نامه‌ی انجمن گالری‌داران در حمایت از گالری‌ها

نامه‌ی انجمن گالری‌داران در حمایت از گالری‌ها
به گزارش مجله هنرهای تجسمی آوام


نامه انجمن گالری‌داران در حمایت از هنرمندان

جناب آقای هادی مظفری
مدیر کل محترم مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

با درود فراوان
احتراما به استحضار می‌رساند که در شرایط بحرانی به‌وجود آمده ناشی از بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود پس از ابلاغ دستورالعمل‌های دولت محترم به جهت مبارزه و عبور از بحران بیماری. مشکلات عدیده‌ای برای اصناف مختلف و عوامل وابسته به آن‌ها پیش آمده که در این بین صنف گالری‌داران که نقش پررنگی در بالندگی هنرهای تجسمی دارند و در شرایط معمول نیز با حداقل‌ها گذران می‌کنند با متوقف شدن کلیه‌ی نمایشگاه‌ها از اسفند 98 دچار آسیب مضاعف شده‌اند.
اعضای انجمن گالری‌داران در حال حاضر دارای ٣٤ عضو می‌باشد که با در نظر گرفتن حداقل سه نفر از عوامل هر گالری که حدود 96 نفر از طریق برپایی نمایشگاه‌های تجسمی امرار معاش می‌کنند و در شرایط موجود حداقل تا پایان خرداد ماه افق روشنی برای برپایی نمایشگاه وجود نخواهد داشت. علاوه بر این اجاره محل گالری و هزینه‌های جاری شامل آب برق و بیمه‌ی کارکنان و سایر هزینه‌ها نیز در این مدت بر مدیران گالری‌ها تحمیل شده است.
با عنایت به موارد فوق‌الذکر استدعا داریم پیرو عنایت همیشگی مدیر کل محترم به اعضای جامعه هنرهای تجسمی و کمک‌های بی‌دریغ حضرت عالی جهت عبور از شرایط موجود اعضای انجمن صنفی را یاری فرمایید.

با سپاس
مدیر هیئت مدیره انجمن صنفی
الهه جواهری

نویسنده