com/Files/ProfileFiles/big_51.jpg” ] جاويد رمضاني |مدیرتیم آوام و وب سایت تندیس | [/author

نویسنده

  • جاوید رمضانی

    مدیر مسئول نشر آوام سرا و مجله هنرهای تجسمی آوام | مدیر و موسس اتلیه مرمت و اصالت سنجی آوام