مرتضی گودرزی در گالری ساربان

تندیس: نمایشگاه نقاشی‌های مرتضی گودرزی دیباج با عنوان «هجوم سکوت» از ۱۸ اردیبهشت در گالری ساربان گشایش می‌یابد.

پس از گذشت ده سال آثاری تازه از مرتضی گودرزی دیباج در گالری ساربان به نمایش درمی‌آید. به گزارش تندیس، نمایشگاه آثار نقاشی مرتضی گودرزی دیباج با عنوان «هجوم سکوت»  ۱۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان برپا خواهد شد. در این نمایشگاه که به فاصله ده سال از نمایشگاه قبلی دیباج دایر خواهد شد، تعداد ۲۲ اثر نقاشی با تکنیک اکرولیک و ترکیب مواد روی بوم به نمایش درمی‌آید.

دیباج نقاش، محقق و منتقد هنری ،فوق لیسانس نقاشی و دکترای فلسفه هنر با ۳۵ سال سابقه کار هنری می باشد. از فعالیت های هنری او می توان به تدریس در دانشگاه‌های هنر کشور به مدت ۲۰ سال و تالیف ۱۲ جلد کتاب از جمله: “جست و جوی هویت در نقاشی معاصر ایران”، “هنر مدرن”، “تاریخ تطبیقی هنر در ۴ جلد”، “تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر”و… و تألیف بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و ارائه بیش از ۱۰۰۰سخنرانی در محافل هنری  اشاره کرد.

او همچنین سردبیر مجله تخصصی بیناب، عضو گروه نقد هنر فرهنگستان هنر، عضو شورای پژوهش هنر کشور، عضو گروه تحقیق و تألیف کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش نیز است.

مرتضی گودرزی در توضیحی کوتاه راجع به موضوع و حال و هوای آثارش می‌گوید: “در این آثار به دنبال ارائه مضامین عاطفی انسانی در غیاب انسان بودم و عناصر بصری به‌کار گرفته شده در این نقاشی‌ها همگی دستمایه و بهانه‌ای برای بیان این مضامین هستند.”

مرتضی گودرزی

نمایشگاه«هجوم سکوت» از تاریخ ۱۸ اردیبهشت گشایش می‌یابد و تا ۲۸ اردیبهشت ۹۴ نیز ادامه خواهد داشت.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره ۸ مراجعه نمایند. گالری همه روزه بجز سه‌شنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ الی ۲۰ دایر می باشد.

نویسنده