نمايشگاه مهمانان خارجي هفته گرافیک

تنديس: نمايشگاه آثار رودی باور از فرانسه و کن کاتو از استرالیا هشتم اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر تهران گشايش يافت.

نمايشگاه آثار طراحان گرافيك مهمان هفته گرافیک تهران، رودی باور و کن کاتو سه‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر تهران با حضور مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و رئیس موزه هنرهای معاصر تهران و هنرمندان و هنردوستان گشايش يافت.

در این مراسم که اجرای آن را ساعد مشکی برعهده داشت، ابتد رودی باور روی درباره نمايشگاه خود در این موزه گفت: “برای حضور در این نمايشگاه تصمیم گرفتم پروژه چادرهای سفر و کوچ را انتخاب کنم، به همین دلیل کمی درباره چادرهای کوچ در ایران تحقیق کردم و متوجه شدم در ایران انواع متنوعی از این چادر‌ها به شکل سنتی وجود دارد. به همین دلیل از دوستانم در ایران خواستم که نمونه‌‏ای از یک چادر متعلق به مردم ترکمن را برایم ارسال کنند و آن‌ها برای من ماکتی فرستادند که اکنون نیز در همین موزه به نمایش گذاشته شده است. در میان این چادر میزی وجود دارد که روی آن کاغذهای کوچکی قرار دارد و من خوشحال می‌‏شوم که همه شما روی این کاغذ‌ها یادداشت‌هایی برای من بنویسید.”
او همچنین توضيحاتي تصويري درباره پروژه‌هاي طراحی گرافیک خود در مترو پاریس، مترو وین، فرودگاه کلن و… ارائه  داد.

کن کاتو كه از طراحان برجسته کشور استرالیا است نیز گفت: “گرافیک تنها یک شغل نیست بلکه هنر زندگی است. همیشه برای من جالب است که طراحان گمان می‌‏کنند که کار بسیار خاصی انجام می‌‏دهند در حالیکه وقتی به یک سوپرمارکت می‌‏روم متوجه می‌‏شوم همه بیسکویت‎‌ها بسته‎هایی شبیه به هم دارند. نکته‎ای که در‌‌نهایت باید به آن توجه كرد این است که این ترکیب‎‌ها در هر کشوری چگونه باید هویت بصری یابد، به نظر من یک برند باید زبان صحبت‎کردن خود را تغییر دهد و در مرحله بعد موضوع صحبت خود را دگرگون سازد تا بتواند بیانی جهانی و البته متفاوت پیدا کند.

در ادامه این مراسم نمایشگاه آثار این دو هنرمند به روی علاقه‎مندان به هنرهای تجسمی گشوده شد.

نویسنده