نمایش آثار ساسان مویدی با رونمایی از جلد هفتم مجموعه «عکاسان جنگ»

مجموعه «عکاسان جنگ» به جلد هفتم رسید/ نمایش آثار ساسان مویدی
سه‌شنبه دوم مهرماه ساعت۱۸ در گالری «خانه»

ساسان مویدی و رونمایی کتاب عکاسان جنگ

به گزارش آوام مگ به نقل از مهر: مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از برپایی نمایشگاه عکس ساسان مویدی و رونمایی از هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» در روز دوم مهرماه خبر داد.

مجتبی کوچکی مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره تازه‌ترین فعالیت‌های این انجمن گفت: نمایشگاه عکس‌های ساسان مویدی از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سه‌شنبه دوم مهرماه در گالری تازه تاسیس «خانه» حوزه هنری گشایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه عکس، هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» که متعلق به آثار ساسان مویدی است، با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن مومنی رییس حوزه هنری و سیدمحمدیاشار نادری رییس بنیاد فرهنگی روایت فتح رونمایی خواهد شد.

وی درباره این کتاب بیان کرد: هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» ۱۸۸ صفحه دارد که در دو قطع مختلف چاپ شده و حاوی ۱۲۶ فریم عکس است و توسط مجید دوخته‌چی‌زاده و ساسان مویدی مقدمه‌ای برای کتاب نوشته شده است.

کوچکی توضیح داد: ما در انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، سلسله کتاب‌هایی بر پایه سبک شخصی عکاسی و عکاسان جنگ از سال ۱۳۹۱ به بعد طراحی کردیم که ممکن است درباره جنگ عراق علیه ایران یا جنگ سوریه باشند. مجموعه این کتاب‌ها با رویکرد جنگ عراق علیه ایران با آثار احمد علیزاده نوری کلید خورد و با آثار علی فریدونی، سعید صادقی، مریم کاظم زاده، ابوالفضل بیات و محمدحسین حیدری ادامه یافت و جدیدترین کتاب در این موضوع مربوط به ساسان مویدی از عکاسان جنگ تحمیلی است که با عنوان «عکاسان جنگ عراق علیه ایران: ساسان مویدی» منتشر شده است.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که دوستان عکاس قبلاً نیز کتاب هایی در مورد آثارشان با موضوع جنگ تحمیلی داشتند اما ما در این مقطع سعی کردیم همه آرشیوی که از این دوستان در منابع مختلف موجود است، جمع آوری کنیم و بر اساس نگاه شخصی آنها در جنگ، یک روایت تولید کنیم؛ این روایت قاعدتاً روایتی کامل از جنگ نیست اما روایت یک عکاس از جنگ عراق علیه ایران است. بنابراین مجموعه «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» کتاب‌های سبک شخصی عکاسان جنگ تحمیلی به حساب می‌آید.

مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در پایان درباره آثاری که در نمایشگاه «ساسان مویدی» به نمایش در می‌آید و نحوه انتخاب آنها برای چاپ در کتاب،گفت: ۴۰ عکس از عکس‌های ساسان مویدی از جنگ تحمیلی که در کتاب نیز موجود است، برای نمایش در این نمایشگاه انتخاب شده است. انتخاب عکس‌های این مجموعه نیز توسط سیدعباس میرهاشمی و فرهاد سلیمانی از بین تمامی آثار ساسان مویدی صورت گرفته است که کار مدیریت محتوایی و هنری این کتاب را برعهده داشتند.

مراسم افتتاح نمایشگاه عکس ساسان مویدی و رونمایی هفتمین کتاب از مجموعه کتاب‌های «عکاسان جنگ عراق علیه ایران» سه‌شنبه دوم مهرماه ساعت۱۸ در گالری «خانه» انجام می شود. گالری خانه در انتهای غربی خیابان سمیه، جنب فروشگاه کتاب سوره مهر واقع است.

نویسنده