بهترین کتاب‌های فلسفی که شما همیشه نیاز خواهید داشت

معرفی برخی از بهترین کتاب‌های فلسفی به زبان ساده
مجله هنرهای تجسمی آوام

معرفی بهترین کتاب‌های فلسفی

فلسفه تقریباً ریشه همه علوم است. در گذشته‌های دور، تمام دانش بشریت تنها در یک شاخه و زمینه وجود داشت و آن‌هم فلسفه بود.
همان‌طور که بشر شروع به پیشرفت در علوم متفاوت کرد، متفکران نیز شروع به منشعب کردن علوم به دسته‌های مختلف کردند زیرا نمی‌توانستند تمام علوم را در یک راستا نگه‌دارند.
به همین دلیل می‌توان گفت دانستن علم فلسفه به‌عنوان ریشه تمام علوم باعث فهم بیشتر و درک بالاتر از مسائل و علوم مختلف خواهد شد.
لیست زیر کتاب‌های فلسفی مناسب افراد مبتدی است که هم خواندشان راحت است و هم مفاهیم خوبی را توضیح می‌دهند.

فلسفه یعنی چه؟ معرفی کوتاهی از فلسفه اثر تامس نیگل
چه چیزی از این کتاب درخواهید یافت: در این کتاب نویسنده ۹ مسئله بزرگ در فلسفه را مطرح کرده او توضیحی درباره ارتباط آن‌ها بازندگی بشر داده است.
برای آن‌که بدانید از این کتاب چه انتظاری داشته باشید لیست زیر محتواهای این کتاب هستند:
-چطور ما همه‌چیز را می‌دانیم؟
-ذهن‌های دیگر
-مشکل ذهن و بدن
-معنی کلمات
-همت آزاد
-درست و غلط
-عدالت
-مرگ
-معنی زندگی
باوجوداین حجم از مفاهیم عمیق، کتاب کوتاه است. نویسنده این کتاب را برای عموم و افرادی نوشته است که هرگز درزمینهٔ فلسفه سررشته‌ای نداشته و با خواندن این کتاب می‌توانند آشنایی خوبی با فلسفه پیدا کنند.
این کتاب به‌قدری کوتاه است که می‌توانید آن را در یک بعدازظهر تمام کنید. بااین‌حال تمام مشکلات و مسائل بزرگ در فلسفه را بدون استفاده از توضیحات پیچیده، به‌صورت قابل‌فهمی بیان کرده است.
تعداد صفحات: ۱۱۲
سطح سختی: آسان

معرفی بهترین کتاب‌های فلسفی
تاریخ فلسفه غرب اثر برتراند راسل
این کتاب مهم‌ترین تئوری‌ها را در فلسفه غرب پوشش می‌دهد. از پیشینیان یونان گرفته تا فلاسفه قرن ۲۰.
هر فصل این کتاب درباره یک تئوری خاص بحث می‌کند. نویسنده در کنار مطرح کردن و توضیح دادن هر تئوری، مفاهیم اولیه فلسفه را نیز توضیح می‌دهد.
از این کتاب چه چیزی درخواهید یافت: اگر تمام آنچه می‌خواهید یک نگاه کلی به فلسفه، تنها با دانستن عقاید اصلی و نه بیشتر است، این کتاب برای شماست. احتیاجی نیست که این کتاب را به ترتیب متن بخوانید (البته توصیه می‌شود این کار را بکنید) شما می‌توانید فیلسوفی را که به آن علاقه دارید را پیدا و درباره آن مطالعه کنید. از سویی دیگر اگر می‌خواهید فلسفه را عمیق بدانید این کتاب با معرفی فلاسفه و تئوری‌های زیاد، به شما کمک می‌کند تا از تمام موضوعات دید کلی داشته باشید و راحت‌تر به دنبال آنچه می‌خواهید بدانید، بروید.
تعداد صفحات: ۸۹۵
سطح سختی: کم تا معمولی

دنیای سوفی اثر گوردر
این کتاب قطعاً بهترین گزینه برای افرادی است که در فلسفه تازه‌کار هستند و به دنبال آشنایی سطحی با فلسفه از راه‌های جالب هستند.
چه چیزی از این کتاب درمی‌یابید: دنیای سوفی یک رمان فلسفی است، جایی که یک دختر جوان بنام سوفی کارآموز یک فیلسوف پیر می‌شود. در طول داستان سوفی ایده‌های بسیار مهمی را در فلسفه یاد می‌گیرید. او از نظریه‎های سقراط شروع می‌کند و تا فلاسفه میانه قرن بیستم پیش می‌رود.
این کتاب به‌علاوه درباره نظریه‌ها و عقاید حال حاضر و چگونگی شکل دادن آن‌ها به دنیای ما مانند: رنسانس، رمانتیسم کمونیسم و… نیز بحث می‌کند.
تعداد صفحات: ۵۱۸ صفحه
سطح سختی: کم. آسان برای فهمیدن

خوکی که می‌خواهد خورده شود و ۹۹ آزمایش اخلاقی دیگر
این کتاب عقاید کمتر و تمرینات بیشتری را زمینه فلسفه بررسی می‌کند. کتاب عمق زیادی ندارد اما پازل‌ها سؤالاتی که مطرح می‌کند، باعث می‌شود که افق دید و تفکر شما بازتر شود. شما درباره این موضوع که چرا برخی از مسائل فلسفی به‌سختی حل می‌شوند و چرا راه‌حل آسانی وجود ندارد، بیشتر متوجه خواهید شد. اگر طرفدار توضیحات طولانی درباره موضوعات نیستید و دوست دارید به روش خود مشکلات را حل کنید، این کتاب برای شما نوشته‌شده است.
تعداد صفحات: ۳۴۲
سطح سختی: کم

تفکر اثر سیمون بلکبرن
چه چیز از این کتاب درمیابیم: معرفی‌ای درباره فلسفه. این کتاب با کتاب‌های دیگر به خاطر تأکید بر مسائل منطقی و تشویق خواننده برای تفکر فعال درباره مسائل فلسفی، تفاوت دارد. این کتاب به خاطر مواجه کردن خواننده به‌صورت کامل با مسائل بجا و توضیح درباره فلسفه، بسیار موردتوجه قرارگرفته است.
گفته می‌شود که این کتاب به‌اندازه دنیای سوفی و تاریخ فلسفه غرب، مسائل فلسفی را پوشش نداده است. خوشبختانه، موضوع کلی کتاب بسیار جذاب است: فلسفه‌ی ذهن، فلسفه مذهبی و معرفت‌شناسی.
سؤال اصلی که در این کتاب از خود می‌پرسیم این است: من که هستم؟ جهان چیست؟ خدا وجود دارد؟
استایل نوشته به‌تنهایی راحت و قابل‌فهم است و کتاب بسیار خوب نوشته‌شده است.
تعداد صفحات: ۳۲۰ صفحه
سطح سختی: کم
منبع:hastyreader.com /

در همین زمینه در لینک زیر دنبال کنید:

معرفی کتاب‌های هنری 

نویسنده