واقعیت‌های دنیای امروز در تصاویر کارتونی

واقعیت‌های دنیای امروز در تصاویر کارتونی
گزارش نمایشگــاه نقاشی امیر عباسی با عنوان “اوتاکو”
گالری ژاله


گزارش نمایشگاه امیر عباسی در گالری ژاله

به گزارش هنرآنلاین:

مجموعه‌ای از نقاشی‌های امیر عباسی در گالری ژاله به نمایش درآمد. نقاشی‌هایی که امیری در این مجموعه به نمایش گذاشته است در نظر اول برای مخاطب بسیار آشنا هستند زیرا شخصیت‌های موجود در آنها قهرمانان کارتونی هستند که دوران کودکی و نوجوانی بسیاری از مخاطبان را ساخته‌اند. در هر تابلو شخصیتی از یک انیمیشن بیرون آمده و در فضایی بی‌ربط به داستان اصلی؛ قرار گرفته است. عباسی با رجوع به بخشی از حافظه تصویری نسل امروز، قهرمانان قصه را به جای کاراکترهای انسانی گذاشته و واقعیت موجود در دنیای معاصر را از نگاهی دیگر به نمایش درآورده است.

گزارش نمایشگاه امیر عباسی در گالری ژاله

امیر عباسی درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: چیزی که مرا به نقاشی کردن این تابلوها سوق داد دغدغه‌های اجتماعی بود که ذهنم را درگیر می‌کرد. بااین‌حال نمی‌خواستم تابلوهایی تلخ و آزاردهنده به وجود آورم و به همین دلیل تصمیم گرفتم این آثار را با استفاده از طنز به وجود آورم.

عباسی ادامه داد: معضلات روز اجتماع را با انیمیشن‌ها و بازی‌های کامپیوتری تلفیق کردم و این مسئله باعث شد تابلوها در لایه بیرونی فضایی شاد و بازی گونه داشته باشند اما در لایه‌های درونی اثر دغدغه‌های جامعه‌شناسانه و فرهنگی که درگیرم کرده بود را بیان کردم. به نظر من انسان در دنیای معاصر درگیر بازی‌های فراوانی می‌شود که گاه از وجود آنها بی‌اطلاع است و خود قصدی برای شرکت در آنها ندارد. رفتن به دنبال ثروت یا شهرت و انجام هر کاری برای دست یافتن به این اهداف، از جمله مسائلی است که او را درگیر می‌کند. در این تابلوها سعی کردم دنیایی که در کارتون‌ها می‌بینیم را با دنیای حقیقی امروز همراه کنم. به‌این‌ترتیب گاه آدم‌ها وارد کارتون شده‌اند و گاه شخصیت‌های کارتونی وارد جامعه ما و تصاویر امروزی شده‌اند.

گزارش نمایشگاه امیر عباسی در گالری ژاله

نمایشگاه “اوتاکو” تا ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در گالری ژاله به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک 3 برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

گزارش نمایشگاه امیر عباسی در گالری ژاله

گزارش نمایشگاه امیر عباسی در گالری ژاله

نویسنده