لیلانی لینچ هنربانی با اولویت هنرمندان خارج از قطب‌های اصلی هنر 

لیلانی لینچ کیوریتور موزه‌ی هنرهای معاصر بیس، میامی[1]

معرفی ۱۶ هنربان جوانی که هنر معاصر را متحول خواهند کرد
قسمت چهارم: لیلانی لینچ
مجله هنرهای تجسمی آوام به قلم: جاوید رمضانی

ترجمه متون: معصومه شیخی


لیلانی لینچ

لیلانی لینچ[2] اصالتاً اهل سانفرانسیسکو است و از ۲۰۱۱ به میامی آمده است او مدرک کارشناسی خود را در رشته تاریخ هنر از دانشگاه کالیفرنیا برکلی دریافت کرده با تمرکز بر هنر مدرن و معاصر فعالیت می‌کند.

زمانی که به‌عنوان کارآموز در موزه بس پذیرفته شد در پست دستیار کیوریتور ارشد موزه در امور برنامه‌های عمومی و هنر معاصر فعالیت خود را آغاز کرد و پس از دوره کارآموزی خانم لینچ به‌عنوان دستیار مدیر کیوریتوریال در موزه استخدام شد.

پیش از بازگشت دوباره‌اش در سال ۲۰۱۵ او به‌عنوان مدیر نمایشگاه‌ها در پروژه لاکاست [3] همکاری می‌کرد که یکی از قدیمی‌ترین فضاهای هنری میامی است، او مسئول برگزاری نمایشگاه‌های تجربی مکان محور با هنرمندان بین‌المللی بود.

او به‌تازگی به عضویت آرت تیبل ایکوم ICOM (کمیته جهانی موزه‌ها) درآمده است. همچنین به‌عنوان داور در آرت سنتر جنوب فلوریدا و آپکس آرت نیویورک[4] در کارنامه خود دارد.

لیلانی لینچ

لیلانی لینچ در پستش در موزه‌ی بیس در میامی بیچ، در تلاش است تا کار کردن با هنرمندان خارج از قطب‌های اصلی هنر را اولویت خود قرار دهد. در سال 2018، او نمایشگاهی را از آثار آبستره‌ بارنگ‌های روشن و مرزهای واضح و چیدمان‌های مجسمه‌ از هنرمند محلی کارن ریفاس برگزار کرد. او همچنین نمایشگاه‌های انفرادی از آثار پاسکال مارتین تایو، هنرمند کامرونی ساکن شهر گنت ارائه کرد. اواخر سال جاری، چیدمان «هیالیا الکتریکا – متاوکتور»[5] را افتتاح می‌کند که تمرکز آن بر معماری، شهرسازی و ایده‌های طراحی هنرمندان کوبایی آمریکایی، رافائل دومنچ[6] و ارنستو اوروسا[7] است. آن‌ها با همکاری هم پیشرفت محله‌ی هیالیا در میامی را بازنگری می‌کنند. منطقه‌ای عمدتاً اسپانیایی‌تبار نشین که کانون ساخت‌وساز شهر است.

لینچ می‌گوید امیدوار است پروژه‌هایش «با کسانی که مشتاقانه هنر را دنبال می‌کنند، به هماهنگی برسد و همچنین باکسانی که ممکن است موزه‌ها را جایی غیردوستانه بدانند». دو تا از پروژه‌های آینده‌اش – با آبراهام کروزویه‌گاس[8] و ناما سابار[9] – عناصر و نقطه نظراتی برای مشارکت با هر دو گروه هدف خود دارد- هم مخاطبان وفادار به هنر معاصر و هم مخاطبانی که به‌تازگی لذت آن را کشف کرده‌اند.

پی نوشت: 

[1] – Bass in Miami Beach

[2] – Leilani Lynch

[3] – Locust Projects

[4] – Apexart, NY

[5] – Hialeah Eléctrica – Metavector

[6] – Rafael Domenech

[7] – Ernesto Oroza

[8] – Abraham Cruzvillegas

[9] – Naama Tsabar

بخش‌های قبلی این پرونده را اینجا مطالعه کنید:

چه کسی آینده‌ی هنر را متحول خواهد کرد؟ | مقدمه

هنرهای معاصر از نگاه هنربانان جوان | قسمت اول

نقش کیوریتورها و آثار ماندگار در تاریخ | قسمت دوم

جاسمین واهی هنربانی جوان با ایده‌ی مرئی و نامرئی بودن | قسمت سوم

مطالب مرتبط:

پرونده مرام‌نامه هنربانان

پرونده درس‌هایی برای هنربانان

پرونده‌ی کیوریتینگ، هنربانی و باقی ماجرا…

نویسنده