آشیان نقش و مهر میزبان آثار مصطفی ندرلو

آشیان نقش و مهر میزبان آثار مصطفی ندرلو
نمایشگاه آثار مصطفی ندرلو
مجله هنرهای تجسمی آوام

نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو

مصطفی ندرلو هنرمند متولد 1338 در تهران و تحصیل کرده رشته‌ی کارشناسی نقاشی دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد گرافیک دیزاین از دانشگاه مرکزی انگلستـان و دکترای پژوهش هنر می‌باشد. وی هم‌اکنون استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و مدیر گروه کارشناسی ارشد تصویرسازی پردیس بین‌المللی دانشگاه هنـــر بوده و تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی اعم از انفرادی و گروهی برگزار کرده است.

نمایشگاه نقاشی‌های مصطفی ندرلو روز جمعه 1 آذرماه در نگارخانه آشیان نقش و مهر افتتاح گردید و تا 8 آذز ادامه خواهد یافت. علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از ساعت 16 الی 20 به نشانی: تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست، خیابان ۱٨، بن‌بست گلمحمدی، پلاک ۴ مراجعه فرمایند.

نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو

در ادامه استیتمنت این نمایشگاه را می‌خوانیم:

فصل ها و رنگ ها

با تاملی در طبیعت در می‌یابیم که هر پدیده از صورتی به صورتی دیگر تبدیل می‌شود و از بودن به شدن تغییر می‌یابد. از این روی گذر زمان ملموس می‌نماید و روز و شب، ماه، فصل، سال و تغییرات همه پدیده‌های حیات فناپذیر ما جلوه می‌نمایند. این صورت‌های تغییرپذیر در یک چرخه از سویی به‌وجود آمده و از سویی دیگر به سمت زوال و نیستی در حرکت بوده  و مجدد به چرخه حیات بازگشت می‌کنند.

ماواری این جلوه‌های متغییر و زوال پذیر جلوه‌های زیبایی همواره قابل درک هستند. مشاهده‌های درونی ما از این پدیده‌ها در تجلی صورت‌های آن‌هاست. آن‌چه که می‌تواند زوال ناپذیر و همیشگی باشد و ما را با درون این صورت‌ها مرتبط سازد زیبایی و جلوه‌های دورنی و معنایی آن‌ها است.

نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو

این آثار تصاویری از صورت‌های مطلوب درونی است که در قاب تصویر نقاشی شده گرچه ویژگی‌های مختلفی از طبیعت دارند (چهار فصل) ولی وجه مشترک این تصاویر جلوه زیبایی آن‌هاست. فارغ از جلوه‌های ظاهری مناظر، صورت‌های مجرد و خلاصه شده‌ای از آنها، مد نظربوده و رنگ‌ها  نیز برای بیان زیبایی به کار گرفته شده است.

مولفه زیبایی یکی از مولفه‌های مهم در رویکرد نقاشی ایرانی است. زمانی که  به آثار توجه می‌شود از طریق همین مولفه ارتباط  ذهن و احساس هم‌زمان درگیر می‌شود. تنها در شرایطی که اثر ویژگی مطلوب را دارا باشد در زمان نظاره‌ی اثر، مخاطب فارغ از زمان شده وارد فضای معانی صورت ها می گردد. همانند مجذوب شدن در زیبایی های طبیعت که حظی درونی و تجربه‌ی خاص هر انسان است، درک زیبایی معنایی با بیان و توصیف کلامی قابل انتقال نیست، و ویژه‌ی هر فرد و حاصل تجربه‌ای درونی است.

نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو

نمایشگاه نقاشی مصطفی ندرلو

مطالب مرتبط:

وجوه معرفتی نقاشی ایرانی در آثار مصطفی ندرلو

نویسنده