پابلو پیکاسو در حراج كريستي نيويورك

تنديس: پیش‌بینی می‌شود «زن الجزیره‌ای» پابلو پیکاسو در حراج كريستي نيويورك، رکورد گران‌قیمت‌ترین اثر هنری جهان را از آن خود كند.

به گزارش ايسنا، تابلویی از پابلو پیکاسو قرار است به قیمت 140 میلیون دلار در حراج کریستی به فروش برسد و پیش‌بینی می‌شود رکورد جهانی گران‌قیمت‌ترین اثر هنری جهان را از آن خود کند. شعبه نیویورک حراج کریستی امیدوار است با فروش تابلوی «زن الجزیره‌ای» پیکاسو رکورد گران‌قیمت‌ترین نقاشی جهان را پشت سر بگذارد. پیکاسو «زن الجزیره‌ای» را در سال 1955 با الهام گرفتن از «اوژن دلاکروا» نقاش فرانسوی قرن نوزدهم برای ادای احترام به «هنری ماتیس» خلق کرد.pablo_picasso_buste_de_femme_d5895969h

حراج بهاره کریستی روز سه‌شنبه آغاز به کار می‌کند. تابلوی 140 میلیون دلاری پابلو پیکاسو روز 11 ماه می (21 ارديبهشت) در معرض فروش قرار می‌گیرد. در این حراجی مجسمه برنزی 130 میلیون دلاری از آلبرتو جیاکومتی نیز به فروش می‌رسد.
از مجسمه شش فوتی جیاکومتی فقط شش نمونه در دنیا وجود دارد که «مرد اشاره‌کننده» نام دارد. این مجسمه یکی از مشهورترین آثار این هنرمند است.

در حراج اين دوره كريستي نيويورك، 35 اثر هنری که بین سال‌های 1902 تا 2011 خلق شده‌اند چوب حراج می‌خورند. رکورد کنونی گران‌ترین نقاشی جهانی اکنون متعلق به اثري از فرانسیس بیکن با عنوان «سه اتود از لوسین فروید» است. این تابلو در سال 2013 به قيمت 142 میلیون و 400 هزار دلار فروخته شد.

گران‌قیمت‌ترین مجسمه جهان هم در حال حاضر اثری از جیاکومتی است که در سال 2010 به قیمت 104 میلیون و 300 هزار دلار خریده شد.

حراجی بهاره کریستی در حالي برگزار می‌شود که حراج ساتبی هم از 12 می (22 ارديبهشت) مجموعه‌ای از 69 اثر مدرن و امپرسیونیست خود را به معرض فروش می‌گذارد. ساتبی در حراجی آینده خود شش تابلو از مونه به ارزش تقریبی 110 میلیون دلار و تابلویی از ونسان ون گوک را به معرض فروش می‌گذارد.

نویسنده