تولد لئوناردو داوینچی و روز جهانی هنر مبارک

تولد لئوناردو داوینچی و روز جهانی هنر مبارک
مجله هنرهای تجسمی آوام


تولد داوینچی و روز جهانی هنر

هنر خلاقیت، نوآوری و تنوع فرهنگی را برای همه مردم سرتاسر جهان پرورش می‌دهد و در به اشتراک‌گذاری دانش و تشویق کنجکاوی و گفتگو نقش مهمی دارد. این‌ها ویژگی‌هایی است که هنر همواره داشته، و در صورت ادامه‌ی پشتیبانی از هنرمندان و آزادی هنری، ادامه خواهد داشت. به این ترتیب، پیشرفت هرچه بیشتر هنر، ابزارهای ما را برای دستیابی به دنیایی آزاد و صلح آمیز قدرتمندتر می‌کند.

انجمن بین المللی هنر که از NGOهای وابسته به سازمان جهانی یونسکو است در سال ۲۰۱۱ سالروز تولد لئوناردو داوینچی، روز ۱۵ آوریل را به عنوان روز جهانی هنر نامگذاری کرد. این انجمن با تمرکز بر هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند.
همه ساله در این روز مراکز هنری، موزه ها و گالری ها به برگزاری رویدادهایی با تمرکز بر موضوع هنر می‌پرداختند که امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا، این مراسم‌ نیز همچون دیگر اتفاقات تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

مراسم روز جهانی هنر به تقویت پیوندهای میان هنرمندان و جامعه و همچنین سهم هنرمندان در توسعه‌ی پایدار کمک می‌کند. همچنین فرصتی است برای روشن کردن چراغ آموزش هنر در مدارس، زیرا فرهنگ و هنر می‌تواند راه را برای آموزش فراگیر و عادلانه هموار کند.

منبع: یونسکو

نویسنده