راهنمای خرید انواع مدل قلموی نقاشی حرفه‌ای، آبرنگ و رنگ روغن

قلمو که به آن قلم مو نیز گفته می‌شود یکی از ابزارهایی است که از قدیم برای نوشتن، طراحی کردن و نقاشی در کشورهای شرقی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر نیز از این ابزار استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید. با کمک قلمو و در کنار آن، با استفاده از وسائل و ابزارهای دیگر از قبیل مرکب، آبرنگ، رنگ روغن، گواش، آکریلیک و … می‌توان خطوط و نقش‌های قابل توجهی را خلق نمود. بنابراین افرادی که قصد دارند یک اثر هنری با کیفیت ایجاد کنند لازم است در لیست سفارش لوازم التحریر خود انواع قلمو و ابزارهای مورد نیاز دیگر از قبیل آبرنگ و رنگ روغن را فراموش نکنند. در این مقاله قصد داریم راهنمای خرید انواع مدل قلمو و آبرنگ و رنگ روغن را بیان نماییم.

راهنمای خرید انواع مدل قلمو نقاشی حرفه‌ای

توجه به نوع قلمو

قلموهای نقاشی دارای انواع مختلف و ابعاد متفاوتی هستند. از جمله انواع این ابزار می‌توان به قلموی آبرنگ، قلموی رنگ روغن، قلموی سیاه قلم، زغال و… اشاره کرد. نکته‌ای که لازم است در هنگام خرید این ابزار در نظر بگیرید این است که قلموی آبرنگ را می‌توانید در طرح‌هایی که با زغال شکل گرفته‌اند نیز استفاده کنید اما

قلمویی را که برای تکنیک سیاه قلم آن را به کار می‌برید نباید برای نقاشی‌های آبرنگی استفاده کنید. چراکه این کار به نقاشی شما آسیب می‌زند. بنابراین در هنگام خرید این ابزار، برای هر یک از کارهای خود قلمویی جداگانه خریداری کنید. به دلیل اینکه تکنیک‌ها متفاوت است و مواد استفاده شده در نقاشی نیز با یکدیگر فرق دارند.

توجه به نرمی و یا  زبری قلمو

انواع مختلف قلموهای موجود در بازار به اشکال مختلفی تولید می‌شوند. در هنگام ساخت این محصولات از موی حیوانات و یا الیاف استفاده می‌کنند. قلموهایی که با موی حیوانات تولید می‌شوند، قلموهای طبیعی نام دارند و قلموهایی که با الیاف ساخته می‌شوند با عنوان  قلموهای مصنوعی، شناخته شده هستند. این عامل باعث می‌شود تا جنس‌های این ابزار به صورت‌های زبر و یا نرم باشد و هر یک دارای کاربردی ویژه باشند. لازم است بدانید که قلموهای زبر در تکنیک‌هایی مانند سیاه قلم و رنگ روغن دارای کاربرد هستند. اما قلموهای نرم در بیشتر موارد برای نقاشی با آبرنگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین لازم است با در نظر گرفتن تکنیک خود، نوع مناسب قلموی زبر و یا نرم را برای خود خریداری نمایید.

توجه به ویژگی‌های ظاهری قلمو

قلموها از نظر شکل ظاهری نیز دسته بندی می‌شوند. به طور کلی میتوان این ابزار را در سه دسته سرگرد، سر تخت و یا بادبزنی تقسیم کرد. از هر یک از این ابزار نقاشی در مواقع خاصی استفاده می‌شود. برای نمونه در صورتی که قصد داشته باشید قطرات آب را نقاشی کنید لازم است ازقلموهایی که سری گرد دارند استفاده کنید. قلموهای سر تخت، می‌توانند خطوطی مربعی شکل ایجاد کنند و برای رنگ آمیزی پس زمینه مورد استفاده قرار بگیرند.

راهنمای خرید آبرنگ

یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز برای نقاشی حرفه‌ای، آبرنگ است. بنابراین توجه به نکاتی پیش از خرید این محصول، ضرورت دارد.

توجه به تعداد رنگ موجود در آبرنگ

هر یک از آبرنگ‌ها دارای تعداد مشخصی رنگ هستند. بیشتر آبرنگ‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند شامل رنگ‌های 6 تایی تا 120 رنگ هستند. بنابراین شما می‌توانید بسته به موضوعاتی که قرار است طراحی کنید یک آبرنگ مناسب خریداری نمایید. برای نمونه در صورتی که نقاشی شما طرح‌های پاییزی را در برگرفته است از میان آبرنگ‌های مختلف، آبرنگی را خریداری کنید که از رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای، نارنجی و … تشکیل شده باشد.

توجه به برند و مارک آبرنگ

یکی از نکاتی که بیشتر خریداران در هنگام خرید یک محصول به آن توجه می‌کنند برند یک محصول و یا مارک آن است. بسیاری از افراد علاقه دارند از مارکی خرید کنند که نسبت به کیفیت آن اطمینان دارند. لازم است بدانید که آبرنگ‌های موجود در بازار ایران دارای برندهای مختلفی هستند که از جمله معروف‌ترین این مارک‌ها می‌توان به آبرنگ آقامیری، آبرنگ پلیکان، سن پترزبورگ، وینزور و … اشاره کرد.

راهنمای خرید رنگ روغن

برای نقاشی حرفه‌ای، علاوه بر قلموی مناسب و انتخاب آبرنگ به وسیله دیگری نیز نیاز دارید و آن وسیله، رنگ روغن است. برای خرید رنگ روغن مناسب نیز باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان موارد زیر را نام برد.

میزان پوشش دهی رنگ روغن

یکی از نکات لازم در هنگام خرید رنگ روغن، توجه به پوشش دهی مناسب این محصول است. لازم است بدانید که در صورتی که در تولید چنین ابزاری از رنگدانه‌های بی کیفیت استفاده شده باشد و یا مواد حجم دهنده آن بیش از حد لازم باشد، قدرت پوشش دهی آن کم خواهد شد. قدرت پوشش دهی مناسب باعث می‌شود تا شما بتوانید با سرعتی بیشتر، نقاشی کنید. با جست و جوی کلمه کلیدی خرید قلمو نقاشی می‌توانید به مقالات و مراجع مناسبی برای خرید این نوع قلمو دسترسی پیدا کنید.

میزان ثبات رنگ روغن

در هنگام خرید رنگ روغن باید به ثبات رنگی آن نیز توجه داشته باشید. به طور معمول رنگ‌های روغنی با کیفیت، ثبات بالاتری هم دارند. لذا پس از اینکه طرح مورد نظر خشک شود تغییر چندانی نخواهد کرد و یا در اثر گذشت زمان، دچار تغییر رنگ و زردی نمی‌شود.

میزان درخشش رنگ روغن

در هنگام خرید رنگ روغن باید به میزان درخشش این محصول نیز توجه داشته باشید. رنگ روغنی مناسب رنگی است که از درخشش و شفافیت قابل توجهی برخوردار است. این میزان از کیفیت باید در هنگام ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر نیز حفظ شود. لازم است بدانید که این محصولات ممکن است قیمت‌های بالاتری نیز داشته باشند اما برای خلق یک اثر هنری پایدار، ضرورت دارند.

برای خرید اینترنتی بهترین ‌های استدلر و هم‌چنین خرید خودکار و فراهم نمودن انواع مدل قلمو، آبرنگ و رنگ روغن می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر عرضه لوازم تحریر اقدام نمایید.

همان‌طور که ذکر شد افرادی که به دنبال خلق یک اثر هنری نقاشی هستند باید ابزار و لوازم مخصوص این کار را نیز در اختیار داشته باشند. بنابراین لازم است در لیست سفارش لوازم التحریر خود انواع قلمو، آبرنگ، رنگ روغنی و… را قرار دهند. در این مقاله سعی شد به چند نمونه از نکات لازم در هنگام خرید این محصولات اشاره شود تا در زمینه تصمیم گیری به شما کمک کند.

نویسنده