سارا رهبر در گالري كربن‌12

|  گالری كربن 12 (carbon 12)
|  نمایشگاه انفرادی
|  هنرمند: سارا رهبر
| عنوان: –
|  گشایش: 14 مي (24 ارديبهشت)
| پایان: 17 مي (27 ارديبهشت 1394)

گالري كربن 12 دبي در اولين همكاري خود با اتحاديه معاملات هنر جديد نيويورك[1]، نمايشگاهي انفرادي از آثار سارا رهبر؛ هنرمند آمريكايي ايرانيتبار برگزار مي‌كند.

وضيعت انسانِ قرن 21 با ابزاري‌هايي كه سبب موفقيت تجاري بشريت است ترسيم مي شود و بر تكنولوژي، هوش مصنوعي و نشانه‌هاي ايدئولوژيك تكيه دارد. سارا رهبر هنرمند نئوداديست و ساختارگرايي است كه با ايجاد چيدمان‌ها و تركيبات فيزيكي ساده زبان بصري خود را تعريف و به بيننده منتقل مي‌كند. آثار او در زمينه بافت، تركيبات رنگي و ارجاعات تاريخ هنري بسيار قوي هستند.

مخاطب در مواجه با آثار رهبر بسيار سريع ارتباط برقرار مي‌كند و همانند نبردي انساني به سرعت در مواجه با اثر و ارتباط با آن قرار مي‌گيرد. مجموعه جديد سارا رهبر، اشيايي جمع‌آوري و چيده شده در كنار هم هستند. ابزار و وسايل ساده و كاربردي مانند چرخ، باطوم، كفش، اسلحه، چوب و… ابزاري ساده كه براي برآوردن نيازهاي اوليه و ساده بشر ضروري هستند.

carbon12-1
سارا رهبر متولد سال 1355 هجري شمسي در ايران است كه هم‌اكنون در نيويورك آمريكا زندگي و كار مي‌كند.
رهبر هم‌اكنون يك برنامه مطالعاتي ميان رشته‌اي را در نيويورك و كالج هنري سنت مارتين[2] در لندن پي‌گيري مي‌كند. آثار او طيف گسترده‌اي از تكينيك‌ها مانند عكاسي، مجسمه‌سازي و چيدمان‌هايي ميكس مديا را شامل مي‌شود كه اغلب با تجربيات شخصي او تركيب و اثري هنري را مي‌آفريند.

سارا رهبر تا كنون موزه‌ها و گالري‌هاي بسياري در سراسر دنيا از جمله موزه كويينزلند[3]، مركز هنر شارجه[4]، مركز پومپيدو[5] و… آثار خود را به نمايش گذاشته است. آثار او همچنين در گالري‌ها و موزه‌هاي بسياري در دنيا نگهداري مي شوند.

[1] (NADA (New Art Dealers Alliance
[2] London’s Central Saint Martins College of Art
[3] Queensland Museum
[4] Sharjah Art foundation
[5] The Centre Pompidou

نویسنده