آثار گوهر دشتی در استرالیا

تنديس: نمايش دو مجموعه از عكس‌های گوهر دشتی در فستیوال عکس “Head on Photo” در سیدنی استرالیا.

گوهر دشتی متولد ۱۳۵۹در اهواز و فارغ‌التحصيل کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است. وی در سال‌های اخیر به تدریس عکاسی تخصصی در دانشگاه‌های هنر، الزهرا و علم و فرهنگ مشغول است. او تا كنون نمايشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در ايران و خارج از كشور برگزار كرده است.

این فستیوال هر سال در شهر سیدنی برگزار می‌‎شود و بر عکس و ویدئو تمرکز دارد. در این فستیوال که از ۱۱ فروردین ماه در سیدنی آغاز شده و تا ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد مجموعه‎ عکس‌هایی از عکاسان کشورهای مختلف دنیا و در ژانرهای مختلف عکاسی به نمایش گذاشته می‌‎شود.

در فستیوال اين دوره دشتي به همراه ۳ هنرمند دیگر برای نمایش آثارش در بخش مدعوين حضور دارد و دو مجموعه عکس او در مرکز عکاسی استرالیا (Australian Centre for Photography) به نمایش گذاشته خواهد شد.

گوهر-دشتی-1

به گزارش هنرآنلاين، دشتی درباره این دو مجموعه عکس گفت: “دو مجموعه عکس “ایران، بی‌عنوان” و “زندگی امروز و جنگ” از سوی کیوریتور فستیوال انتخاب شده و قرار است همه ۱۸ عکس این دو مجموعه در سیدنی نمایش داده شود. البته این فستیوال تنها جنبه هنری و نمایش دارد و خرید و فروش آثار هنری در آن انجام نمی‌‎شود.”
این هنرمند با بیان اینکه در این فستیوال یک سخنرانی نیز خواهد داشت افزود: “فستیوال Head on Photo در زمان برگزاری خود می‌‎کوشد تمام شهر را با خود همراه کند به همین دلیل علاوه بر برپایی نمایشگاه‎های متعدد سلسه ‎سخنرانی‎هایی را نیز درباره عکاسی و همچنین درباره مجموعه‎های به نمایش درآمده برگزار می‌‎کند. در این دوره من نیز در یکی از این سخنرانی‎‌ها حضور دارم و درباره دو مجموعه عکس “ایران، بی‌عنوان” و “زندگی امروز و جنگ” برای حاضران صحبت خواهم کرد.”

“ایران بی‌عنوان” آدم‌هایی را در انتظار انجام کارهایی مختلف در بیابان به تصویر کشیده است. همچنین در مجموعه عکس صحنه‌آرایی شده “زندگی امروز و جنگ” زوجی در تلاش برای ادامه زندگی روزمره خود به طور نمادین در محیطی سرشار از نمادهای جنگی به تصویر کشیده شده‌اند تا اشاره‌ای استعاری بر تاثیرات جنگ به عنوان عامل بر هم خوردن جریان عادی زندگی باشد.

نویسنده