مرگ نام كوچك زندگی است | نمایشگاه آثار شادی اثنی عشری

مرگ نام كوچك زندگی است | نمایشگاه آثار شادی اثنی عشری
گالری ژاله
مجله هنرهای تجسمی آوام

نمایشگاه آثار شادی اثنی عشری

 شادی اثنی عشری در آبان ١٣٥٣ در تهران متولد شد و از سن ١٥ سالگي فراگيري نقاشي را در نزد استاد مرتضي كاتوزيان آغاز نمود. وي پس از كسب مهارت و در ادامه ي مسير هنري خود، به جاي “بازنمايي” صرف اوبژه ها، سعي در رسيدن به بينشي شخصي از ماهيت پديده ها و “بازآفريني” آنها با توجه به درك شخصي خود نمود؛ كه حاصل اين روند رسيدن به سبكي منحصر به فرد براي نقاش بوده است. لازم به ذكر است كه او تا كنون در چندين نمايشگاه گروهي داخلي و خارجي شركت نموده است.

اینک تازه‌ترین آثار شادي اثني عشري در نمایشگاهی تحت عنوان “مرگ نام كوچك زندگي است” روز جمعه 8 آذر ماه در گالری ژاله افتتاح خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 الی 20 جهت بازدید به نشانی: خیابان ایرانشهر- انتهای خیابان نوشهر- گالری ژاله  مراجعه فرمایند.

نمایشگاه آثار شادی اثنی عشری

در بیانیه‌ی این نمایشگاه به قلم زهیر ایمانلو آمده است:

مرگ نام كوچك زندگي است

در درون آدمي همواره ميان نيروهاي متضاد مرگ و زندگي كشمكشي ابدي وجود داشته است. چرا كه از نقطه نظر “فرويد” غريزه ي مرگ (تاناتوس) بخشي از سرشت انسان است كه با غريزه ي زندگي (اروس) در جدالي مداوم است تا از طريق مرگ و ويرانگري مانع از بوجود آمدن تمدن گردد. به بياني ديگر در ژرفناي هر موجود جان دار نوعي گرايش باز پس رو يا نحوي ميل بازگشت به ماده ي بي جان وجود دارد كه ناشي از شرايط به وجود آمدن حيات در آن است. اين در حاليست كه “اروس” با وابسته كردن افراد به يكديگر و در پي آن تشكيل اجتماع، در پي صيانت از ذات و تأمين بقاي حيات بشر از طريق وحدت بخشي به همه اعضا و اجزاء آن است. از اين رو تمدن نمايانگر جدال بي پايان ميان “اروس” و “تاناتوس” است.

نمایشگاه آثار شادی اثنی عشری

آثار تاريخي تكرار نمي شوند. كاشي ها سربازان كوچك و تنهايي هستند كه شور زندگي جاري در تمدن بشري را قرنهاست كه به دوش مي كشند. در اين مجموعه سعي من بر آن بوده است كه با بازآفريني طرح و نقش كاشي هاي دوره ي  صفويه و قاجار از يك سو، و در هم شكستن و تخريب فرم ها از سوي ديگر، جدال ميان هستي و نيستي و مرگ و زندگي را، از زاويه ديد خويش به نقش درآورم.

برنامه گالری های دیگر را اینجا ببینید.

 

نویسنده