دوشنبه , ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خانه | پژوهش | جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران

پرونده عکاسان برعکس

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران
آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
جان لاونشتاین Jon Lowenstein
مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش

Jon Lowenstein

خیابان ششم، بزرگراه چهاردهم، منطقه‌ی یک. «الویرا کاستیلو»، در پی مرگ تنها پسرش، «کارلوس آرتورو د لئون کاستیلو»ی سی‌ساله، که در اواخر دسامبر در محل‌ کار خود به قتل رسید، به سوگ نشسته است. شاهدان قاتل را دیده‌اند که به دفترش رفته، شلیک کرده و سپس آرام سوار بر موتورسیکلت، محل را ترک کرده است.

یک مهاجر مکزیکی، در مسیر سفر خود به ایالات‌ متحده در نزدیکیِ مک‌آلن، تگزاس، از ریوگراند، عبور می‌کند؛ اگرچه آریزونا به دلیل گذرگاه‌های بیابانی خود و تعداد بالای مرگ و میر خطرناک است، اما هرساله مهاجران در آب‌های موّاج رودخانه‌ی ریوگراند، جان خود را از دست می‌دهند.

lowenstein 37

 

طی یک دهه‌ی گذشته، میلیون‌ها مهاجر از مکزیک و آمریکای مرکزی خانه و خانواده‌ی خود را ترک کرده‌ و در سفر به ایالات ‌‌متحده با مرگ روبه‌رو شده‌اند. نجات‌یافته‌ها، تحت عنوان مجرم در این کشور زندگی می‌کنند؛ چیزی که بیشترین توجه «جان لاونشتاین» را به خود معطوف کرده است، قدرت روایات است؛ معتقد است، داستان هرکس به اندازه‌ی بقیه اهمیت دارد؛ اکنون او با مسائلی مواجه است که سالیان دور، موجب فرار خانواده‌‌اش از آلمانِ نازی شد.

lowenstein 39

جان لاونشتاین، در شانزدهم ژانویه‌ی 1970 در بوستون به‌ دنیا آمد. او دارای مدرک لیسانس زبان انگلیسی از دانشگاه آیووا (1993)، با تحصیلات تکمیلی در زمینه‌ی عکاسی در کالج کلمبیای شیکاگو و دانشگاه دلپایسِ سن‌سباستین اسپانیاست. او متخصص کاوش‌های مستند طولانی‌مدت است و از طریق ترکیب یکپارچه‌ی عکاسی، تصاویر متحرک و نثر تجربی و توصیفات خویش، با قلمروی قدرت، فقر و خشونت اجتماعی مقابله می‌کند.

lowenstein 36

هرچه تعامل او با جامعه عمق می‌یابد، تعهد او به عدالت اجتماعی نیز بیشتر می‌شود. جان، یک دهه‌ی گذشته را صرف مشارکت در جامعه‌ی‌ خود در جنوب شیکاگو کرده است، که بخش گسترده‌ای از چالش‌های کاری، عقیدتی، فقر، خشونت و تبعیض نژادی را در برمی‌گیرد. او در نهایت، فاصله‌ی اجتماعی بین امید و ناامیدی را بررسی می‌کند؛ منطقه‌ی جنوبی از سیمای واقعی و یکپارچه، از زمان و مکانی منحصربه‌فرد در آمریکا که فضاهای گفت‌وگو و برخورهای فیزیکی جدیدی را باز می‌کند تا کل جامعه‌ی آمریکا و حتی جهان را درگیر ‌سازد؛ او با همکاری هم‌قطاران جنوبی خود، فضایی رؤیایی، مستند و ورزشی را از بین ویرانه‌های یک ساختمان متروک بیرون می‌کشد.

lowenstein 35

در این مدت، لاونشتاین با سفر، مطالعه و مستندسازی، به بررسی تجارب مردم بدون هویت آمریکای لاتین که در سراسر ایالات متحده زندگی می‌کنند، پرداخته است. او در مجموعه‌ی «Shadow Lives USA» به دنبال مهاجران آمریکای مرکزی، از مکزیک تا سراسر ایالات متحده در تلاش برای نشان‌دادن داستان‌های واقعی از زنان و مردانی است که بزرگترین مهاجرت فراملیتی را در تاریخ جهان شکل می‌دهند؛ این پروژه، در وسعت و دامنه‌ی مأنوس و منحصربه‌فرد خود، بیننده را وادار می‌کند تا با تأثیر سیاست‌های مهاجرتی و اقتصادی آمریکا، بر برخی از آسیب‌پذیرترین جمعیت ایالات متحده درگیر شود.

lowenstein 34

لاونشتاین، جایزه‌ی کمک‌هزینه‌ی جذب مخاطبان «بنیاد جامعه‌ی باز» در 2012 را دریافت کرد و به دلیل فعالیت در بخش جنوبی، یادبود «جان سیمون گگنهایم» در عکاسی را در سال 2011 به دست آورد.

او از اعضای بنیاد جهانی «TED» و «هاسلبلاد مستر» در 2012 است؛ در سال 2007 جوایز «گتی‌ایمیج» را برای عکس خبری، جایزه‌ی جهانی «ووردپرس» در سال‌های 2004 و 2007 و جایزه‌یNPPA New America  را در سال 2005 از آن خود کرد. در سال 2003 نیز جایزه‌ی Nikon Sabbatical Grant  و جایزه‌ی پنجاه‌وهشتمین عکس مطبوعات ملی مجله‌ی عکاسی سال و نیز جایزه‌ی  Fuji Community Awareness را تصاحب کرد.

lowenstein 33

او خود را عکاس، هنرمند و روزنامه‌نگار می‌‌خواند و از نسبت‌دادن سبک یا حیطه‌ی مشخصی به کارهای خود طفره می‌رود؛ چراکه معتقد است این برچسب‌ها، می‌توانند هنرمند را محصور کند و روش فکرکردن درباره‌ی امور را محدود سازند.

مأموریت‌های بین‌المللی او نیز شامل پوشش انتخابات در افغانستان و بعد از آن وقوع زلزله‌ی سال 2010 در هائیتی، تا خشونت اجتماعی در گواتمالاست؛ اخیراً نیز پروژه‌ای را در مورد تأثیر نیتریک‌اکسیدِ استنشاق‌شده بر مالاریای مغزی، در کودکان اوگاندا به پایان رساند. جان عضو و مالک تعاونی عکس NOOR در آمستردام است.

lowenstein 31

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

Daniel Gordon 8

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید دانیل گوردن  Daniel Gordon مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش او دکتر فرانکنشتاین  نیست.کارهایش زاییده‌ی ذهن خلاق او و در راستای کشف معنا می‌باشند. دانیل گوردن در سال ۱۹۸۰ در بوستون ماساچوست به دنیا آمد و در سانفرانسیسکو، …

۰ comments
Harry Cory Wright 29

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت»

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت» آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید هری کوری رایت  Harry Cory Wright آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «هری کوری رایت»، در قاب‌های خود آشیانه‌ی وسیع برای بیننده می‌سازد. نمایشی باشکوه از طبیعت را به رخ می‌کشد. نمایشی که در آن خورشید را می‌کُشد و آسمان …

۰ comments

SophieGabrielle 10

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد  آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سوفی گابریل Sophie Gabrielle آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش هر کسی تریاق‌های کوچک خود را دارد و روش چیره‌شدن بر عطش ذهنی‌اش را. واقعیت، احتضاری است که تمامی ندارد. وقتی‌ دیگر سازی نداری که زندگی را با آن برقصانی، باید بین …

۰ comments

ALBARRAN CABRERA 36

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر در آنچه برعکس می‌نماید

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید آلباران کابررا ALBARRAN CABRERA آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «آنجل آلباران» و «آنا کابررا» کیمیاگران عصر معاصر با خلق عکس‌هایی توانسته‌‌اند با نفوذ به لایه‌های درونی ذهن بیینده و بیرون کشیدن تخیل از آن، بیننده را برای مدتی در مقابل …

۰ comments

Alec Soth 6

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ | آنچه برعکس می‌نماید

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید اَلیک سات Alec Soth آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش پروژه­‌هایی که از دل پژوهش متولّد می­‌شوند در پرداختن به موضوع دارای تاریخچه‌­ای منحصربه‌فردند و، با فاصله‌دادنِ اُبژه از شیئیت، آن را در مقابل تعاریفِ کارکردیِ هنر قرار می‌­دهند. تأکید نظریه‌­ی نهادیِ هنر …

۰ comments

DE MIDDEL 1

مأموریت خیالی کریستینا د میدل | آنچه برعکس می‌نماید

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

Peter Bialobrzeski 28

عکسی به مثابه‌ یک داستان تراژیک | نگاهی به آثار پیتر بایلوبژسکی

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

cassio vasconcellos 12

آنچه برعکس می‌نماید | کاسیو واسکانسلوس نظاره گر جایگاهی متفاوت از جمعیت انسانی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس CÁSSIO VASCONCELLOS  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش من می‌توانم ساعت‌ها به حرکت جمعی مورچه‌ها روی تلی از خاک نگاه کنم. همینطور حرکت گروهیِ ماهی‌ها درون آب یا پرندگان درون آسمان. خوشبختانه هنرمندی که در این قسمت از مجموعه عکاسان معاصر معرفی خواهد شد این موقعیت …

۰ comments

Tomeu coll 1

پرونده آنچه برعکس می‌نماید | تومئو کول عکاس مکان‌های فراموش شده

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش «من کی هستم؟» این سوالی است که هر روز صبح از خودم می‌پرسم. البته وقتی بیدار می‌شوم پس از مدتی متوجه می‌شوم که من تومئو کول هستم و من یک عکاس هستم. فکرم این است که چقدر زندگی …

۰ comments

V Cherchi 19

آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید والریا چرچی VALERIA CHERCHI آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش عکاسی امروز زبان ارتباطی جهان معاصر است. عکاسی، سیاست دیدن است، دیدن چیزهایی که مردم عادی در زندگی روزمره‌شان نمی‌بینند و یا درآن غرق شده‌اند. عکاسی مستند_سیاسی با آثار عکاسان متعددی از دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت …

۰ comments

Fiona Struengmann 33

آنچه برعکس می‌نماید | فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت

پرونده آنچه برعکس می‌نماید فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش فیونا استرونگمن Fiona Struengmann در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن و دیده شدن، می‌شود . عکاسان اولیه با اختراع دوربین‌های سوراخ سوزنی …

۰ comments

Nicholas Hughes 1

آنچه برعکس می‌نماید | عکاسی آرام نیکلاس هیوز

نیکلاس هیوز | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیکلاس هیوز Nicholas Hughes انسان خیال می‌کند همه چیز طبیعت را می‌داند و از همه رازها و جذابیت‌ها و معجزه‌های آن آگاه است. طبیعت، شکوهمند، با ابهت و سرشار از جذابیت‌های جادویی است و انسان مغرور باید در برابر …

۱ comment

masao yamamoto 10

آنچه برعکس می‌نماید | ماسائو یاماموتو با عکس‌هایی که در کف دست جا می‌شود

ماسائو یاماموتو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش ماسائو یاماموتو Masao Yamamoto واکاوی شیزوکای درون به خوبی یاد دارم که در دوران کودکی، پنهانی عکس‌های دوران جوانی پدرم را از آلبوم عکس مادربزرگم جدا کرده و آنها را در کیف خود نگاه داری می‌کردم. فکر می‌کنم تقریباً همه …

۰ comments

CHRIS MCCAW 30

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید آشنایی با عکاسان معاصر جهان سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش کریس مک‌کاو CHRIS MCCAW بگذارید کمی زیاده‌روی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیه‌ایی می‌ماند که هنرمند نازل می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، …

۰ comments

Giulio Di Sturco 26

معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت …

۰ comments

Annie hanen 31

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments

Nick Hannes 40

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments

Ellie davies 13

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
Brian Taylor 16

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
2e1c7110 9783 4512 b8ba f75f178d88be

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
2010 Deictor 02 690x1031

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
lisa kereszi 16

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments
happy

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف …

۰ comments
adam jeppesen 15

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری …

۰ comments
Huang Xiaoliang 40

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

۰ comments
Henrik Spohler 20

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

۱ comment
andrias lang 79

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

۰ comments
marissa roth 1

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

۰ comments

Jimmy Nelson 15

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. …

۰ comments

نوشته‌های پیشنهادی

درسهایی برای هنربانان 17

آیا کار غیر مادی و عاطفی بر هنربانی تاثیر می‌گذارد؟

پرونده‌ی درس‌هایی برای هنربانان | قسمت هجدهم آیا کار غیر مادی و عاطفی بر هنربانی ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مزایای عضویت در خبرنامه آوام‌مگ را میدانید؟
دریافت بهترین مطالب وب سایت آوام مگ
ما هم از اسپم متنفریم و مطمئن باشد مشخصات شما امن خواهد بود.