خانه | پژوهش | قادر عطیه و ساخت هنر شخصی

آنچه برعکس می‌نماید

قادر عطیه و ساخت هنر شخصی

قادر عطیه Kader Attia | آشنایی با عکاسان معاصر
قادر عطیه و بررسی تأثیر تاریخ و میراث آن بر جوامع
پرونده آنچه برعکس می‌نماید
مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش

قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

اثر هنری کمک می‌کند بخش‌های ازدست‌رفته‌ی شخصیت‌مان بازگردند. ازآنجاکه همه‌ی ما چیزهای یکسانی از دست نداده‌ایم هنری که توانایی میزان کردن مارا داشته باشد و درنتیجه، ما را سر ذوق بیاورد مانند آنچه در هنر قادر عطیه مشاهده می‌شود به طرز چشمگیری متفاوت خواهد بود. هنر او نویدبخش تکامل درونی است و مدام در حال ترمیم شخصیت بیننده است.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

هنرمند فرانسوی الجزایری، قادر عطیه (متولد ۱۹۷۰) در رشته‌های متنوعی ازجمله کلاژ، عکاسی، فیلم، مجسمه‌سازی و هنرِ اجرا فعالیت می‌کند. عطیه با کمک هنر خود ایده‌هایی پیرامون مبادله فرهنگی و رابطه‌ی پیچیده فرهنگ‌های غیر غربی و غیر اروپا را پس از استعمار موردبررسی قرار می‌دهد. وی کار خود را در کنگو آغاز کرد، منطقه‌ای در آفریقا که عمیقاً تحت تأثیر دهه‌ها جنگ و تروما قرار داشت. همچنین در همکاری با معلمان و امدادگران منطقه، بدنه اصلی عکاسی شخصی خود را در آن‌جا بنا نهاد. وی با بازگشت به فرانسه ضمن کار با گروه‌های فعال که از جوامع مهاجر حمایت می‌کردند (ازجمله دگر پوشان جنسیِ آواره شده‌ی الجزایر که در کشور خود با آزار و شکنجه روبرو بودند)، به ساخت هنر شخصی خود ادامه داد.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

«آسیب» و «ترمیم» برای مدت‌ها زمینه‌ی اصلیِ هنرِ قادر عطیه بوده و وسیله‌ای برای بررسی تأثیر تاریخ و میراث آن بر جوامع است. این ایده‌ها از طریق اشیاء و تأسیسات بیان‌شده است که غالباً اشیاء شکسته شده ازجمله ماسک‌های آفریقایی با بازسازی‌های نمایان، مجسمه‌‌های کلاسیک و تصاویر مستند از جانبازان جنگ جهانی اول با صورت‌های آسیب‌دیده و جراحی‌شده را شامل می‌شود.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

«خلأ» و «پوچی» مضامین دیگری است که در مجموعه‌ی «Ghost» او یافت می‌شود. در مجموعه‌ی دیگر او بانام «فرهنگ ترس: یک اختراع شر ۲۰۱۳» که در گالری MCA به نمایش درآمد، برساخت برجسته‌ای از قفسه‌های فلزی پیش‌ساخته متمرکز است که بر روی آن‌ها تصاویر کتاب و مجله روایتی از «تناقضِ» کلیشه‌های ‌نژادی در غرب را نشان می‌دهد.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

قادر عطیه در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جایزه‌ی «مارسل دوشان»، معتبرترین جایزه هنری فرانسه شد. در مرکز نمایش ژورژ پامپیدوی پاریس، فیلم ۴۸ دقیقه‌ای با عنوان «Reflect Memory» نمایش داده شد که نمایانگر نکات برجسته‌ی نمایشگاه MCA عطیه بود. او ایده‌هایی راجع به تروما و پیامدهای ناشناخته آن با بررسی مضامینی چون «آسیب» و «اندام خیالی»[۱] و مصاحبه با روان‌پزشکان، جراحان، متخصصان تروما و بازماندگان حوادث، هم برای فرد و هم برای جامعه مطرح ساخت.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

قادر عطیه معتقد است با تأمل در تصاویر و تاریخ و درک بیشتر آن، بهتر می‌توانیم در جامعه تشریک‌مساعی داشته باشیم. بدن انسان و ترمیم آن ازجمله مضامین جهانی است که نگرانی‌های جسمی و روانی و فلسفی را شامل می‌شود. هنر عطیه از طریق اشارات و کنش‌ها با ردیابی سلسله اشیاء و پیکرها در فرهنگ‌های مختلف، نیروهای قدرتمند تاریخ و اهمیت به خاطر سپردن آن‌ها را تصدیق می‌کند.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

عطیه روشی را ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده تفاوت‌های غالب فرهنگ‌ها و زیبایی‌شناسی‌های معاصر و تأثیر جوامع غالب غربی بر همتایان سابق استعماری آن‌ها در بستر جهانی است. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد بخش عمده‌ای از تحقیقات او بر مفهوم «ترمیم» متمرکز است که وی به آن به‌عنوان یک «ثابت انسانی» می‌نگرد که با روش‌های مختلف مدرنیستی غربی و سنت‌گرایان شرقی تصویر می‌شوند. قادر عطیه معرفی عکاسان معاصرمجموعه‌ی عکاسی وی با نام «Rochers Carrés» (سنگ‌های مربع، ۲۰۰۸) جوانان الجزایری را نشان می‌دهد که در یک ساحل محلی در بلوک‌های بزرگ بتونی نشسته‌ و به سمت اروپای دیده نشده در آن‌سوی آب‌ها خیره شده‌اند. این بلوک‌ها از دل ساختمان‌ها و آپارتمان‌های مهاجرین حومه‌ی پاریس جایی که این هنرمند بزرگ‌شده سر برآورده‌اند، درحالی‌که وضعیت تعمّقانه این چهره‌ها حاکی از تمایل به زندگی بهتر در سراسر دریای مدیترانه است.قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

قادر عطیه در مجموعه هنرِ اجرایی خود با نام «Untitled) Ghardaïa) »، الجزایر را با عنوان «کوسکوس»[۲] مُدل کرد، یک منطقه اصلی که امروزه در سراسر جهان محبوبیت دارد، همراه با ساختاری شکننده با عکس‌های معماران معروفی چون Le Corbusier و Fernand Pouillon به همراه نسخه‌ای از اعلامیه یونسکو که این شهر را به‌عنوان میراث جهانی معرفی می‌کند. «غردایه»[۳] در قرن نوزدهم توسط فرانسه به استعمار درآمد، اما معماری محلی موزابیان (قوم بربر) آن از طرح‌های مدرنیستی لو کوربوزیه خبر دارد. بنابراین، ساختار کارهای عطیه تأثیر فرهنگ الجزایر بر استعمارگر سابق این کشور را منعکس می‌کند، درواقع یک نوع وارونه کردن جریان تأثیرگذارِ مورد انتظار که یک ایده دریافتی را “ترمیم می‌سازد”.

قادر عطیه معرفی عکاسان معاصر

پی‌نوشت:

[۱] – به احساسی گفته می‌شود که اندام قطع‌شده یا جداشده (یا حتی یک عضو مثل آپاندیس) همچنان به بدن متصل است و به شکل سابق قابل‌استفاده است. تقریباً ۶۰ تا ۸۰ درصد افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند، اندام خیالی را حس می‌کنند و اکثریت آن‌ها این حس را دردناک می‌دانند. این حس حتی گاهی در اندام‌های غیرقابل حرکت یا دست‌کم غیرقابل حرکت به شکل ارادی مانند دندان و پستان نیز ایجاد می‌شود. حس اندام خیالی اغلب برای بازه زمانی کوتاهی رخ می‌دهد ولی در شرایط بدتر ممکن است به فشار روانی و اضطراب طولانی‌مدت نیز منجر شود.

[۲]–  یا بلغور عربی، قوت غالب مردم تونس و الجزایر و لیبی و مراکش و موریتانی، غذایی محبوب در بسیاری از کشورهای عربی و شمال آفریقا و بربر است. در جنوب ایتالیا و به‌ویژه سیسیل نیز جزو غذاهای پرکاربرد و محبوب است. در تهیه این غذا از سمولینای گندم و آرد گندم استفاده می‌شود. از حبوبات نیز بعضاً در این غذا استفاده می‌شود. کوسکوس سنتی برای آماده‌سازی نیاز به زمان زیادی دارد و معمولاً بخارپز می‌شود.

[۳] – نام یکی از شهرهای الجزایر است. این شهر مرکز استان غردایه است.

منابع:

www.mca.com.au

www.guggenheim.org

wikipedia.org

کتاب هنر همچون درمان

شماره‌های قبل از پرونده آنچه برعکس می‌نماید را اینجا ببینید:

نانا هایتمان

سفری متفاوت به روسیه در عکس‎‌های نانا هایتمان

سفری متفاوت به روسیه در عکس‎‌های نانا هایتمان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید نانا هایتمان Nanna Heitmann مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش یکی از درس‌های شگفت‌انگیز تاریخ اواخر قرن بیست این بود که کمبود غرور واقعاً معضل است. فرهنگ پیشرفته در حق غرور ملی زیادی سخت‌گیر بود. این مسئله باعث …

۰ comments

معرفی عکاس مارک پاور

تصاویر آشنا و تکراری و عکس‌های مارک پاور 

تصاویر آشنا و تکراری و عکس‌های مارک پاور  آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید مارک پاور  MARK POWER مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش تقاطع دیوارهای سیمانی در یک کوچه بن‌بست، گهگداری زنی در گوشه‌ای از آن نشسته است. این تصاویر آشنا و تکراری! عادت کرده‌ایم که تمام دیوارها در جایی به …

۰ comments

کریستوف ریم عکاسان برعکس

کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است

کریستوف ریم با دوربین قطع بزرگ خود سنگر را حفظ کرده است آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید کریستوف ریم  christof rehm مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش هنری که در آغاز به نظرمان بیگانه می‌آید ارزشمند است؛ چون افکار و رویکردهایی را در اختیار ما می‌دهد که در محیط‌های همیشگی و …

۰ comments

معرفی عکاس جاناتان لویت

جاناتان لِویت و عکاسی از طبیعت وحشی

جاناتان لِویت و عکاسی از طبیعت وحشی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید جاناتان لِویت Jonathan levitt مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش جاناتان لویت می‌خواهد بدانیم بعضی از پیاده‌روی‌ها بر مداری از مسیر باستان می‌توانند وقایع مهمی در زندگی ما باشند؛ تحولات درون به همراه سرگردانی‌های‌مان در برون. او در عین‌حال، …

۰ comments

معرفی عکاس ماکسیم دوندیوک

ماکسیم دوندیوک، عکاسی در جهان موازی

ماکسیم دوندیوک، عکاسی در جهان موازی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید ماکسیم دوندیوک Maxim Dondyuk مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش بر اساس خوانش سیاسی از هنر، هر اثری تا زمانی خوب محسوب می‌شود که نکات مهمی در باب جست‌و‌جوی انسان برای احترام، حقیقت، عدالت و تخصیص مناسب پاداش‌های مالی در …

۰ comments

کو بانچانگ عکاسان برعکس

کو بانچانگ، عکاس شرقی و بازی با روح تاریخ

کو بانچانگ، عکاس شرقی و بازی با روح تاریخ آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید کو بانچانگ Koo Bohnchang مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش از ازمنه‌ی باستان، اشیاء به وراثت از اسلاف به اخلاف منتقل شده است که با لمس آن‌ها می‌توانیم مادیت آن‌ها را حس کنیم؛ اما کاری که «کو …

۰ comments

معرفی عکاسان معاصر جان لاونشتاین

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران

جان لاونشتاین، عکاس راوی قصه مهاجران آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید جان لاونشتاین Jon Lowenstein مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش خیابان ششم، بزرگراه چهاردهم، منطقه‌ی یک. «الویرا کاستیلو»، در پی مرگ تنها پسرش، «کارلوس آرتورو د لئون کاستیلو»ی سی‌ساله، که در اواخر دسامبر در محل‌ کار خود به قتل رسید، …

۰ comments

معرفی عکاسان معاصر دانیل گوردن

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد

دانیل گوردن، عکاسی که ماتیس را مینیمالیست جلوه می‌دهد آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید دانیل گوردن  Daniel Gordon مجله هنرهای تجسمی آوام‌: ترجمه امیر کوشامنش او دکتر فرانکنشتاین  نیست.کارهایش زاییده‌ی ذهن خلاق او و در راستای کشف معنا می‌باشند. دانیل گوردن در سال ۱۹۸۰ در بوستون ماساچوست به دنیا آمد و در سانفرانسیسکو، …

۰ comments

هری کوری رایت

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت»

حس واقعیِ «بودن» در عکس‌های قطع بزرگ «هری کوری رایت» آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید هری کوری رایت  Harry Cory Wright آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «هری کوری رایت»، در قاب‌های خود آشیانه‌ی وسیع برای بیننده می‌سازد. نمایشی باشکوه از طبیعت را به رخ می‌کشد. نمایشی که در آن خورشید را می‌کُشد و آسمان …

۰ comments

معرفی عکاسان برتر سوفی گابریل

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد در پرونده آنچه برعکس می‌نماید

سوفی گابریل، عکاسی که هرگز تسلیم نشد  آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سوفی گابریل Sophie Gabrielle آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش هر کسی تریاق‌های کوچک خود را دارد و روش چیره‌شدن بر عطش ذهنی‌اش را. واقعیت، احتضاری است که تمامی ندارد. وقتی‌ دیگر سازی نداری که زندگی را با آن برقصانی، باید بین …

۰ comments

آلباران کابررا عکاسان معاصر

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر در آنچه برعکس می‌نماید

آنجل آلباران و آنا کابررا، کیمیاگران عصر معاصر آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید آلباران کابررا ALBARRAN CABRERA آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش «آنجل آلباران» و «آنا کابررا» کیمیاگران عصر معاصر با خلق عکس‌هایی توانسته‌‌اند با نفوذ به لایه‌های درونی ذهن بیینده و بیرون کشیدن تخیل از آن، بیننده را برای مدتی در مقابل …

۰ comments

معرفی عکاس معاصر الیک سات

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ | آنچه برعکس می‌نماید

اَلیک سات، عکاسِ خجالتیِ دهه ۹۰ آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید اَلیک سات Alec Soth آوام‌مگ: ترجمه امیر کوشامنش پروژه­‌هایی که از دل پژوهش متولّد می­‌شوند در پرداختن به موضوع دارای تاریخچه‌­ای منحصربه‌فردند و، با فاصله‌دادنِ اُبژه از شیئیت، آن را در مقابل تعاریفِ کارکردیِ هنر قرار می‌­دهند. تأکید نظریه‌­ی نهادیِ هنر …

۰ comments

آشنایی با عکاسان معاصر کریستینا دِ میدِل

مأموریت خیالی کریستینا د میدل | آنچه برعکس می‌نماید

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

معرفی عکاس پیتر بایلوبژسکی

عکسی به مثابه‌ یک داستان تراژیک | نگاهی به آثار پیتر بایلوبژسکی

آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
استفاده اکسپرسیونیستی در عکس علی‌الخصوص در سه رنگ اصلی آبی، قرمز و سبز به خوبی توانسته هدف اصلی این مکتب که همان نمایش درونی بشر است را به نمایش بگذارد. عکس‌هایی که روایت داستان نمی‌کنند اما سوژه به مخاطب می‌دهند تا داستان خویش را به دست خود بسازد … ادامه در سایت تندیس

۰ comments

عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس

آنچه برعکس می‌نماید | کاسیو واسکانسلوس نظاره گر جایگاهی متفاوت از جمعیت انسانی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر کاسیو واسکانسلوس CÁSSIO VASCONCELLOS  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش من می‌توانم ساعت‌ها به حرکت جمعی مورچه‌ها روی تلی از خاک نگاه کنم. همینطور حرکت گروهیِ ماهی‌ها درون آب یا پرندگان درون آسمان. خوشبختانه هنرمندی که در این قسمت از مجموعه عکاسان معاصر معرفی خواهد شد این موقعیت …

۰ comments

عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll

پرونده آنچه برعکس می‌نماید | تومئو کول عکاس مکان‌های فراموش شده

پرونده آنچه برعکس می‌نماید  آشنایی با عکاسان معاصر تومئو کول Tomeu coll سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش «من کی هستم؟» این سوالی است که هر روز صبح از خودم می‌پرسم. البته وقتی بیدار می‌شوم پس از مدتی متوجه می‌شوم که من تومئو کول هستم و من یک عکاس هستم. فکرم این است که چقدر زندگی …

۰ comments

والریا چرچی VALERIA CHERCHI

آنچه برعکس می‌نماید | سیاست دیدن والریا چرچی

پرونده آنچه برعکس می‌نماید والریا چرچی VALERIA CHERCHI آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش عکاسی امروز زبان ارتباطی جهان معاصر است. عکاسی، سیاست دیدن است، دیدن چیزهایی که مردم عادی در زندگی روزمره‌شان نمی‌بینند و یا درآن غرق شده‌اند. عکاسی مستند_سیاسی با آثار عکاسان متعددی از دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت …

۰ comments

فیونا استرونگمن معرفی عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت

پرونده آنچه برعکس می‌نماید فیونا استرونگمن، درست مثل شما امّا متفاوت آشنایی با عکاسان معاصر  سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش فیونا استرونگمن Fiona Struengmann در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن و دیده شدن، می‌شود . عکاسان اولیه با اختراع دوربین‌های سوراخ سوزنی …

۰ comments

نیکلاس هیوز Nicholas Hughes عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | عکاسی آرام نیکلاس هیوز

نیکلاس هیوز | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیکلاس هیوز Nicholas Hughes انسان خیال می‌کند همه چیز طبیعت را می‌داند و از همه رازها و جذابیت‌ها و معجزه‌های آن آگاه است. طبیعت، شکوهمند، با ابهت و سرشار از جذابیت‌های جادویی است و انسان مغرور باید در برابر …

۱ comment

ماسائو یاماموتو  آشنایی با عکاسان معاصر

آنچه برعکس می‌نماید | ماسائو یاماموتو با عکس‌هایی که در کف دست جا می‌شود

ماسائو یاماموتو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش ماسائو یاماموتو Masao Yamamoto واکاوی شیزوکای درون به خوبی یاد دارم که در دوران کودکی، پنهانی عکس‌های دوران جوانی پدرم را از آلبوم عکس مادربزرگم جدا کرده و آنها را در کیف خود نگاه داری می‌کردم. فکر می‌کنم تقریباً همه …

۰ comments

کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید

شگفتی نور در آثار کریس مک‌کاو با چاپ آلترناتیو | آنچه برعکس می‌نماید آشنایی با عکاسان معاصر جهان سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش کریس مک‌کاو CHRIS MCCAW بگذارید کمی زیاده‌روی کنم. چاپ آلترناتیو (که شباهت زیادی به نقاشی داشته) به مانند آیه‌ایی می‌ماند که هنرمند نازل می‌کند و هیچکس نمی‌تواند مانند آن را بیافریند. اثر نهایی، …

۰ comments

جولیو دی استورکو عکاس معاصر

معرفی جولیو دی استورکو عکاس معاصر | آنچه برعکس می‌نماید

جولیو دی استورکو | آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش جولیو دی استورکو Giulio Di Sturco بیش از ۶۰ مجموعه عکس در قالب پروژه‌های تحقیقاتی- زیست محیطی طی سالها سفر کردن و عکاسی از اقصی نقاط جهان حاصل کار هنرمند عکاس جولیو دی استورکو بوده است. مجموعه‌های ثبت …

۰ comments

عکاسان معاصر آنی هانن

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن | معرفی عکاسان معاصر

سکسه‌های کوچکِ آنی هانن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش آنی هانن (Anni Hanén) «پدرم زمانی می‌گفت جهان تو همانند یک تصویر سیاه و سفید است. امّا حالا فکر می‌کنم که قلب من رنگ‌های خود را پیدا کرده است. درست زمانیکه به همراه خانواده ‌به خانه کودکی‌ام عزیمت …

۰ comments

نیک هنس

نیک هنس عکاس حریص

نیک هنس عکاس حریص آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش نیک هنس Nick Hannes نیک هنس را بیشتر به خاطر مجموعه «نان و سیرک» می‌شناسیم. این مجموعه که جایزه اول مجموعه عکس مستند مسابقه عکس مگنوم – لنز‌کالچر ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است، مستندی بر فراغت …

۰ comments

الی دیویس

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان

الی دیویس | پیوند جنگل‌ با ناخودآگاه انسان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس: ترجمه امیر کوشامنش الی دیویس Ellie davies امروزه، ارتباط ما با طبیعت شکننده و (متأسفانه) اغلب محدود است، در صورتی‌که رابطه‌ی انسان و درخت، و حضور درخت در همه‌ی سطوح ذهن و زیست آدمیزاد، جایگاهی کهن داشته …

۰ comments
برایان تیلور

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو

برایان تیلور | رهایی از رئالیسم با چاپ آلترناتیو آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش برایان تیلور Brian Taylor زمانی که انسان به سوی ثبت واقعی‌ترِ آنچه که می‌دید پیش می‌رفت. چاپ عکس مسیر خود را طی کرد و به بالاترین نقطه خود رسید. حال که انسان توانست …

۰ comments
پائو بوسکاتو

پائو بوسکاتو استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی

پائو بوسکاتو  استاد موقعیت های طنز در عکاسی خیابانی آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید | قسمت دوم سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش پائو بوسکاتو  Pau Buscató عکاسی خیابانی شاخه‌ای از عکاسی مستند بوده که انسان را به عنوان موضوع اصلی عکس مورد توجه قرار می‌دهد. ثبت لحظات حضور انسان در محیط، …

۰ comments
هیرویوکی ماسویاما

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند

هیرویوکی ماسویاما عکاسی که در زمان سفر می‌کند آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش هیرویوکی ماسویاما hiroyuki masuyama علاقه هیرویوکی ماسویاما به سفر در زمان باعث شده تا او با دوربین خود دست به نقاشی بزند. او با استفاده از دوربین و به‌کارگیری ابزار دیجیتال سعی بر بازنمایی …

۰ comments
عکاسان معاصر لیزا کرسی

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا

عکاسان معاصر و بازنمایی تجربه زیست | لیزا کرسی عکاس نازیباهای زیبا آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش لیزا کِرِسی lisa kereszi تأثیرات محیط بر زندگی عکاسان بزرگ در دوران کودکی تأثیر به سزایی در آثار آنها داشته است. این تأثیر در مورد لیزا کرسی نیز به …

۰ comments
وانگ کینگ سانگ

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین

وانگ کینگ سانگ و آی وی وی در تقابل با فرهنگ مصرف گرایی در چین آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش وانگ کینگ سانگ: wang qingsong اگر محیط گالری را به منظومه شمسی تشبیه کنیم که در آن عکاسان مختلف با دوربین‌های متنوع خود عکس‌هایی از سیارات مختلف …

۰ comments
آدام جپیسن امپرسیونیسم در عکاسی

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن

از تاخوردگی تا امپرسیونیسم در عکاسی در آثار آدام جپیسن آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه برعکس می‌نماید سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش آدام جپیسن Adam Jeppesen جپیسن که همیشه به دنبال کشف مواد و تکنیک‌های چاپ گوناگون بوده مشتاقانه توانسته است به سطح صاف عکس نفوذ کرده و لطافت و بی‌حسی را منتقل و هوشیاری …

۰ comments
هوانگ جیالینگ

آنچه بر عکس می‌نماید | هوانگ جیالینگ

معرفی عکاسان جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
عکس‌های او که غالباً خاطرات کودکی‌یشان را روایت می‌کند تلفیقی از اجتماع و فرهنگ آن زمان در شهر محل تولد خود را نشان می‌دهد.

۰ comments
هنریک اسپولر

آنچه بر عکس می‌نماید | هنریک اسپولر

عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش
هنریک اسپولر ما را به قلمرو کمتر دیده شده فی ما‌بین تولید کننده کالا و مصرف کننده آن که با سرعت روز افزون انتقال همراه است می‌کشاند.

۱ comment
آندریاس لانگ

آنچه بر عکس می‌نماید | آندریاس لانگ

سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
او پیوسته در تلاش برای درک زمان‌های مرئی و نامرئی، مکان نبوغ یا روح یک مکان بوده است.

۰ comments

آنچه بر عکس می‌نماید | معرفی عکاس ماریسا راس

معرفی عکاسان امروز جهان
سایت تندیس ترجمه امیر کوشامنش
همیشه فرایند خلق اثر برای من مثل یک راز بوده است. به یاد دارم وقتی بچه بودم، با یک قلموی آغشته به جوهر مشکی می‌نشستم، یک دست نامرئی روی بازوهام احساس می‌کردم که دستم را روی کاغذ سفید حرکت می‌داد… ادامه در سایت تندیس

۰ comments

جیمی نلسون

آنچه بر عکس می‌نماید

آنچه بر عکس می‌نماید | جیمی نلسون عکاسان امروز جهان سایت تندیس ترجمه امیر کوشا منش شاترهای دوربین صرف عکس گرفتن از صورت‌های زنده می‌شود، زیرا آنان منحصر‌به‌فرد هستند. به واقع انسانی که از دنیا برود منقرض شده و چه بسا این انقراض و فرسودگی در چهره او از کودکی تا میان‌سالی نیز صورت پذیرد. …

۰ comments

 

نوشته‌های پیشنهادی

نانا هایتمان

سفری متفاوت به روسیه در عکس‎‌های نانا هایتمان

سفری متفاوت به روسیه در عکس‎‌های نانا هایتمان آشنایی با عکاسان معاصر در پرونده آنچه ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.