نگارینه‌های پارچه‌ای در گالری مس نگار

تنديس: با هدف تحسین و ترویج هنرهای کاربردی، نمایشگاه «نگارینه‌های پارچه‌ای» در گالری مس نگار برگزار می‌شود.

گالری مس نگار در راستای اهداف خود برای پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنرهای صناعی ایران، این بار نمایشگاهی را با تمرکز بر هنرهای کاربردی برگزار مي‌كند. اين نمايشگاه هنرهاي كاربردي با عنوان «نگارینه‌های پارچه‌ای» از روز جمعه هجدهم اردیبهشت‌ماه در گالری مس‌نگار افتتاح خواهد شد و آثار نقاشی شده تارا میرکریمی و مونا مهدی‌زاده به‌روی پارچه و اقلام کاربردی به نمایش گذاشته خواهند شد.
به گفته مدیر روابط عمومی گالری مس نگار ؛ تمام آثار ارائه شده در این نمایشگاه با فرآیند نوینی طراحی و اجرا شده‌اند که برای نخستین بار توسط این دو هنرمند جوان ابداع شده و به ثبت رسیده است. نقاشی و نگارگری روی پارچه به کمک این شیوه نوین، امکان تصویرسازی نقوش ظریف و طرح‌های پُر جزئیاتی را به این دو هنرمند داده است که پیش از این و با شیوه‌های متداول نقاشی روی پارچه امکان پذیر نبوده. در این شیوه امکان ترسیم نقوش پُرکاری چون تذهیب و خطوط اسلیمی و نیز امکان اجرای طرح و نقش‌های پایدار آبرنگ، به‌روی پارچه میسر شده است.
از این‌روست که این هنرمند، برخی از آثار منحصر به‌ فردشان را به‌روی پارچه‌هایی نقاشی کرده‌اند که در اقلام کاربردی و اسبابی چون کوسن، روتختی و رومیزی به کار رفته‌اند.
نمایشگاه «نگارینه‌های پارچه‌ای» در روز جمعه هجدهم اردیبهشت ماه 1394، از ساعت ۱۶:۳۰ گشايش خواهد يافت و به مدت چهار روز در گالری مس نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران، خيابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

نویسنده