زرين كلك رو بهبودي است

تنديس: وضعیت جسمی نورالدین زرين كلك که روز گذشته دچار حمله قلبی شده بود رو به بهبودی است.

به گزارش هنرآنلاين، شهرام اقبال‌زاده، مترجم و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان از بهبودی نسبی نورالدین زرين كلك خبر داد و گفت: “خوشبختانه خطری که زرين كلك را تهدید می‌کرد برطرف شده است و او مسیر بهبودی را طی می‌کند. حتی قوه تکلم او نیز که در اثر حمله قلبی دچار اختلال شده بود امروز در وضعیت بهتری قرار دارد.”نورالدین زرین کلک

نورالدین زرين كلك نقاش و تصویرگر، که پدر پویانمایی ایران نام گرفته، در سال ۱۳۱۶ در مشهد متولد شد. این نویسنده و نگارگر کتاب کودک، سابق بر این رییس آسیفا (انجمن بین‌المللی فیلمهای انیمیشن) نیز بوده است بوده است .

به گفته اقبال‌زاده، این هنرمند دو سه روز آینده را در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایرانمهر خواهد گذراند تا به سلامت کامل دست پیدا کند.

اقبال‌زاده روز گذشته از بستری شدن نورالدین زرین‌کلک خبر داده بود. به گفته او، بر اساس نظر پزشک معالج گویا حمله قلبی زرين كلك بر اثر خستگی و استرس بوده و در مغزش، لخته‌ای دیده شده و او به این خاطر، مشکل تکلم پیدا کرده بود. پزشک زرین‌کلک سفر طولانی از آمریکا به ایران را علت ناخوشی او عنوان کرده بود.

زرين كلك در حالی که قرار بود هفتم اردیبهشت ماه، همزمان با “روز جهانی گرافیک”، مراسم افتتاحیه نمایشگاه پوستر‌هایش در خانه هنرمندان برگزار شود متاسفانه به خاطر حمله قلبی و بستری شدن در بیمارستان نتوانست در نمایشگاهی که آثار او را در برابر دید مخاطبان قرار داده حضور پیدا کند.

نویسنده